2025-12-21, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoepag
Det vi vet är att han var vän med epstein, det finns sedan innan vittnen och bilder samt trumps egna ord.
Vi vet att Trump ägnade mer än sex månader åt att försöka hindra frisläppandet av dokumenten. Det var först när han blev tvingad som han gick med på det.

Vi vet att inte allt är släppt och det som är släppt är kraftigt censurerat, även om han inte hade gjort något olagligt så borde han dykt upp på foton då de bevisligen umgicks.

Finns det bilder på när Clinton gör något olagligt menar du?
Jag försvarar inte Clinton eller Andrew men de bör utredas på samma sätt som Trump bör.
Hade de sex med minderåriga och offer för sex trafficking så förtjänar de att hängas ut och om möjligt straffas.

Sexbrottslingar förtjänar straff oavsett politisk färg, du tycks försvara allt Trump gör oavsett vad.

Ja han kände Epsteins och var på samma fester. Ingen som förnekat. Men så var många. Betyder inte ett skit.

Han släppte ju den iaf. Gick till val på det och beslutade det själv. Det var 100 000 + sidor att släppa. Jag vet inte hur det fungerar men det har garanterat sina förklaringar att det tog tid. Det är liksom en av världens största och mest könsliga utredningar i världshistorien. Varför släppte inte Biden den innan?

Relativiserandet av Clinton är häpnadsväckande. Ni har vänt på en femkrona. Han var på sexön, nämns frekvent i utredningen och är med på bild med sexoffer. Ingen har påstått att det är migranter bevis för någonting, men tror du han var där för att tvätta sig?

Sanningen svider…
Citera
2025-12-21, 15:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Ja fotot ska vara taget i Brunei 2002. De gjorde en mellanlandning där. Enligt ej säkra uppgifter är det Kellen på bilden. Instämmer. De borde inte maskat den bilden.
Då anade jag kanske rätt när jag spann vidare på din info om Brunei.
Enligt logg var det kort visit, 25-27 maj.
Kellen beskrivs som Maxwell's “lieutenant” så det vore väl troligt.

I födelsedagsalbumet 2003 nämns Brunei och sultanen i en hälsning.
Nån beskriver Epstein som en milstolpe, ett liv före och efter och breder ut sig om flygresor till länder och möten med personer.
Hon var 22, skild, arbetade som servitris i NY.
Sen såg hon typ ljuset.
Lär vara en anställd för det är många resor.
Citera
2025-12-21, 15:57
Medlem
OriginalSwedess avatar
Det verkar som om bilderna är fabricerade för att göra den "stora massan" mer stridslysten och få vatten på hjulet med att försöka resa sig mot en överklass med sexuell-makt.
Citera
2025-12-21, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Ja han kände Epsteins och var på samma fester. Ingen som förnekat. Men så var många. Betyder inte ett skit.

Han släppte ju den iaf. Gick till val på det och beslutade det själv. Det var 100 000 + sidor att släppa. Jag vet inte hur det fungerar men det har garanterat sina förklaringar att det tog tid. Det är liksom en av världens största och mest könsliga utredningar i världshistorien. Varför släppte inte Biden den innan?

Relativiserandet av Clinton är häpnadsväckande. Ni har vänt på en femkrona. Han var på sexön, nämns frekvent i utredningen och är med på bild med sexoffer. Ingen har påstått att det är migranter bevis för någonting, men tror du han var där för att tvätta sig?

Sanningen svider…
På vilket sätt?
”Jag försvarar inte Clinton eller Andrew men de bör utredas på samma sätt som Trump bör.
Hade de sex med minderåriga och offer för sex trafficking så förtjänar de att hängas ut och om möjligt straffas.”

Är det svårt att förstå? Då tar jag det igen. Om Clinton haft sex med en minderårig eller offer för sex trafficking så bör han hängas ut precis som Trump.
Har inget med politik att göra, försökte Biden skydda politiska vänner genom att hålla utredningen hemlig så gjorde han fel.

Jag ogillar trumps politik men är ingen demokrat, jag får dessutom inte rösta i USA.

Vad du håller på med är mycket svårare att förstå. Det finns massor som luktar illa om trumps hantering av Epstein utredningen. Varför håller du honom om ryggen? Spelar det ingen roll om han är en pedofil för dig? Eller sexbrottsling?
Citera
2025-12-21, 16:19
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Fotot är redan publicerat, var känt sedan innan och har ingenting med Epsteins sexö att göra? Har du ens sett bilden?

Det är en bild på en av många utskrivna bilder där Trump skymtas. Bilden är redan känd och tagen på en fest långt ifrån sexön. I ett av över 100 000 sidor. Den har ingenting med saken att göra.

Det skulle vara som att påstå att personer i en tidning som råkar fotograferas en bild i en mordutredning har något med mordet att göra.

Förstår inte ens varför det diskuteras.

