Citat:
Ursprungligen postat av
Adelaide
Varfr r det s mnga fler band som ska spela p detta evenemang? Mycket amerikanska band dessutom. Metallica? Smashing Pumpkins? Slayer? GUNS N ROSES???
ven om jag frstr att Sabbath har influerat alla dessa band s r det enligt mig en vldigt trkig och fantasils lineup. Typ en standard lineup p valfri stor festival.
Jag tycker att Ozzy (eller Sharon som vl styr allt med honom sen lnge) borde ha avsttt ifrn att ta in ngra frband verhuvudtaget. Om de prompt mste ha frband s tycker jag att de hade kunnat ta in ngot mindre frutsgbart band som Sabbath spelade med p 70-talet, tex Captain Beyond som ju fortfarande gr klubbspelningar ibland, om n med bara trummisen som originalmedlem.
Fr vrigt s r detta knappast den reunion-konsert som vi alla hoppades p. Visst r det kul att Bill r med den hr gngen, men detta r frmst ett Ozzy-evenemang, och Tony, Geezer och Bill kommer skerligen hoppa in och kra Paranoid, Iron Man och kanske War Pigs med Ozzy. Mer n s orkar de nog inte lngre, speciellt inte Bill som ju sjlv erknt att hans nuvarande skick ej tillter honom att spela trummor under en lngre tid. Och hur Ozzy ska klara av att orka sjunga fler n 2 ltar p scenen terstr att se.
Hur som, all lycka till er som fick biljett.
Personligen skulle jag sga att det r lite av ett drmset fr de som gillar lite tyngre musik. Att se Ozzy, Pantera, Metallica OCH Gojira p samma spelning?
Tyvrr innebr det vl ett hgt biljettpris, men det knns absolut vrt det om man r intresserad, fr det lr vara sista gngen ni ser Ozzy och mjligen ngra andra med.
Pantera r ju bara ett skal och bde de och Metallica brjar ocks komma upp sig i ren.
Men precis som frvntat s ser det ut att vara slutslt s det r rent akademiskt. Som sagt, grattis till de som lyckades f biljett, det lr inte varit enkelt.