• 3
  • 4
2025-02-20, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
P vilka grunder skall man tro att grafen visar ett orsakssamband?
Det kan ju (minst) lika grna vara frga om en samvariation. menar
/T

Haha... herrejvlar! Stng av TV:n frfaan... du r ju hjrntvttad, frstr du inte det?!

Vi skulle kunna spela studie-pingis med varandra men det pverkar ju inte det faktum att Trump har blockerat federala pengar till skolor och universitet som krver covidvaccinering. Du fr vl grta en skvtt ver det om du vill.

Se till att spara lite trar till det totala Covidvaccin-STOPPET som frhoppningsvis kommer... 😁

Covid vaccine faces ban for all Americans in radical U-turn by Trump team
https://www.dailymail.co.uk/health/a...rump-team.html
"Covid vaccines could be suspended for all age groups in America under radical new plans backed by key health figures in the Trump Administration.

Several experts poised for top jobs in US health agencies subscribe to the disputed idea the shots are causing widespread side effects and deaths.

Dr Jay Bhattacharya, who has been nominated to lead the National Institutes of Health (NIH), has backed a petition calling for the mRNA vaccines to be paused and retested, DailyMail.com can reveal.

He is one of the signatories of the Hope Accord, which claims there is a 'causal link' between the mRNA shots and an alarming rise in excess deaths worldwide."
Citera
2025-02-20, 17:58
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Din dumme fan! Vaccinen har NEGATIV effektivitet... dvs ju fler covid-vaccin du tar desto strre risk r det att du fr Covid-19.

Den hr grafen r s tydlig att t.o.m. en vaccinskadad borde frst den... kommer frn en studie gjord p cirka 50.000 anstllda hos Cleveland Clinic.
https://www.medrxiv.org/content/medr...5/F2.large.jpg

Det r allts inte tillrckligt fr Trumpadministrationen att dra in statlig finansiering fr de dagis, skolor och universitet som krver covidvaccinering... covidvaccinen borde frbjudas helt och hllet och det blir nog nsta steg.

Vilket vaccin gller det? Och vilken mutation av viruset? Du vet att vaccinernas effekt p att hmma smittspridning har varierat kraftigt?

Och nd spelar din graf ingen som helst roll eftersom den visar risken att smittas - inte risk att sprida smitta vidare.
Citera
2025-02-21, 10:35
Medlem
Citat:
Haha... herrejvlar! Stng av TV:n frfaan... du r ju hjrntvttad, frstr du inte det?!
+ en textmassa helt orelaterad till min frga.
Du kan/vill allts inte svara p min frga.
Inte s frvnande, knner

/T
Citera
2025-02-21, 11:08
Medlem
Citat:
Du kan/vill allts inte svara p min frga.
Inte s frvnande, knner
/T
Redan i januari 2022 visade Folkhlsomyndighetens egna veckorapporter att i Sverige fanns det fler smittade per capita i den vaccinerade befolkningen jmfrt med den ovaccinerade befolkningen. Det finns en hel jvla trd om det...
(FB) Media och FHM knpptysta om att vaccinerade nu sprider mer smitta ven PER CAPITA

Samma sak med Clevelandstudien p ver 50 000 som sagt, dr fler per capita var smittade ju fler doser de tog.

Varfr fr ni vaccinerade Covid-19 oftare n ovaccinerade? Gurglar ni er med Covid19-snor varje morgon, eller vad hller ni p med? Dessutom gurglar ni er MER med Covid19-snor ju fler doser ni tar? Det verkar nstan s...

Det finns allts ingenting som tyder p att det var fel beslut av Trump att stoppa finansiering av dagis, skolor och universitet som krver covidvaccination.
Senast redigerad av Dick-Jerker 2025-02-21 kl. 11:11.
Citera
2025-02-21, 11:41
Medlem
Citat:
Redan i januari 2022 visade Folkhlsomyndighetens egna veckorapporter att i Sverige fanns det fler smittade per capita i den vaccinerade befolkningen jmfrt med den ovaccinerade befolkningen. Det finns en hel jvla trd om det...
(FB) Media och FHM knpptysta om att vaccinerade nu sprider mer smitta ven PER CAPITA

Samma sak med Clevelandstudien p ver 50 000 som sagt, dr fler per capita var smittade ju fler doser de tog.

