2026-02-13, 16:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TotaltOK
Du är ju även känd som en av de skribenter på Flashback som välartikulerat och helt världsfrånvänt alltid försvarar allt vad Putin gör och säger och försvarar och relativiserar allt vad Ryssland tar sig för. Enligt dig är ju Zelenskyj en skurk och kriget mot Ukraina helt berättigat från rysk sida, oklart hur du får ihop det.

Hur kommenterar du det faktum att Putin visste om Trumps inblandning i Epstein-affären men ändå bistod Trump i presidentvalet med alla tillgängliga medel inklusive monetärt och medialt?
Varken Ukrainakriget eller de amerikanska valen 2016 och 2020 faller inom topic här i tråden, och jag har f ö slutat att diskutera Ukrainakriget här på Flashback eftersom det är så jämmerligt lågt i tak på den delen av forumet.

Angående Trump och Ryssland så kan jag helt kort säga att ja, Moskva försökte onekligen hjälpa Trump till valseger 2016, och det är till och med troligt att Trumpkampanjen verkligen tog emot erbjudandet . men det var knappast stödet från Moskva som avgjorde valet. Att FBI lade krokben för Hillary Clinton genom att gå ut och säga att man höll på att utreda henne (helt emot praxis för hur FBI brukar kommunicera) var nog betydligt viktigare. Trump är en amerikansk röta, hans stank stiger upp ur en amerikansk bakgrund, både ideologiskt och praktiskt - han är inte "en förlängning av Ryssland" utan USA.s egen skapelse.

Att folk har så svårt att tolerera att man kan vara både emot Trump och kritisk till NATO:s agerande i Östeuropa (och USA:s agerande via NATO) säger en del om hur insnöat debattklimatet är här på Flashback.
Senast redigerad av HepCat-X 2026-02-13 kl. 16:58.
Citera
2026-02-13, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Varken Ukrainakriget eller de amerikanska valen 2016 och 2020 faller inom topic här i tråden, och jag har f ö slutat att diskutera Ukrainakriget här på Flashback eftersom det är så jämmerligt lågt i tak på den delen av forumet.

Angående Trump och Ryssland så lan jag helt kort säga att ja, Moskva försökte onekligen hjölpa Trump till valseger 2016, och det är till och med troligt att Trumpkampanjen verkligen tog emot erbjudandet . men det var knappast stöddet från Moskva som avgjorde valet. Att FBI lade krokben för Hillary Clinton genom att gp ut och säga att man höll på att utreda henne (helt emot praxis för hur FBI brukar kommunicera) var nog betydligt viktigare. Trump är en amerikansk röta, hans stank stiger upp ur en amerikansk bakgrund, både ideologiskt och praktiskt - han är inte "en förlängning av Ryssland" utan USA.s egen skapelse.

Att folk har så svårt att tolerera att man kan vara både emot Trump och kritisk till NATO:s agerande i Östeuropa (och USA:s agerande via NATO) säger en del om hur insnöat debattklimatet är här på Flashback.
Nej det säger nåt om hur autistisk din inställning till Rysslands anfallskrig mot Ukraina är, att du inte förmår se och känna det alla som inte älskar rysk imperialism kan se och känna, 1) att det finns en försvarande part, Ukraina, och en anfallande part, Ryssland. 2) att stöd ska ges till Ukraina att värja sig 3) att utökad rysk makt och inflytande är väldigt dåligt för alla som inte själva är inom den ryska makteliten, dvs jobbar för ryska maffian och FSB-GRU-SVR. Så autist och eller imperialist, det är frågan. Vet du själv vilket?

Ryssland och Putin har helt uppenbart makt över Trump, det är troligt att Putins makt över Trump och många fler hör ihop med Epstein, att Putin har hållhakar på Trump genom att Putin har kompromat på Trump.

