2026-02-27, 13:15
Medlem
whogivesafucks avatar
Å så är Deutsche med på ett hörn här också. Den banken är/var då fan med på all skit som händer.
Kan man tänka sig att den store sexualförbrytaren, som kund hos Deutsche, plockade med sin fina vän dit?

Och när det hettade till ordentligt så verkade inte Deutsche göra något åt saken. Sedan kan det väl diskuteras hur moraliska en bank skall vara. Som de själva sa så är de ingen domare
Citera
2026-02-27, 15:34
Medlem
Det ska bli intressant att se hur många Trump har våldtagit. Jag hoppas att Andrew Maountbatten Windsor lättar sitt hjärta om vad han vet. Det är ju en normal reaktion för att få fler att dela skammen med våldtäkter. Det pratas nu om att det kan anses vara troligt att Andya Randy ska fly till Thailand då han tydligen har en förkärlek för Ladyboys också. Och där kanske han kan hålla sig undan från polisen. Få se hur snabba de är att utreda hans efterforskningar och påtryckningar på Giuffre.
Citera
2026-02-27, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
länk?

Jag publicerade nog denna fil i en annan länk. Men blev tydligen inte så betrodd.
Jag ska gräva fram den igen. Tar kanske en-två dagar då jag har mycket annat om mig just nu.
Men tro mig, det är ingen kul läsning. Om du orkar så kolla själv, men det tar massor av tid. Själv kom den upp när jag kollade under prez T. i Epstein filerna. Ja, inte ordagrant. Man vet ju vad han heter.

Blir förresten väldigt chockad över vad jag mer har läst i Epsteins files.
Jag visste att pappan till en f.d. väninna/arbetskamrat till mig hade åtalats för något som kan liknas vid 'århundrades blåsning' -- en scam som involverar en finansiell pyramid, viken blottstdälle andra rika människors ekonomiska tillgångar och även utlöste ett självmord. Dessa två herrar var möjligen involverade tillsammans -- liksom massor av andra rika 'kända och okända' som kunde och ville investera en stor penning. Det finns personer som har blivit förföljda, misshandlade och åtalade. Flera blev dömda, men ej min väninnas pappa. Han var den enda huvudmannen som 'frikändes'. Otroligt.

Detta är offentlig information då det hände för några år sedan och har varit vida publicerat i USA. Om någon har frågor går det bra att PM'a mig. Har en del kundskap om själva pyramid-svindleriet och dess följder. Men inga bevis mot Eppe. Men snart blir jag mörkrädd.
Senast redigerad av Detdundrar 2026-02-27 kl. 16:53.
Citera
2026-02-27, 16:43
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostro
Aldrig hört talas om honom men det är väl det Alex Jones sagt i 30+år? Tyvärr har AJ nu blivit kontrollerad opposition. Vet inte om du såg honom på PBD där han typ försvarade haggan Bondi.

Även Jag undrar seriöst ang Alex Jones (jag svepte förbi honom häromdagen som hastigast). Var han alltid "kontrollerad opposition/gate keeper" eller lider han svårt av tex obehandlad ADHD+OCD m m (vilket det finns teorier om) som förklarar lite utav hans stolligheter + vändningar genom åren? Snubben var trots allt före ang en hel del såvitt jag minns men vi har ju även tex William Cooper (Milton William "Bill" Cooper) mfl. Alex blev ju oxå ganska tidigt totalt besatt av Trump. Han hade ju även ett offentligt samtal med Trump vill jag minnas. Han bjöd ju även in många sk extremt kontroversiella personer till sina program vilket IMO var positivt i sig (som dock höll ganska låg kvalitet generellt - inte sällan som det slutade med att Alex bara avbröt intervjun eller totalt pratade omkull sina gäster). BTW. Ett litet gäng som jag själv misstänker är kontrollerad opposition är "The young turks". Det är tydligen först NU som man fått upp ögonen lite för 9/11 pga en ganska svag koppling via G Maxwell och Epstein.. OK.. better late than never!?

