2025-02-18, 18:10
Medlem
TweentyFives avatar
Någt bra som trump gjort som jag stödjer och som jag inte tycker att det är dumt!
Citera
2025-02-18, 21:42
Medlem
En parantes

(Ryssarna var lika snabba med att få fram vaxx)

Väldirigerat är det😁

Tur att det finns vetenskap och testpersoner.
Citera
2025-02-18, 22:31
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Nu hoppas vi på att uttalandena om virus och vaccinutredning blir verklighet.
Kennedy har fastnat på film där han pratar om att viruset är designat att döda europeer!

Kan bli popkorn-månad med lite tur......

Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Har du en länk till någon sådan "film"?

Kennedy blev anklagad för antesemitism när han diskuterade
den vetenskapliga rapporten på en donor-dinner!!! Vilken visade på hur viruset hade designats för att angripa europeiskt dna!

Att han blev anklagat för antesemitism.... är intressant.
Gissar på att video är skrubbad från nätet...
Citera
2025-02-18, 22:34
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
https://www.sciencedirect.com/scienc...05580820301072

Nu är det ju inte något han kom på utan vad forskningen faktiskt visar.

Tack för länk! Hade tappat bort artikeln.

Du råkar inte veta vad man kan hitta videon från UK, sent 90, början 2000-talet.
Där det sades: "China is going to get the flu".
Citera
2025-02-18, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Kennedy blev anklagad för antesemitism när han diskuterade
den vetenskapliga rapporten på en donor-dinner!!! Vilken visade på hur viruset hade designats för att angripa europeiskt dna!
Källa?

Citat:
Att han blev anklagat för antesemitism.... är intressant.
Gissar på att video är skrubbad från nätet...
Att RFK Jr. skulle vara antisemit är ett helt bisarrt påstående, givet hans i vänsterkretsar mycket kontroversiella reservationslösa stöd till Israel.
Citera
2025-02-18, 23:03
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Källa?

Att RFK Jr. skulle vara antisemit är ett helt bisarrt påstående, givet hans i vänsterkretsar mycket kontroversiella reservationslösa stöd till Israel.

Artikeln
https://www.sciencedirect.com/scienc...05580820301072

Du får leta efter video.... Borde gå hitta då MSN antesemitanklagade honom efter att den dök upp på internet....
Citera
2025-02-19, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricFrederickTrump
Då jag inte har en susning om vad du pratar om så kan jag inte svara på det.
Inte? Det framkommer ju i trådrubriken. Och min fråga till dig är, varför covidvaccin-mandat när man vet att vaccinerna inte förhindrar smittspridning?

Vet du det?

Citat:
Men det du varför Trump var så påstridigt med att folk skulle vaccinera sig om det nu var totalt meningslöst?
Du fick en länk av mig till en arkiverad sida från Trumps förra administration och du får den igen.
Igen. Jag säger att vaccinering mot covid är helt meningslöst om syftet är att förhindra smittspridning.

Citat:
Svenska Akademien kan förklara för dig om du inte förstår svenska.
Konspirationsteori.
Bra, då vet jag vad Du menar med ordet:
konspirationsteori - fantasi*full teori som förut*sätter konspirationer
Och då har du ett eller flera exempel på sådana fantasifulla teorier som RFK Jr. omfattar?

Citat:
Än en gång har Svenska Akademien svar på din fråga.
Foliehatt.
foliehatt bildl.: person med benägenhet att tro på konspirations*teorier
Och här är det dessutom fråga om en person som minsann är "benägen" att tro på "fantasifull[a] teori[er] som förutsätter konspirationer".

Här vill vi nog se ett antal sådana fantasifulla teorier som Du hävdar att RFK Jr. minsann är benägen att tror på, om du vill att vi ska fortsätta att ta dig på allvar.

Citat:
RFK Jr. påstår även att fluorid är skadligt.
"On January 20, the Trump White House will advise all U.S​. water systems to remove fluoride from public water. Fluoride is an industrial waste associated with arthritis, bone fractures, bone cancer, IQ loss, neurodevelopmental disorders, and thyroid disease. "
Och du påstår att han har fel när han påstår det?

Citat:
Anser Du också det?
Jag har inte satt mig in i forskningsläget, med mer än att ett antal experter och aktivister som jag litar på, inklusive RFK Jr., hävdar det och det parat med en växande allmän opinion och lagstiftning på delstatlig nivå (US).

Citat:
Det var du som uteslöt henne trotts att hon som företrädare för deras utbildningsdepartement är minst lika mycket värd att nämna som RFK Jr. Freudian Slip eller misogyni, jag vet inte varför du uteslöt henne.
Ingalunda. Jag nämnde enbart Trump och RFK Jr. därför att jag inte vet något om de andra ingående personerna.