Det logiska för nån som likt dig vill att Putins och Rysslands makt ska ÖKA i världen är därför att stödja Trump. Eller har han spelat ut sitt syfte som clown och ska offras, till förmån för Vance? Trump har väl snart ingen skam kvar öht och inget att förlora medan Vance ju rimligen också är en garanti för fortsatt ryskt inflytande över USAs politik, via sin husse Thiel. Som VERKLIGEN har nåt att förlora, hur många gånger dyker Thiel upp i Epstein-filerna?

Redogör för det här nu, det är viktigt för din inre harmoni att du är på det klara med varför du älskar Ryssland men baktalar Rysslands mest trogne tjänare Trump.
Citera
2026-02-13, 17:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TotaltOK
Nej det säger nåt om hur autistisk din inställning till Rysslands anfallskrig mot Ukraina är, att du inte förmår se och känna det alla som inte älskar rysk imperialism kan se och känna, 1) att det finns en försvarande part, Ukraina, och en anfallande part, Ryssland. 2) att stöd ska ges till Ukraina att värja sig 3) att utökad rysk makt och inflytande är väldigt dåligt för alla som inte själva är inom den ryska makteliten, dvs jobbar för ryska maffian och FSB-GRU-SVR. Så autist och eller imperialist, det är frågan. Vet du själv vilket?

Ryssland och Putin har helt uppenbart makt över Trump, det är troligt att Putins makt över Trump och många fler hör ihop med Epstein, att Putin har hållhakar på Trump genom att Putin har kompromat på Trump.

Det logiska för nån som likt dig vill att Putins och Rysslands makt ska ÖKA i världen är därför att stödja Trump. Eller har han spelat ut sitt syfte som clown och ska offras, till förmån för Vance? Trump har väl snart ingen skam kvar öht och inget att förlora medan Vance ju rimligen också är en garanti för fortsatt ryskt inflytande över USAs politik, via sin husse Thiel. Som VERKLIGEN har nåt att förlora, hur många gånger dyker Thiel upp i Epstein-filerna?

Redogör för det här nu, det är viktigt för din inre harmoni att du är på det klara med varför du älskar Ryssland men baktalar Rysslands mest trogne tjänare Trump.
Finns absolut nöll anledning att dra in tråden på Trumps utrikespolitik eller Ukrainakriget, det är klart off-topic här - och nej, jag är inte skyldig dig några som helst "förklaringar" ifråga om Trump och Putin. Punkt slut.
Citera
2026-02-13, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Finns absolut nöll anledning att dra in tråden på Trumps utrikespolitik eller Ukrainakriget, det är klart off-topic här - och nej, jag är inte skyldig dig några som helst "förklaringar" ifråga om Trump och Putin. Punkt slut.
Att Putin har kompromat på Trump med flera, bl a via Epstein, har för i helvete DRIVIT Trump att helt sluta stötta Ukrainas försvar mot det ryska anfallskriget, förklara annars det mkt svårförklarade fenomenet. Ryssland mutar också Trump så in i helvete. Det är högst troligt att Trump kom till makten via rysk påverkan på många nivåer, denna påverkan sker högst troligt till stor del med utpressning via Epstein plus smörjning via mutor.

Lika lite som fenomenet Orban kan uppstå utan rysk inblandning kan fenomenet Trump uppstå utan rysk inblandning. Dessa bådar jobbar konsekvent mot sina formellt allierades intressen och därmed mot sitt eget lands intressen, men alltid FÖR Putins intressen.

Kanske är det Putin som själv börjar sälja av lite av sin geopolitiska makt, Kuba, Venezuela. Liksom Syrien och Transnistrien är bortom rysk kontroll. Eller så börjar Trump bli oregerlig för Putin, svår att hantera.

