2026-02-27, 21:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterBjorkman
HUR SVÅRT SKA DET VARA ATT BEGRIPA ATT DET ÄR DE POLITISKA OCH GEOPOLITISKA KONSEKVENSERNA SOM ÄR MYCKET MER INTRESSANTA OM VEM SOM KNULLADE MED VEM.

SLUTA FÖR HELVETE ATT SKRIVA 30 INLÄGG OM DAGEN OM DINA SPEKULATIONER OM TRUMP. NÄR DET FINNS KONKRETA BEVIS KAN DU JU ÅTERKOMMA.

Jag vill gärna se alla peddin och även Trump i elektriska stolen. Men det intressanta av det som släppts gäller mer politik och geopolitik. Det är hur stort som helst.

Trådens rubrik gäller politiska konsekvenser.
Jag skriver om exakt vad jag vill. Däremot inte om det som inte intresserar mig och inte hör hit såsom konspirationer.
Kallprat och skvaller intresserar mig inte heller och absolut inte dina inlägg.

Jag har skrivit och uppmärksammat trafficking.
Att det pågår fn i minst 7 europeiska länder.

Att DOJ och Trump granskas alldeles extra beror på deras extremt SUPSPEKTA BETEENDE och att han råkar vara EPSTEINS BÄSTA VÄN I MINST 15 ÅR.

Ha en fortsatt fin kväll.
Citera
2026-02-27, 21:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Maxwell måste ju ha någon typ av hållhake på Trump. Något som han inte vill ska komma fram. Annars hade hon ju inte förflyttats till ett fängelse med mer frihet.
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Absolut (och sannolikt har människan en hållhake på flera högt uppsatta). Vi har diskuterat detta tidigare i tråden bla jag å develi.
Trumps upprepade citat - "I wish her well" (om G Maxwell) - har etsat sig fast i min hjärna. Trump har hejvilt i hans vanliga stil genom de sista åren förolämpat folk på löpande band, sagt att han ska kasta dom i fängelse m m... å sen när en ärkeskurk som G Maxwell (vars fd partner Epstein själv kallas för "creep" av Trump) kommer på tal så är det istället fram med silkesvantarna å önska personen väl!? Vad döljer sig mellan dessa två....
Ja det är nåt som skaver ang helhetsbilden och speciellt eftersom hon fikar efter att benådas.

Att hon ljuger. Att Trump pratar helkocko. Att hon konstant överklagar och förhalar processen.

Nu senast ang Giuffres stämning 2015 - att hon vill stoppa filer ang nya lagen ang 90 000 dokument som innehåller transkriptioner av mer än 30 vittnesmål och privat information om ekonomiska och sexuella angelägenheter relaterade till Maxwell och andra.
Citera
2026-02-27, 21:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Tack! Äntligen någon som fattar vidden.
Vad opponerar du dig emot?
(FB) Epstein-dokumenten allt mer öppna - Politiska aspekter för de som är med
Citera
2026-02-27, 23:19
Medlem
Citat:
Idag är det Bill Clinton som ska förhöras om sina kontakter med Epstein.

BBC har gjort en genomgång.
https://www.bbc.com/news/articles/cp85jdqdyq7o

Det framgår inte varför kontakten med Epstein upphörde i början av 2005.

Otroligt att BBC är så jävla värdelösa på research. De postar Clintons poolbilder men inte mer än så. Här är min detaljerade post om var de är tagna och när:

Ironiskt nog heter BBCs reporter Kayla Epstein som skrivit artikeln. Hade gärna velat få tag på hennes mail och redovisa om bilderna.
Citera
2026-02-27, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
länk?

Kanske denna:

https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet%2010/EFTA01660651.pdf

Så det räcker och blir över…
Citera
2026-02-27, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hur mår du egentligen?

Å ena sidan ska jag inte skriva om Trump och hans Departments POLITIK - nu vill du leka besserwisser om forum och tråd.

Du kanske inte förstod att både Trump och DOJ ingår i begreppet politik inkl frågeställning rättsröta som jag nämnde?

Hur mår du själv?

Jag förstår att du är jätteengagerad mot trafficking!

