2009-09-25, 02:51
Medlem
yellowboxfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Columbia
The Soundtrack of Our Lives förtjänar betydligt större uppmärksamhet internationellt än vad dom fått.
Här måste jag verkligen hålla med! WTTIF har alltid varit en av mina favoritskivor faktiskt. Plus att TSOOL är ett sjujäkla bra liveband, ett av de bättre jag sett. Kanske att de tappade lite efter WTTIF när Björn Olsson slutade turnera med dem, det hade nog gått ännu bättre för dem om han varit kvar...

Men de har väl varit nominerade för en US Grammis en gång, om jag minns rätt, det är inte så dåligt för ett svenskt rockband precis
Senast redigerad av yellowboxfish 2009-09-25 kl. 03:11.
Citera
2009-09-25, 09:54
Medlem
-Freddie-s avatar
Camel är underskattade.
Citera
2009-10-08, 21:16
Medlem
Eddie Vedder är underskattad.
Citera
2009-10-09, 12:59
Medlem
Pappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipnir
Eddie Vedder är underskattad.

Hur då menar du?

Är inte Pearl Jam ett av vår tids största band?

Eller är det som soloartist du menar?
Citera
2009-10-09, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappa
Hur då menar du?

Är inte Pearl Jam ett av vår tids största band?

Eller är det som soloartist du menar?
Nu vet jag inte vad han menar, men som du säger Pearl Jam är inte underskattade. Men Eddie som soloartist skulle jag verkligen ranka som underskattad.
Citera
2009-10-09, 16:32
Medlem
kaiross avatar
NEU!
De senaste tio åren har det iofs varit lite creddigt att namedroppa allehanda kraut-band, men några plattor har de väl aldrig sålt.
Man brukar säga att det var drygt 20 pers på Sex Pistols spelning i Manchester - men att alla som var där startade band efteråt.
Tja, det var väl ungefär samma sak med NEU!, bortsett från att det var drygt 20 pers som köpte deras skivor.
Citera
2009-10-09, 23:19
Medlem
King's X, någon?
Citera
2009-10-09, 23:46
Medlem
Shalashaskas avatar
Det är fortfarande Devil Doll.
Citera
2009-10-10, 00:45
Medlem
jeanthss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Underskattade är
Les rita Mitsouko
Souixies and the banshees
Therapy?
Dixie Chicks
Die Krupps
Johnny Cash
Sugarcubes

Fan vad jag saknar Therapy kan dom inte joina så man får chans att se dom LIVE.

Exakt HUR, tänkte du när du skrev Johnny Cash? Snacka om att han fick en revival när han gjorde sina sista skivor och när han dog.
En polare: " Det var han som skrev "One"!" jeanths: "-Lägg av för fan, det var U2." "I- helvet heller!" "(Wikipedia-over-proof), -jo, det var det"
Komma och säga att Johnny Cash är underskattad är helt upp åt väggarna. Med tanke på all jävla uppmärksamhet han fick när han dog +en film, är det snarare så man vill säga att han är överskattad.
Med tanke på hans, sådär, basstämma.
Citera
2009-10-14, 15:21
Medlem
Phantom_103s avatar
Jag slår ett slag för The Wildhearts som jag tycker har kommit bakom allt annat. Helt underbart band.
Citera
2009-10-15, 12:24
Medlem
ischs avatar
Anser fortfarande att David & the citizens är ett av Sveriges mest underskattade popband där deras debut är ett av det bästa som släppts här i sin genren.
Citera
2009-10-15, 12:29
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phantom_103
Jag slår ett slag för The Wildhearts som jag tycker har kommit bakom allt annat. Helt underbart band.

Ja... mötte förövrigt Ginger och co. på P&L. CJ är en skum fan men Ginger är hur trevlig som helst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in