Vance blir lättare bedömer Putin. Möjligen är inte Vance insyltad i Epstein-härvan. Lojal mot Putin är Vance likafullt, ett säkert tecken på det är hans demonstrativa fientlighet mot Ukraina och att Åsa Linderborg hyllar honom. Åsa Linderborg är också väldigt noga med att påpeka att ta-hem-budskapet är att alla västerländska makthavare är korrupta. Nej, det är alla västerländska makthavare inte. Lär dig känna igen tecknen.
Citera
2026-02-13, 18:37
Medlem
Så, tydligen så var inte alls tjejerna offer i egentlig mening alltså. Oj, det var ju väldigt oväntat. Eller inte. Tydligen så var de mest perversa och grövsta mailen skrivna utav de så kallade "offren" själva. Actually hilarious...
Citera
2026-02-14, 02:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Jag säger att jag vet inte att de hade det antalet dokument du säger. Då jag söker hittar jag en massa saker vilket är intressant. Att de 6 miljoner dokument du säger finns, är något som ett antal åklagare säger borde finnas. Men vilka grunder de baserar sig på, verkar vara svårare att få fram.Man har släppt 3,5 miljoner och säger att det är det de har.
Om det stämmer eller inte är svårare att säga.
Nej det säger man inte.

◾️30 januari 2026. Blanche:
"In total, DOJ will release more than 3 million pages, 2,000 videos and 180,000 images on Friday. Its team sorted through more than 6 million records, Blanche said."
https://www.axios.com/2026/01/30/epstein-files-release-january-trump-clinton

Jag vet att det är 300 GB de granskat. Det står nämligen i det PM jag nämnt. Varav jag redan nämnt att 97% var redan offentligt material.

DOJ pytsade sen ut dokument i augusti.

◾️Garcia på sin politiska hemsida i september:
”De 33 000 sidorna med Epstein-dokument som James Comer har beslutat att 'släppa' var redan mestadels offentlig information. Till det amerikanska folket – låt er inte luras av detta.”

Värdelöst med andra ord.

◾️Khanna i september:
"Det finns 300 gigabite filer. Vi vet detta från FBI:s offentliga uttalanden. De har släppt en gigabit. Det betyder att de har släppt mindre än 1 %. Av de mindre än 1 % de har släppt är 97 % redan offentliga. Så slutsatsen är att de nästan inte har släppt någonting."
https://www.npr.org/2025/09/02/nx-s1-5524941/rep-ro-khanna-discusses-bipartisan-demand-for-doj-to-release-epstein-files

◾️November. Bondi stoltserade på PT:
“So we have released over 33,000 Epstein documents to [Capitol] Hill, and we’ll continue to follow the law and to have maximum transparency."

◾️8 januari 2026:
Brev från Khanna och Massie 8 januari till distriktsdomare Engelmayer, NY:

"Vi har granskat justitiedepartementets senaste inlaga till denna domstol den 5 januari 2026, Dkt. 826, där justitiedepartementet uppger att det endast har producerat "cirka 12 285 dokument (omfattande cirka 125 575 sidor)". 
https://khanna.house.gov/sites/evo-subsites/khanna.house.gov/files/evo-media-document/khanna-sdny-letter-1-8_0.pdf
Citat:
Men när man söker hittar man saker som du säger, men som det finns mer uppgifter om. Som när Bondi sa att det ligger på hennes bord, som du kopplar till en fråga om en klientlista, men där hon svarade om själva utredningen, inte den eventuella listan, enligt henne själv då.
Nope. Det jag inte kopplat till nån klientlista.
Jag har snarare varit genomgående tveksam om de skulle hitta nån sådan.

Jag skrev att de uppgav i PM från 7 juli att det inte fanns nåt behov att att utreda nån tredje part.

Jag har nämnt Bondis skrivbord utifrån att det hennes egna ord - och ironiserat tidigare över att det måtte vara jävligt stort....

Om de travade dokumententen, utan multimediafiler, så hamnar de på nivå med
Empire State Building. På tre miljoner släppta vill säga.

Sen kom miljoner dokument.

◾️Blanche 30 januari:
”Dagens publicering markerar slutet på en mycket omfattande process för dokumentidentifiering och granskning för att säkerställa transparens för det amerikanska folket och efterlevnad av lagen.”