BTW. För kontext och utifrån Epstein-filerna. G Maxwell blev inbjuden till en "9/11 shadow commission" år 2004. Detta låter mer mystiskt än vad det är (även ifall man absolut kan tolka det på många olika sätt). Detta var det inofficiella namnet på en oberoende typ etisk sektion av "The 9/11 Commission (National Commission on Terrorist Attacks Upon the United States)" där medlemmar från tex journalistkåren mfl var med (listan var dock hemlig såvitt jag kunnat förstå hittills och utifrån det mailet). G Maxwell svarade Ed Epstein (EJ relaterad till Jeffrey Epstein utan en känd journalist vars fulla namn och ID sannolikt är Edward Jay Epstein (December 6, 1935 – January 9, 2024) att hon inte kunde delta på vissa tider. Det är således okänt ifall G Maxwell någonsin satt med på något utav the shadow commisions möten SAMT även huruvida Jeffrey Epstein satt med på något av deras möten (men det är fullt möjligt!). Jag ger inga källor här eftersom det mailet lätt kan hittas via en simpel sökning. Det som The young turks även fastnade på var ett annat mail till G Maxwell där det fanns en fråga om - "where is the real pilot?"...... vilket visade sig handla om en utav paret Epstein/Maxwells egna helikopter eller flygplans-piloter vill jag minnas (således ingen koppling till 9/11 alls men man vann väl någon billig poäng på det).
Senast redigerad av JohnnySamhall 2026-02-27 kl. 16:47.
Citera
2026-02-27, 17:11
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Epstein försökte köpoa ett palats i Marocko bara dagen innan han arresterades 2019, visar dokumenten:

https://www.bbc.com/news/articles/c1w5848vq51o

Intressant. Epstein hade ju faktiskt lite inslag av muslimsk/mellanöstern arkitektur på sin ö (han verkade dock blanda hejvilt generellt som den "perfekta filantrop" han var).

https://www.nbcnews.com/news/us-news/jeffrey-epstein-s-bizarre-blue-striped-building-private-island-raised-n1037511

OT men Marocko är för övrigt ett av de mer märkliga länderna jag haft att göra med även om jag själv aldrig satt min fot där. Har dock varit bekant med 2 män från just Marocko. Den ena en totalt instabil människa nära samhällets botten. Den andre en ren mönstermedborgare sas. Extrema klasskillnader i nämnda land kan vara förklaringen till detta. Tippar på att man med mkt cash skulle kunna leva ett riktigt "drömliv" i det landet - troligen bla det som lockat Epstein.
Citera
2026-02-27, 17:26
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=L9MuCtbKRwM

Vad tror ni om de här uppgifterna om borttagen bild och nedstängning av Epsteinfilerna?
Citera
2026-02-27, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myggig
https://www.youtube.com/watch?v=L9MuCtbKRwM

Vad tror ni om de här uppgifterna om borttagen bild och nedstängning av Epsteinfilerna?
Japp, det verkar stämma. Sökfunktionen avstängd och förmodligen en del bilder och annat som ska plockas bort.
Citera
2026-02-27, 18:00
Medlem
Idag är det Bill Clinton som ska förhöras om sina kontakter med Epstein.

BBC har gjort en genomgång.
https://www.bbc.com/news/articles/cp85jdqdyq7o

Det framgår inte varför kontakten med Epstein upphörde i början av 2005.
Citera
2026-02-27, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det var rolig läsning hur de fick jaga runt efter henne - när hon samtidigt lanserade filmen om hur hon acklimatiserade sig men fladdrade mellan bostäderna.

Mitt intresse ligger på ev rättsröta för det är det överjävligaste departementet som skådats i nåt som ska föreställa en demokrati med rättsäkerhet.
Det är nåt som är konstigt kopplat till Ghislaine som jag inte blir klok på.

Nu tycks några republikaner reagera.
Det har varit i stort sett dryptyst i det lägret oavsett om de röstade fram lagen unisont.
Bra de får frågor för det berör hur DOJ hanterar det hela.

Sen. Susan Collins (R-Maine):
“I don’t know what the circumstances are and whether there’s legitimate reasons for redactions or withholding since he’s currently in office, but that would seem to be contrary with the intent of the law."

Sen. John Kennedy (R-La.) - ledamot av justitieutskottets kommitté:
“Release the documents. Redact the names of the victims. Don’t release photographs, naked or otherwise, of minors. Release the documents. This is not going to go away until there is full disclosure."