Det är jättebra. Men eftersom du håller på och spammar tråden med en massa spekulationer hamnar Epstein-mailens smoking gun i bakgrunden.

Vilket underminerar även DIN strävan och verksamhet - dvs att stoppa trafficking och straffa förövarna.

VAD är då Epstein-filernas smoking gun - dvs VIKTIGASTE INFORMATION.

Jo det är följande:

Epstein jobbade med CIA och Mossad - dvs med underrättelsetjänsten och med finansiell insiderinformation. Hans främsta samarbetsparner var nästan uteslutande judar i USA och Israeler.

I detta arbete hade han ett ENORMT nätverk över hela världen i egenskap av oligarker som Rotschild och Rockefeller samt även de allra högsta politiker och ministrar i mängder av länder.

Trump förekom i dessa kretsar för mer än 20 år sedan. Liksom Bill Clinton.

I ett mail diskuteras exempelvis att Epstein ska träffa FEMTON premiärministrar eller presidenter i olika länder.

Detta kan utläsas av mail som Epstein själv har skrivit.

Sedan finns allehanda anklagelser i själva utredningen. Det kan vara trovärdiga eller mindre trovärdiga. Vem som helst har kunnat ringa in till FBI och hävda att Trump eller Clinton ätit spädbarn eller våldtagit 14-åringar.

Att återge sådana uppgifter - som helt saknar bevis - är SPEKULATION som skymmer sikten.

Jag är fullt medveten om att du inte begriper något av detta. Men detta är en text avsedd för tredje man.
Citera
2026-02-27, 23:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Hur mår du själv?

Jag förstår att du är jätteengagerad mot trafficking!

Det är jättebra. Men eftersom du håller på och spammar tråden med en massa spekulationer hamnar Epstein-mailens smoking gun i bakgrunden.

Vilket underminerar även DIN strävan och verksamhet - dvs att stoppa trafficking och straffa förövarna.

VAD är då Epstein-filernas smoking gun - dvs VIKTIGASTE INFORMATION.

Jo det är följande:

Epstein jobbade med CIA och Mossad - dvs med underrättelsetjänsten och med finansiell insiderinformation. Hans främsta samarbetsparner var nästan uteslutande judar i USA och Israeler.

I detta arbete hade han ett ENORMT nätverk över hela världen i egenskap av oligarker som Rotschild och Rockefeller samt även de allra högsta politiker och ministrar i mängder av länder.

I ett mail diskuteras exempelvis att Epstein ska träffa FEMTON premiärministrar eller presidenter i olika länder.

Detta kan utläsas av mail som Epstein själv har skrivit.

Sedan finns allehanda anklagelser i själva utredningen. Det kan vara trovärdiga eller mindre trovärdiga. Vem som helst har kunnat ringa in till FBI och hävda att Trump eller Clinton ätit spädbarn eller våldtagit 14-åringar.

Att återge sådana uppgifter - som helt saknar bevis - är SPEKULATION som skymmer sikten.

Jag är fullt medveten om att du inte begriper något av detta. Men detta är en text avsedd för tredje man.
Men snacka om vad du vill, I Couldn't care less.
Såtillvida du inte strör konspirationer kring dig, det finns det andra forum för.

Skrolla, det är vad jag oftast gör angående dina inlägg.

Och nej. Det är inte minsta spekulation att utgå från dagsaktuellt som framkommer:

Just nu saknas filer som berör förhör kring just exakt Trump.

Frågan är varför och det kräver både allmänhet och medlemmar i kommittén svar på.

Jag tror nog du är mest kinkig över att du inte kan styra diskussionerna.
Citera
2026-02-28, 00:00
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:

