2025-02-19, 08:50
Medlem
Hej, för några år sedan efter en skiljsmässa så var svamparna mig till stor hjälp, hjälpte mig att släppa och gjorde mig gladare. Det var oxå skönt att veta att det fans något som lätta upp, det gjorde det tunga lättare att genomlida. Men dom slutade funka, kam inte säga att jag på någotsätt överanvände, någon gång varannan vecka eller så. Når dom slutar funka var det inte att dom slutade ha effekt mer det att hela grejjen blev ångestfylld. Jag höll upp ett halvår testade igen, samma sak. Blir inte glad av dom längre, det som var det som var bäst med dom. Någon vis person som vet något om detta, kan det vara någon brist man får? Niasin kanske?
Citera
2025-02-19, 08:57
Medlem
StonedMonkeys avatar
Varannan vecka är ändå ganska ofta, jag försöker hålla mig till att det ska gå minst en månad emellan. Tror nog det var gammal hederlig tolerans du fick.

För övrigt borde du testa LSD, hade också en period när svamptripparna blev ångestfyllda men tog jag LSD samma period fick jag noll ångest.
Citera
2025-02-19, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Varannan vecka är ändå ganska ofta, jag försöker hålla mig till att det ska gå minst en månad emellan. Tror nog det var gammal hederlig tolerans du fick.

För övrigt borde du testa LSD, hade också en period när svamptripparna blev ångestfyllda men tog jag LSD samma period fick jag noll ångest.
Så kan det nog varit, bara konstigt att sex månaders uppeholl inte räckte.
Citera
2025-02-20, 07:15
Medlem
Du kan ha tagit för låg dos? Lägre doser ger iaf mig mer ångest. Tar längre tid för effekt, och när den väl kommer når man inte hela vägen fram.
Citera
2025-02-20, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kicktorsk
Du kan ha tagit för låg dos? Lägre doser ger iaf mig mer ångest. Tar längre tid för effekt, och när den väl kommer når man inte hela vägen fram.
Spännande tanke, kanske en del av det. För tre år sedan kunda jag ta några stycken bli bara lite småpåverkad få en bra dag. Är nyfiken på vart det tog vägen. Om man bränner något, eller om det är något ämne som tar slut. Paul Stamets talar om Niasin?
Citera
2025-02-20, 15:20
Medlem
Han nämner niacin med flush för han har en teori om att det ev skulle förstärka den nevrogenerativa effekten av psilocybin.

Han menar ytterligare att det kan vara bra att kombinera med lions mane, av samma anledningar tror jag.

För tripp-effekten tror jag inte det spelar någon roll.
Citera
2025-02-20, 15:23
Moderator
Psilosophers avatar
Rubrik förtydligad
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem