Citat:
Ursprungligen postat av
EricFrederickTrump
Då jag inte har en susning om vad du pratar om så kan jag inte svara på det.
Inte? Det framkommer ju i trådrubriken. Och min fråga till dig är, varför covidvaccin-mandat när man vet att vaccinerna inte förhindrar smittspridning?
Vet du det?
Citat:
Men det du varför Trump var så påstridigt med att folk skulle vaccinera sig om det nu var totalt meningslöst?
Du fick en länk av mig till en arkiverad sida från Trumps förra administration och du får den igen.
Igen. Jag säger att vaccinering mot covid är helt meningslöst om syftet är att förhindra smittspridning.
Citat:
Svenska Akademien kan förklara för dig om du inte förstår svenska.
Konspirationsteori.
Bra, då vet jag vad Du menar med ordet:
konspirationsteori - fantasi*full teori som förut*sätter konspirationer
Och då har du ett eller flera exempel på sådana fantasifulla teorier som RFK Jr. omfattar?
Citat:
Än en gång har Svenska Akademien svar på din fråga.
Foliehatt.
foliehatt bildl.: person med benägenhet att tro på konspirations*teorier
Och här är det dessutom fråga om en person som minsann är
"benägen" att tro på
"fantasifull[a]
teori[er]
som förutsätter konspirationer".
Här vill vi nog se ett antal sådana fantasifulla teorier som Du hävdar att RFK Jr. minsann är benägen att tror på, om du vill att vi ska fortsätta att ta dig på allvar.
Och du påstår att han har fel när han påstår det?
Citat:
Anser Du också det?
Jag har inte satt mig in i forskningsläget, med mer än att ett antal experter och aktivister som jag litar på, inklusive RFK Jr., hävdar det och det parat med en växande allmän opinion och lagstiftning på delstatlig nivå (US).
Citat:
Det var du som uteslöt henne trotts att hon som företrädare för deras utbildningsdepartement är minst lika mycket värd att nämna som RFK Jr. Freudian Slip eller misogyni, jag vet inte varför du uteslöt henne.
Ingalunda. Jag nämnde enbart Trump och RFK Jr. därför att jag inte vet något om de andra ingående personerna.
Citat:
Då hon skrev som hon skrev på sin X så är det uppenbart att detta är ett köttben Trump kastar till henne.
Va? Du skrev:
Din TS handlar ju även om om en hysterisk kvinna, Linda McMahon (chef för utbildningsdepartementet), som anser att det är maktmissbruk att kräva att folk ska vaccinera sig för att kunna delta full ut i samhället vid en kris?
Varför hävdar du att hon är en
"hysterisk kvinna" om hon
"anser att det är maktmissbruk att kräva att folk ska vaccinera sig för att kunna delta full ut i samhället vid en kris?"
Hade du ett svar här?
Citat:
Än en gång Svenska Akademien.
Hysterisk
hysterisk som lider av hysteri; helt o*behärskad
Se ovan. Menar du att hon är
"helt obehärskad/hysterisk" när hon
"anser att det är maktmissbruk att kräva att folk ska vaccinera sig för att kunna delta full ut i samhället vid en kris?"
Varför i hela friden då?
Citat:
Avslutningsvis så erkänner du alltså att Trump var pådrivande vad det gäller att folk skulle vaccinera sig.
Riktigt så enkelt var det inte. Trump ville sluta upp med det maniska testandet (Birx m.fl.), se till att generiska preparat blev tillgängliga för tidig terapeutisk behandling och framför allt, avsluta alla lockdowns och öppna upp USAs samhällsliv igen.
Här fanns det mycket starka politiska krafter som ville annat och Trump vågade tydligen inte sätta makt bakom orden. Vad gäller hans vaccin-program
Operation Warp Speed, så var det i princip det enda produktiva han kunde göra givet att övriga alternativ där och då var politiskt omöjliga.
Han insåg nog heller inte hur farlig hans Operation skulle komma att bli för USAs och stora delar av resten av världens befolkning.
Min förhoppning är att han kommer att göra rent hus avseende de som låg bakom pandemi-responsen i USA och internationellt.
Att han utsåg RFK Jr. till ny chef för HHS och tillsätter ett antal andra pandemrespons-dissidenter på höga poster tyder på att han menar allvar den här gången.
Och nej, jag har tidigare knappast gillat Trump, men genomförs bara hälften av det som han nu har initierat så är han hundrafalt förlåten.
Citat:
Och "saken" är rätt lätt att förstå. Trump köpte RFK Jr.
För hur mycket pengar då?
Citat:
som inte heller gillade Covid vaccinering
Han gillade inte vaccinering med en helt ny typ av gentekniska vacciner som aldrig tidigare har använts på stora populationer, än mindre på miljardtals människor världen över.
Vacciner som dessutom har ett minst sagt kort bäst före-datum i den mån de alls är 'effektiva' och som som sagt, inte förhindrar smitta.
Citat:
mot att han skulle få vissa saker.
För som sagt RFK Jr. var antivaxxare.
Igen. RFK Jr. är lika lite anti-vaccin som han är anti-medicin. Det är vacciner och mediciner vars "säkerhet och/eller effektivitet" inte är klarlagd, eller än värre, klarlagd med negativ utkomst, som han är "anti".
Det är inte du?
Källa?
Citat:
He also said that they were not necessary because there were alternative treatments for Covid-19 already available, including ivermectin and hydroxychloroquine, both of which had been promoted by Donald Trump, then the US president.
Källa?
Citat:
However, such alternative treatments were found by public health experts to be ineffective,
Källa?
Citat:
while the ground-breaking vaccines dramatically reduced both the lethality
Källa?
Citat:
and severity of the coronavirus
Källa?
Citat:
and ultimately helped to save millions of lives in the US and across the world."
Källa?