Varfr fr ni vaccinerade Covid-19 oftare n ovaccinerade? Gurglar ni er med Covid19-snor varje morgon, eller vad hller ni p med? Dessutom gurglar ni er MER med Covid19-snor ju fler doser ni tar? Det verkar nstan s...

Det finns allts ingenting som tyder p att det var fel beslut av Trump att stoppa finansiering av dagis, skolor och universitet som krver covidvaccination.

Du duckar terigen frgan.
r de pstdda samband du stder dig p tecken p kausalitet eller samvaration?
Vilka skl ser du fr/emot de tv alternativen?, undrar

/T
Citera
2025-02-21, 11:51
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Fel kanske det inte var i dagslget - dock fullstndigt ondigt att stoppa det p dagis och skolor eftersom det inte finns ngra statliga sdana som krver covid vaccinering lite som att frbjuda finansieringen av varulvar.
Citera
2025-02-21, 11:59
Medlem
Citat:
Du duckar terigen frgan.
r de pstdda samband du stder dig p tecken p kausalitet eller samvaration?
Vilka skl ser du fr/emot de tv alternativen?, undrar

/T
Vad handlar trden om, din dumme faan? Det str i titeln: Trump blockerar federala pengar till skolor och universitet
Jag tycker det var rtt beslut och det kommer dessutom introducera folk till tankesttet att det inte r acceptabelt att krva, i det hr fallet covidvaccination av mnniskor. DU fr tycka precis vad du vill... det skiter jag i.

Vill du runka till studier fr du vl vlja ngon av de hr om du vill:
1️⃣ Ioannou et al Vaccinskydd (VE) mot dokumenterad SARS-CoV-2-infektion var -3,26 % (95 % CI, -6,78 % till -0,22 %), vilket innebr att vaccinerade individer hade en statistiskt signifikant hgre infektionsfrekvens n den ovaccinerade kontrollgruppen.

2️⃣ Nakatani et al Vaccinerade individer hade 85 % hgre odds fr infektion jmfrt med ovaccinerade (OR = 1,85, 95 % CI: 1,332,57).

3️⃣ Eythorsson et al De som ftt tv eller fler doser hade 42 % hgre risk fr reinfektion n de med en dos eller frre (95 % CI: 1,131,78).

4️⃣ Chemaitelly et al Effektiviteten av Pfizer-BioNTech (BNT162b2) mot symtomatiska BA.1- och BA.2-Omikroninfektioner sjnk frn 46,6 % och 51,7 % (13 mnader efter dos) till -17,8 % och -12,1 % (≥7 mnader). Moderna (mRNA-1273) minskade frn 71,0 % och 35,9 % till -10,2 % och -20,4 % under samma period.

5️⃣ Shrestha et al (Cleveland Clinic) Risken fr COVID-19 kade med antalet mottagna vaccindoser. Individer med en tidigare dos hade 107 % hgre risk (HR = 2,07, 95 % CI: 1,702,52), medan de med mer n tre doser hade 253 % hgre risk (HR = 3,53, 95 % CI: 2,974,20).

