2006-08-26, 01:57
  #13
Medlem
Som vanligt måste jag säga Mott The Hoople. De var väldigt stora runt 73-74.
Nämner man dom för yngre människor idag, är det i princip ingen som har hört talas om dom. Mott The What??
Fantastiskt band som verkligen förtjänar mer uppmärksamhet.
Lite låttips:
Hymn For The Dudes
Honaloochie Boogie
All The Way From Memphis
Ballad Of Mott The Hoople
Roll Away The Stone
All The Young Dudes (såklart)

Upptäck!!
Citera
2006-08-26, 04:40
  #14
Medlem
Det mest underskattade bandet är utan tvekan HANOI ROCKS! De har inspirerat både GnR och Mötley Crüe, men är ändå reltivt okända för gemene man.. Hoppas Nemesis känner till dem bara, annars är han bortgjord, för de är Finnar


Btw: Herregud va Bäng jag är av all E,sprit och röka
Citera
2006-08-26, 04:42
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olympen
Som vanligt måste jag säga Mott The Hoople. De var väldigt stora runt 73-74.
Nämner man dom för yngre människor idag, är det i princip ingen som har hört talas om dom. Mott The What??
Fantastiskt band som verkligen förtjänar mer uppmärksamhet.
Lite låttips:
Hymn For The Dudes
Honaloochie Boogie
All The Way From Memphis
Ballad Of Mott The Hoople
Roll Away The Stone
All The Young Dudes (såklart)

Upptäck!!

Mott ja.. Samma Med Hanoi Rocks, Cheap Trick, The Sweet med flera.. Gemensamt för dessa band är att alla har de inspirerat mina favoriter: Mötley Crüe och Guns n' Roses
Citera
2006-08-26, 04:48
  #16
Bannlyst
Skid Row underskattade? årets skämt. Antar att du som skrev det är under 20år. Underskattat för mig betyder att bandet/artisten skrivit väldigt bra musik men inte fått speltid / uppmärksamhet varken i radio eller tv vilket i slutändan innebär sämre skivförsäljning.

Thin Lizzy och Gary Moore är väldigt underskattade, i USA vet man knappt vilka dom är. Tragiskt
Citera
2006-08-26, 05:23
  #17
Medlem
Parkers avatar
Det var fan vad det spekuleras kring min ålder... Jag är 28. Och vad jag med mitt tidigare inlägg ville säga var att Skid Row borde ha fått större status än så.
Citera
2006-08-26, 05:39
  #18
Medlem
Nemesis1s avatar
Hawkwind! Ett band som varit aktiva i nästan 40 år och fortfarande gör fantastisk musik, som gemene man känner till som "det där bandet Lemmy var med i innan Motörhead" (om de alls vet vilka Hawkwind är)... Mer underskattat än så kan ett band inte bli!
Citera
2006-08-26, 05:54
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Hawkwind! Ett band som varit aktiva i nästan 40 år och fortfarande gör fantastisk musik, som gemene man känner till som "det där bandet Lemmy var med i innan Motörhead" (om de alls vet vilka Hawkwind är)... Mer underskattat än så kan ett band inte bli!


När parker ändå är inne på åldersgrejer.. jag har undrat länge, hur gammal är nemesis egentligen? är han 36 år grabben? tycker iaf nemesis ser yngre ut än så.. c'mon man enlighten me
Citera
2006-08-26, 06:08
  #20
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik_Duke
När parker ändå är inne på åldersgrejer.. jag har undrat länge, hur gammal är nemesis egentligen? är han 36 år grabben? tycker iaf nemesis ser yngre ut än så.. c'mon man enlighten me
Yngre än 36, äldre än 18... Min egentliga ålder håller jag för mig själv då jag föredrar att bli dömd efter mina inlägg och inte något annat...
Citera
2006-08-26, 08:04
  #21
Medlem
Jellyfish
Gary Moore
Mats Ronander
Citera
2006-08-26, 08:07
  #22
Medlem
Quoettes avatar
Status Quo

Nä,de e fan inte bara tre ackord dom kör vet du.
Citera
2006-08-26, 08:22
  #23
Medlem
jaha jovissts avatar
Rainrock, med Torbjörn Rogefeldt (mer känd som Pugh), Janne (Loffe) Carlsson, Och Georg (Jojje) Wadenius, jag blir yr bara av att tänka tanken, vilka lirare och dom spelade alltså UFO-liknande hårdrock innan begreppet hårdrock fanns.
Jojje Wadenius är par med vilken gitarrist som helst, ett geni.

Världens genom tiderna mest underskattade band, som fortfarande ingen hört talas om är "Granicus" (tror jag dom heter, så okända är dom).
Citera
2006-08-26, 09:58
  #24
Medlem
jalouxs avatar
Utan tvekan Faith no more. Lätt ett av de bästa banden under 90-talet och det enda som gemene man känner till om dem är eventuellt "Epic" eller som den också heter, "låten med den där fisken i slutet av videon". Tragiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in