◾️Khanna samma dag:
”Justitiedepartementet sa att de identifierade över 6 miljoner potentiellt responsiva sidor men släpper bara cirka 3,5 miljoner efter granskning och redigeringar."
https://www.politico.com/news/2026/01/30/epstein-drop-live-00757275

Nu är tjänstemän från Kongressen dit och får granska några timmar hit och dit.
De kongresstjänstemän som granskar filerna nu får endast göra egna anteckningar med penna. Ingen elektronisk utrustning.
De har bland annat upptäckt att det fortfarande är maskerat material från FBI.

◾️Om Bondis burn book vid utfrågningen.

Talman Mike Johnson:
”Jag tycker inte att det är lämpligt att någon spårar det”, sa Johnson till reportrar.
”Så jag kommer att upprepa det till alla som är involverade i justitiedepartementet, och jag är säker på att det var ett misstag. Det är min gissning.”
https://www.politico.com/live-updates/2026/02/12/congress/member-backlash-to-doj-tracking-00778751

◾️Brev till DOJ från Raskin, Garcia och Jayapal som vill ha en fullständig redogörelse angående:

"vilken information, utöver sökningarna, samlar ni in om kongressledamöter?"

▪️Lagstiftarna vill att protokollmötet ska äga rum senast den 20 februari.

▪️De krävde också att departementet skulle släppa de ungefär 3 miljoner Epstein-dokument som det har undanhållit från offentligheten.

▪️De kräver att lagstiftare ska kunna få tillgång till filerna.
https://www.axios.com/2026/02/13/epstein-files-spying-doj-pam-bondi-congress
Citat:
Men jag är förstås för att de släpper namn på alla som finns med och inte är offer, för jag känner att det finns mer här i Epsteins dokument med ett tidigare osynligt nätverk som man skapat mellan olika maktmänniskor och inte bara har med det Epstein fälldes för, men som dragits fram i ljuset nu. Fler lär komma. Det finns liksom två nätverk här.
Om Donald drain the swamp Trump hade haft lust hade han kunnat släppa filer varje dag i veckan.

Det krävdes dock en lag.

Efter att Sultan Ahmed bin Sulayem nu avslöjats under DOJs maskering - en av världens största hamnoperatörer - så är han avsatt som VD för
DP World, den stora statskontrollerade hamn- och logistikkoncernen från Dubai som närvarar i 80 länder.

Alltid nåt. Kastration är väl för mycket begärt.
Citera
2026-02-14, 03:17
Medlem
Adrenaline976s avatar
Vem är den svenska modellen egentligen?
Har googlat runt och gått igenom samtliga stipendiater för Female Economist of the Year (Handelshögskolan i Stockholm, utdelat årligen från 2001 och framåt). Hittar absolut ingenting som tyder på att någon av dem arbetat som modell eller varit verksam inom modebranschen. Modellen bekräftar att det är hon på bilderna i Expressens artikel.

Citat:
Våren 2013 skickar affärskvinnan Barbro Ehnboms son ett mejl till sin mamma med rubriken ”JE girl?”.

I mejlet finns information om en kvinna i 25-årsåldern som är modell och student.

Ehnbom vidarebefordrar uppgifterna till Jeffrey Epstein, som i många år donerade pengar till hennes stipendium ”Female economist of the year”.

”Han tänkte på henne när jag nämnde att du söker efter en ny administratör för dina resor”, skriver Barbro Ehnbom om sonens tips och avslutar mejlet med sitt sedvanliga ”Kram BE”. Jeffrey Epstein erbjöd Barbro Ehnbom 25 000 dollar för att fixa en assistent.

När Expressen når kvinnan minns hon samtalet med Epstein.

– Det var liksom ett jättekort samtal och jag uppfattade det väl som en intervju på något vis. Men det ledde ju inte till att han var intresserad av att anställa mig som assistent, säger hon.

Efteråt blockerade Epstein henne på Skype, enligt kvinnan.

– Så jag passade väl inte för den här tjänsten.

Men mejlen i Epsteinfilerna visar att han var fortsatt intresserad.