6️⃣ Feldstein et al (CDC) Barn vaccinerade med Pfizer-BioNTech utan tidigare SARS-CoV-2-infektion var 159 % mer bengna att bli smittade (HR = 2,59, 95 % CI: 1,275,28) och 257 % mer bengna att utveckla symtomatisk COVID-19 (HR = 3,57, 95 % CI: 1,1011,63) jmfrt med ovaccinerade barn utan tidigare infektion.
Citera
2025-02-21, 12:44
Medlem
Citat:
Vad handlar trden om, din dumme faan? Det str i titeln: Trump blockerar federala pengar till skolor och universitet
Det var ju du sjlv som drog in studien frn Cleveland Clinic i trden, inte jag.
Du verkar tvrsker p att den visar kausalitet.
Jag r inte tvrsker, men ber dig drfr vnligt om vilka skl som du tycker talar fr kausalitet.
Svaret blir en massa tillmlen, som vl sger mera om dig n om mig, tycker

/T
Citera
2025-02-21, 16:27
Medlem
Citat:
Det var ju du sjlv som drog in studien frn Cleveland Clinic i trden, inte jag.
Du verkar tvrsker p att den visar kausalitet.
Jag r inte tvrsker, men ber dig drfr vnligt om vilka skl som du tycker talar fr kausalitet.
Svaret blir en massa tillmlen, som vl sger mera om dig n om mig, tycker

/T
Bara det faktum att det finns flera exempel dr vaccinerade i hgre grad r smittade n ovaccinerade rcker fr mig. Folkhlsomyndighetens statistik var ytterligare en spik i kistan... fr mig .
Varfr vaccinerade r smittade i hgre grad n ovaccineradede spelar fr mig mindre roll. Jag vljer den pragmatiska vgen att helt enkelt slla mig till den grupp dr covid-19 smittan r mindre vanlig, dvs den ovaccinerade gruppen.

Jag behver inte grva djupare n s. Jag r njd med min analys och mitt beslut. Hoppas att du kan respektera det.

Och jag tycker som sagt att Trump gjorde helt rtt som stoppade utbetalningar till de skolor och universitet som krvde covidvaccination. Det r ju ocks en tydlig signal till de skolor som eventuellt funderade p att infra vaccinationskrav att bara glmma tanken p det.

Vnligen... /D-J
Citera
2025-02-21, 19:22
Medlem
Citat:
Bara det faktum att det finns flera exempel dr vaccinerade i hgre grad r smittade n ovaccinerade rcker fr mig. Folkhlsomyndighetens statistik var ytterligare en spik i kistan... fr mig .
Varfr vaccinerade r smittade i hgre grad n ovaccineradede spelar fr mig mindre roll. Jag vljer den pragmatiska vgen att helt enkelt slla mig till den grupp dr covid-19 smittan r mindre vanlig, dvs den ovaccinerade gruppen.

Jag behver inte grva djupare n s. Jag r njd med min analys och mitt beslut. Hoppas att du kan respektera det.

Och jag tycker som sagt att Trump gjorde helt rtt som stoppade utbetalningar till de skolor och universitet som krvde covidvaccination. Det r ju ocks en tydlig signal till de skolor som eventuellt funderade p att infra vaccinationskrav att bara glmma tanken p det.

Vnligen... /D-J
Jag tycker ocks att det r fel av skolor att krva Covid-vaccin.
Vaccinationer skall i princip vara frivilliga.
Men, jag kan tnka mig (minns faktiskt smittkoppsutbrottet i Stockholm 1963, jag r 70++) att det kan uppst situationer dr det kan vara rimligt/ndvndigt att stlla krav.

Trevlig helg, nskar
/T
Citera
2025-02-21, 19:31
Medlem
Citat:
Jag tycker ocks att det r fel av skolor att krva Covid-vaccin.
Vaccinationer skall i princip vara frivilliga.
Men, jag kan tnka mig (minns faktiskt smittkoppsutbrottet i Stockholm 1963, jag r 70++) att det kan uppst situationer dr det kan vara rimligt/ndvndigt att stlla krav.

Trevlig helg, nskar
/T
Tack detsamma... urskta om jag var lite brysk innan. Jag har ltat det hr i flera r nu och tappade tlamodet nr jag fick en frga jag redan avhandlat mnga gnger. Jag skyller p en vagel i gat jag vaknade med imorse. 😁

Mvh... /D-J
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in