Samt en rad andra personer som inte är judar. Jag skulle bara påpeka det uppenbara.
Jag hade själv inte dragit mig för att peka ut en judisk konspiration OM jag hittat större indikationer på en sådan i Epstein-fallet. Samtliga starka mer extrema intressegrupper som finns inom kristendom, judendom, islam mfl (scientologikyrkan) kan bli problematiska i div sammanhang. Det är dock alltför lätt, IMO, att dra förhastade slutsatser i såna här komplexa omfattande brottsfall. Ta en sådan snubbe som Jimmy Savile som på ett sätt och till stor del faktiskt liknar Epstein. Har inget judiskt påbrå - lyckas ändå med konststycket att totalt korrumpera stora delar av kungafamiljen, medier, polisen mfl (inte EN enda dag i fängelse fick han heller - skickligare sas än självaste Epstein). (btw - har hittills inte hittat någon känd koppling mellan Savile och Epstein men dom hade ju utan tvekan kommit bra överens är jag övertygad om)
Senast redigerad av JohnnySamhall 2026-02-28 kl. 00:03.
Citera
2026-02-28, 00:52
Medlem
Citat:
Det kommer att vara en lång väg för er normies och boomers att upptäcka hur mycket desinformation som finns där ute...

Citat:
Ursprungligen postat av Pommel
Otroligt att BBC är så jävla värdelösa på research. De postar Clintons poolbilder men inte mer än så. Här är min detaljerade post om var de är tagna och när:

Ironiskt nog heter BBCs reporter Kayla Epstein som skrivit artikeln. Hade gärna velat få tag på hennes mail och redovisa om bilderna.

Både BBC och CNN har varit dåliga på att ta fram kontext till bilderna. BBC lyckades med några foton. De som togs i War Room i London. Besöket där skedde i samband med en mellanlandning på väg till ett HIv-projekt i Afrika.
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2026-02-28 kl. 01:01.
Citera
2026-02-28, 01:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Samt en rad andra personer som inte är judar. Jag skulle bara påpeka det uppenbara.
Jag hade själv inte dragit mig för att peka ut en judisk konspiration OM jag hittat större indikationer på en sådan i Epstein-fallet. Samtliga starka mer extrema intressegrupper som finns inom kristendom, judendom, islam mfl (scientologikyrkan) kan bli problematiska i div sammanhang. Det är dock alltför lätt, IMO, att dra förhastade slutsatser i såna här komplexa omfattande brottsfall. Ta en sådan snubbe som Jimmy Savile som på ett sätt och till stor del faktiskt liknar Epstein. Har inget judiskt påbrå - lyckas ändå med konststycket att totalt korrumpera stora delar av kungafamiljen, medier, polisen mfl (inte EN enda dag i fängelse fick han heller - skickligare sas än självaste Epstein). (btw - har hittills inte hittat någon känd koppling mellan Savile och Epstein men dom hade ju utan tvekan kommit bra överens är jag övertygad om)
På tal om religioner, en passus.
Jag hade ingen aning om att Ghislaine och övriga syskon var döpta in i kristendom. Vilket kom via deras mor som var hugenott och källan är Ian Maxwell, hennes bror.
Såg det häromdan i förbifarten då jag läste en intervju med honom.
Citera
2026-02-28, 01:39
Medlem
Citat:
Både BBC och CNN har varit dåliga på att ta fram kontext till bilderna. BBC lyckades med några foton. De som togs i War Room i London. Besöket där skedde i samband med en mellanlandning på väg till ett HIv-projekt i Afrika.

Det enda TV-bolag som lyckats få fram var poolbilderna är tagna är Sky News, det var för någon månad sedan. Själv satt jag duktigt uttråkad i några timmar under julhelgen och fick fram exakt location och all bakgrundsinfo. Ännu mer frusterande är att jag inte får fram kontaktuppgifter direkt till journalisterna på olika bolag trots att man själv är i den branschen.
Citera
2026-02-28, 01:48
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
På tal om religioner, en passus.
Jag hade ingen aning om att Ghislaine och övriga syskon var döpta in i kristendom. Vilket kom via deras mor som var hugenott och källan är Ian Maxwell, hennes bror.
Såg det häromdan i förbifarten då jag läste en intervju med honom.

Där ser man! Detta blir oxå en kort passus men tangerar lite lite detta med etnisk/kulturell tillhörighet och dess innebörd för en individ (av just judiskt påbrå som ofta dyker upp här i tråden av hyfsat uppenbara skäl). Riskerar dock att bli OT så jag döljer innehållet medvetet så kan den som vill fördjupa sig vidare i detta i tex en annan mer passande tråd (ja, fick oxå delvis upp tanken/minnet pga ditt citat i din profil).

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in