I juni 2013 skickar Barbro Ehnbom bilder på henne och hennes kontaktuppgifter till Epstein på nytt. Och i augusti skriver Epstein att en ny assistent kommer ge Ehnbom en donation på 25 000 dollar.

I oktober 2013 verkar Jeffrey Epstein göra ett sista försök att få ny kontakt med kvinnan i Stockholm. En av hans sekreterare kontaktar Barbro Ehnbom och ber om kvinnans cv. 
Ehnbom svarar: 

”Varför inte bara bjuda henne på middag eller så?”

Sekreteraren svarar irriterat. Och där tycks kontakten om kvinnan ta slut.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/epsteins-skypesamtal-med-svenska-modellen/

https://sv.wikipedia.org/wiki/Female_Economist_of_the_Year
Senast redigerad av Adrenaline976 2026-02-14 kl. 03:20.
Citera
2026-02-14, 04:33
Medlem
develis avatar
Plump var visst kinkig häromdan.

"Riksdagsledamot Pam Bondi, under intensiv kritik från Trumps galna radikala vänstergalningar, var fantastisk vid gårdagens utfrågning om den oändliga sagan om Jeffrey Epstein, där det enda som slutgiltigt har bevisats, till deras stora förtret, var att president Donald J. Trump har blivit 100 % frikänd från deras löjliga Ryssland, Ryssland, Ryssland-liknande anklagelser.

Egentligen är det SLIMEBALL-demokraterna, många av dem stora donatorer och politiker, som har bevisats SKYLDIGA!
Den "republikanske" förloraren, den skenhelige RINO-kongressledamoten Thomas Massie gjorde sig till åtlöje igår och kämpade planlöst mot en hopplös agenda av hat och dumhet, vilket tydligast framgår av hans kraschande jobbgodkännandesiffror i Kentucky, där en militär hjältemotståndare, Ed Gallrein, krossar honom i opinionsmätningarna. Han befinner sig nu i "galna" Liz Cheney-territorium!

Ingen brydde sig om Epstein när han levde, de brydde sig bara om honom när de trodde att han kunde orsaka politisk skada åt en mycket populär president som har återställt vårt land från utrotningens rand, och mycket snabbt dessutom!

Faktum är att detta försök från Demokraterna att ta bort uppmärksamheten från enorma republikanska FRAMGÅNG slår tillbaka ordentligt.
Kanske borde de fokusera på sin strävan att öppna våra gränser för världens största brottslingar, ha transpersoner för alla eller få män, oavsett storlek eller styrka, att spela inom damidrott. Tack för er uppmärksamhet på denna fråga! PRESIDENT DONALD J. TRUMP.

https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/116058518017586892
Citera
2026-02-14, 05:07
Medlem
Do1oress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostro
Här kritiserar ytterligarre en högerperson, Nick Fuentes, Trumpadmin för hanteringen av E-filerna:
Nick Fuentes HAMMERS Trump and Bondi for PATHETIC Epstein Cover-up
Jag hade svårt att formulera en reaktion. Fuentes är en så vidrig typ att det är svårt att ta in vad han säger. Det politiska taktiserandet han beskriver kan stämma, men det är i bästa fall sekundärt; och just där som skenheligheten lyser igenom som mest. Vem vid sina sinnens fulla bruk kan ha överseende med administrationens hantering av Epstein-fallet? Sedan när blev det accepterat att ljuga reflexmässigt och överdrivet ofta? Med det sagt, så visst, han verkar ärlig. Fuentes är även ett utmärkt exempel på den hjärnröta som florerar i högerns kretsar.
Citat:
"It will haunt you, the stuff that's in there. It’s evil, it’s satanic, and it’s from the pits of hell."

https://x.com/ShadowofEzra/status/2022418045868937327
Citera
2026-02-14, 05:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostro
Här kritiserar ytterligarre en högerperson, Nick Fuentes, Trumpadmin för hanteringen av E-filerna:

Lyssna från 1:20

https://www.youtube.com/watch?v=ttpM7bH8NYk
Högerperson?