“This is not going away until there’s full disclosure and the American people want to know, and they’re entitled to know, who if anyone, did Epstein traffic these women to … and why they weren’t prosecuted."

Chuck Grassley (R-Iowa) - Ordförande för justitieutskottets kommitté:
“I think when we pass a law that says that all documents need to be put out, it seems to me all documents need to be put out."

Sen. Joni Ernst (R-Iowa):
“I thought that they had released all of the files. So it’s definitely something I’d want to look into because I think Congress as a body has really said we need clarity on this issue."

Sen. Thom Tillis (R-N.C.) - ledamot av justitieutskottets kommitté:
“If it’s in fact true, it’s concerning. Unless it fits the same filter as everyone else…
I’ve heard the reporting but I haven’t nailed it down.”
https://www.google.com/amp/s/thehill.com/homenews/senate/5757945-trump-epstein-files-release/amp/

Maxwell måste ju ha någon typ av hållhake på Trump. Något som han inte vill ska komma fram. Annars hade hon ju inte förflyttats till ett fängelse med mer frihet.
Citera
2026-02-27, 20:38
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Idag är det Bill Clinton som ska förhöras om sina kontakter med Epstein.

BBC har gjort en genomgång.
https://www.bbc.com/news/articles/cp85jdqdyq7o

Det framgår inte varför kontakten med Epstein upphörde i början av 2005.
Regeringen vägrar ha ett offentligt förhör såklart. De vill bara veta vad Clintons vet.
Citera
2026-02-27, 21:05
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Från Guardian nyss:

Democrats on the House oversight committee called for Donald Trump to be deposed before the committee “immediately”. They also called on the committee to question commerce secretary Howard Lutnick over his ties to Epstein and FBI director Kash Patel about the agency’s interviews with a woman who accused Trump of assault.

Ifall de får med sig några Republikaner kan Oversight Committee tvinga Trump och Lutnick till deposition?

Det vore kul att se de sprattla :-)
Det rör på sig... Guardian igen:

9m ago
20.53 CET
Democrats believe they have the votes to subpoena Lutnick in Epstein investigation
Democrats on the House oversight committee have the votes to force Trump’s commerce secretary Howard Lutnick to testify over his ties to the convicted sex offender Jeffrey Epstein, representative Ro Khanna told reporters this morning.

“I believe we will have the votes to subpoena him,” Khanna said outside Chappaqua Performing Arts Center in New York ahead of Bill Clinton’s deposition.

Republican Nancy Mace, of South Caroline, joined today in calling for the commerce secretary to come before the committee as part of its Epstein investigation.

Lutnick has come under intense scrutiny after Epstein-related files released by the DOJ last year contradicted his previous claims of having distanced himself Epstein in 2005 and revealed the extent of his relationship with the disgraced financier.

Lutnick was a longtime next-door neighbor of Epstein in New York but said on a podcast several months ago that he severed ties with Epstein following a 2005 tour of Epstein’s home that disturbed Lutnick and his wife after Epstein used sexual innuendo to explain why he owned a massage table in a room of his home.

However, the DOJ’s release of case files showed that Lutnick actually had two engagements with Epstein years later. He attended a 2011 event at Epstein’s home, and his family had lunch with Epstein on his private island in 2012 – four years after Epstein was sentenced to 13 months in jail for procuring a minor for prostitution.
Citera
2026-02-27, 21:10
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Maxwell måste ju ha någon typ av hållhake på Trump. Något som han inte vill ska komma fram. Annars hade hon ju inte förflyttats till ett fängelse med mer frihet.

Absolut (och sannolikt har människan en hållhake på flera högt uppsatta). Vi har diskuterat detta tidigare i tråden bla jag å develi.
Trumps upprepade citat - "I wish her well" (om G Maxwell) - har etsat sig fast i min hjärna. Trump har hejvilt i hans vanliga stil genom de sista åren förolämpat folk på löpande band, sagt att han ska kasta dom i fängelse m m... å sen när en ärkeskurk som G Maxwell (vars fd partner Epstein själv kallas för "creep" av Trump) kommer på tal så är det istället fram med silkesvantarna å önska personen väl!? Vad döljer sig mellan dessa två....
Senast redigerad av JohnnySamhall 2026-02-27 kl. 21:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in