Och precis likadant är det med massor av andra bilder som INTE tagits bort. Det du ska fråga dig är vad man velat uppnå just genom att ta bort en bild på Trump? Och vad annat man tagit bort som inte kunnat upptäckas? Tex för att det finns bland de dokument som inte släppts?
Citera
2025-12-21, 16:21
Medlem
Citat:
Självklart ska känslig information om minderåriga offer maskas när det publiceras. Det är praxis, oavsett vad du tycker. Vad lever du i för jävla bubbla?
Brottsutredningar är till för rättsväsendet. I USA är de inte en offentlig handling så det finns knappast någon praxis. Här är den offentliggjord med en presidentorder.
Citera
2025-12-21, 16:33
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalSwedes
Det verkar som om bilderna är fabricerade för att göra den "stora massan" mer stridslysten och få vatten på hjulet med att försöka resa sig mot en överklass med sexuell-makt.

Hur kom du till denna spännande slutsats?
Citera
2025-12-21, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Gammel left media ha trott Trump skulle finnas på bilder i prekära situationer. Istället dyker äckligt Clinton upp = ridå

Ridå?? Jag brukar inte fråga folk om de är helt dumma, men jag gör ett undantag för dig. Är du helt dum???

Trump har i princip total makt i dagens USA. Han vill att Clinton ska synas i Estein-filerna. Han vill inte själv synas i Epstein-filerna.

Och kan man tänka sig! Clinton syns faktiskt i Epstein-filerna! Men Trump syns inte i Epstein-filerna!

Kan man tänka sig! Det måste ju betyda det som ni Trumpnissar alltid har sagt, att Trump är oskyldig!!

Inte sant?
Citera
2025-12-21, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
DOJs beskrivning:
"Gates McGavick, a justice department employee, claimed the woman whose face was blocked out was an Epstein victim."
https://www.yahoo.com/news/articles/bill-clinton-pictured-hot-tub-233709608.html

Tittade vidare på "offret" kopplat till Brunei.

Det nämns i äldre artikel (2015) att Epsteins två anställda assistenter (läs medlöpare) reste med.
Att den ena erhöll åtalsimmunitet i dealen med Acosta, den andra inte (vilket var Ghislaine).
Ska ses via flygloggar till Brunei.

Då är väl den i poolen nån av Kellen, Ross, Groff eller Marcinkova.
Medlöparna som ständigt var med för att serva Epsteins omättliga behov på 3 utsprut om dagen.
Om så är fallet, varför maska dessa?

Via Vanity Fair finns också ett foto på Clinton och Epstein vid ett bord. Brunei 2002 enligt bildtext.

En ytterligare kommentar...
Det är ett generellt problem att DOJ släppt bilder och vissa dokument utan kontext och sammanhang. Det gör det svårare för allmänheten och Epsteins offer att granska materialet och se samband. Julie K Brown tog upp det problemet. Att det inte finns en röd tråd. Grävande journalister har lite att jobba med framöver...

I några fall kan också bilderna lura läsaren.
Som bilden där Diana Ross syns med Michael Jackson och deras respektive barn (Clinton är också på bilden) Ansiktena på Dianas och Michaels barn är maskade. Dianas son kommenterade själv på sociala medier att han inte är en oidentifierad person (offer).

Fotot togs i samband med en fundraising för demokraterna 2005 där Michael uppträdde och har tidigare publicerats i tidning. Alltså en offentlig bild tagen av en journalist. CNN publicerade denna bild från dokumenten utan kontext och den fick stor spridning. Så jag förstår att Dianas Ross son reagerade. (Att hans ansikte var maskat kunde då liksom antydda att hans mamma är pedo)

Hur fick Epstein tag på det fotot? Eller varför fanns en tidningsbild med i dokumenten?
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2025-12-21 kl. 16:51.
Citera
2025-12-21, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll.Guld
Men vi har väl alla vetat att Clinton är en horkarl? Men nu är det inte han som är president längre utan en helt annan mycket vidrigare snubbe

Exakt så!!!
Citera
2025-12-21, 16:40
Medlem
Radikalexorcists avatar
Citat:
Ja bilder på fester, som många människor är med på bild med Epstein. Han är med på tusentals bilder med alla möjliga. Det betyder inte ett skit.

Det som betyder något är de som var med och svinade på ön och är föremål för utredningen.
Jag diskuterar inte om Trump är skyldig till sexuella övergrepp, för det har inte kommit fram några bevis för det i de släppta dokumenten. Att en stor del av dom är maskade kan man naturligtvis ifrågasätta.

Mitt intresse ligger i hur djup relationen mellan Trump och Epstein har varit. Trump själv har ju kommit med två olika versioner, att han har haft en lång vänskap med Epstein och att han knappt har haft någon relation alls till honom. Vad tror du att det beror på?
Citera
2025-12-21, 16:43
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeclanPrimus
200 trumpister har gallrat så det som släpps lär knappast vara rättvisande.pinsamt men knappast förvånande

Tystnaden på vänsterkanten kring Bill Clinton och Epstein-ön säger allt.

De bryr sig inte om offren – för dem är det bara ett politiskt spel.

De som överlevde Epstein ön förtjänar bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in