(FB) Epstein-dokumenten allt mer öppna - Politiska aspekter för de som är med
Citera
2026-02-14, 06:02
Medlem
develis avatar
Epstein mailade Lawrence Krauss i September 2017 efter att Krauss varit på Rogan’s show. Epstein frågade Krauss om han kunde introducera Rogan.

Joe Rogan 12 februari:
“Jeffrey Epstein was trying to meet with me.
And I was like, what? Like, no thanks. It’s not even a possibility that I would’ve ever went, especially after I Googled him.”

“I was like, ‘What the f‑‑‑ are you talking about?
This was like, 2017. One of my guests was trying to get me to meet him. I was like, ‘B‑‑‑‑, are you high? Like, what the f‑‑‑ are you talking about?’”

Rogan kritiserade även DOJs maskningar:

“It looks terrible.
“It looks terrible for Trump when he was saying that none of this was real, this is all a hoax. This is not a hoax. Like, did you not know? Maybe he didn’t know, if you want to be charitable, but this is definitely not a hoax.
And if you’ve got redacted people’s names and these people aren’t victims, you’re not protecting the victims. So what are you doing?”
https://thehill.com/blogs/in-the-know/5736664-joe-rogan-epstein-doj-files/

Han anklagade Trump redan i juli i fjol för att ha ”gaslightat” allmänheten angående hans administrations hantering av filerna.

“This one’s a line in the sand, because this is one where there’s a lot of stuff about, you know, when we thought Trump was going to come in and a lot of things are going to be resolved, going to drain the swamp, going to figure everything out, and when you have this one hardcore line in the sand that everybody had been talking about forever, and then they’re trying to gaslight you on that".
https://thehill.com/homenews/media/5425209-joe-rogan-trump-administration-epstein-files/
Citera
2026-02-14, 07:04
Medlem
Do1oress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Jeffrey Epstein's Origin Story Goes Back To Iran Contra
Shit pommfritt om detta stämmer. Då kan jag passa på att även tipsa om följande som är indirekt/direkt kopplat till detta. Journalisten Danny Casolaros märkliga död - han forskade kring en massiv konspiration (kallad "The Octopus") inuti USA+CIA mfl + ett företag vid namn INSLAW som eventuellt råkade ut för ett rent statligt bedrägeri. Det finns hur mycket som helst om detta fallet så jag lämnar här endast en länk till YT. (vore ju intressant om Epstein indirekt lr direkt skulle kunna spåras till även detta)
OCTOPUS CONSPIRACIES & The Mysterious Death of Danny Casolaro
EDIT: "Drain the swamp!? it's a bit too big for you and you're also sitting in it"
Apropå lite äldre material, David Enrichs intervju om bankvärldens roll i Epstein-skandalen är belysande. Inte för att den avslöjar något jättesensationellt för de insatta, utan för att den visar hur systemet faktiskt fungerar. Sammansvärjningen kan man alltså säga är ett system där varje del skyddar helheten, och överst på systemet sitter just nu världens största clown och skrattar åt oss. Jag länkar till intervjun här.

I de släppta filerna ser vi bland annat Barclays tidigare VD Jes Staley förklara för oss via mejl till Epstein varför Västerlänningar inte gör uppror: "You want to know why we're not Sao Paulo? Watch the TV ads on the Super Bowl. It's all about hip blacks in hip cars with white women. The group that should be in the streets has been bought off by Jay-Z."

Strategin syns häri klartext. Konsumtionsdrömmar och mediala spektakel döljer att en liten elit - Epstein-klassen - använder världen som sin privata lekplats.

Utan den politiska klassens finaste medhjälpare från finanssektorn hade ingenting av detta varit möjligt. Som medhjälpare är de helt centrala. Vi bör inte glömma den detaljen. De har större makt än alla andra parter och våra politiker ser ständigt mellan fingrarna när det gäller dem. De undslapp förut. De kommer att undslippa rättvisan igen, är jag rädd för.
The snowhite was fucked twice as soon as she put on her costume
Senast redigerad av Do1ores 2026-02-14 kl. 07:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in