Citat:
Då hon skrev som hon skrev på sin X så är det uppenbart att detta är ett köttben Trump kastar till henne.
Va? Du skrev:
Din TS handlar ju även om om en hysterisk kvinna, Linda McMahon (chef för utbildningsdepartementet), som anser att det är maktmissbruk att kräva att folk ska vaccinera sig för att kunna delta full ut i samhället vid en kris?
Varför hävdar du att hon är en "hysterisk kvinna" om hon "anser att det är maktmissbruk att kräva att folk ska vaccinera sig för att kunna delta full ut i samhället vid en kris?"

Hade du ett svar här?

Citat:
Än en gång Svenska Akademien.
Hysterisk
hysterisk som lider av hysteri; helt o*behärskad
Se ovan. Menar du att hon är "helt obehärskad/hysterisk" när hon "anser att det är maktmissbruk att kräva att folk ska vaccinera sig för att kunna delta full ut i samhället vid en kris?"

Varför i hela friden då?

Citat:
Avslutningsvis så erkänner du alltså att Trump var pådrivande vad det gäller att folk skulle vaccinera sig.
Riktigt så enkelt var det inte. Trump ville sluta upp med det maniska testandet (Birx m.fl.), se till att generiska preparat blev tillgängliga för tidig terapeutisk behandling och framför allt, avsluta alla lockdowns och öppna upp USAs samhällsliv igen.

Här fanns det mycket starka politiska krafter som ville annat och Trump vågade tydligen inte sätta makt bakom orden. Vad gäller hans vaccin-program Operation Warp Speed, så var det i princip det enda produktiva han kunde göra givet att övriga alternativ där och då var politiskt omöjliga.

Han insåg nog heller inte hur farlig hans Operation skulle komma att bli för USAs och stora delar av resten av världens befolkning.

Min förhoppning är att han kommer att göra rent hus avseende de som låg bakom pandemi-responsen i USA och internationellt.

Att han utsåg RFK Jr. till ny chef för HHS och tillsätter ett antal andra pandemrespons-dissidenter på höga poster tyder på att han menar allvar den här gången.

Och nej, jag har tidigare knappast gillat Trump, men genomförs bara hälften av det som han nu har initierat så är han hundrafalt förlåten.

Citat:
Och "saken" är rätt lätt att förstå. Trump köpte RFK Jr.
För hur mycket pengar då?

Citat:
som inte heller gillade Covid vaccinering
Han gillade inte vaccinering med en helt ny typ av gentekniska vacciner som aldrig tidigare har använts på stora populationer, än mindre på miljardtals människor världen över.

Vacciner som dessutom har ett minst sagt kort bäst före-datum i den mån de alls är 'effektiva' och som som sagt, inte förhindrar smitta.

Citat:
mot att han skulle få vissa saker.
För som sagt RFK Jr. var antivaxxare.
Igen. RFK Jr. är lika lite anti-vaccin som han är anti-medicin. Det är vacciner och mediciner vars "säkerhet och/eller effektivitet" inte är klarlagd, eller än värre, klarlagd med negativ utkomst, som han är "anti".

Det är inte du?

Citat:
"It argued that what Kennedy claimed to be the risks of the vaccines outweighed the benefits.
Källa?

Citat:
He also said that they were not necessary because there were alternative treatments for Covid-19 already available, including ivermectin and hydroxychloroquine, both of which had been promoted by Donald Trump, then the US president.
Källa?

Citat:
However, such alternative treatments were found by public health experts to be ineffective,
Källa?

Citat:
while the ground-breaking vaccines dramatically reduced both the lethality
Källa?

Citat:
and severity of the coronavirus
Källa?

Citat:
and ultimately helped to save millions of lives in the US and across the world."
Källa?
Senast redigerad av onopono 2025-02-19 kl. 02:40.
Citera
2025-02-19, 03:07
Medlem
Citat:

Källa?

Källa?

Källa?

Källa?

Källa?

Källa?

Dessa frågor, som folk dessvärre får gå tillbaks för att förstå, visar enbart på hur blåst du är kära antivaxxarpatrask. Svaren finns i texten. Du är medveten om att man kan lägga en länk i en text?
Det var exakt vad jag gjorde. Och gör det igen. Så vill du veta källan så klickar du på länken. Eller "hovrar" över den så ser du källan. Du kan även ta och klicka svara så ser du källan.
Så varför du spelar dum med flit vet jag inte. Eller så är du helt enkelt bara korkad.
Det kan ju iofs vara något som drabbar antivaxxarpatrask. Vad vet jag.
Hur eller hur ompostning så du kanske förstår samt två nya saker.

"It argued that what Kennedy claimed to be the risks of the vaccines outweighed the benefits. He also said that they were not necessary because there were alternative treatments for Covid-19 already available, including ivermectin and hydroxychloroquine, both of which had been promoted by Donald Trump, then the US president. However, such alternative treatments were found by public health experts to be ineffective, while the ground-breaking vaccines dramatically reduced both the lethality and severity of the coronavirus and ultimately helped to save millions of lives in the US and across the world."

Patrasket vill verkligen sätta USAs befolknings hälsa sist.

"Now, after backlash against public health interventions culminated in President-elect Donald Trump's nominating antivaccine activist Robert F. Kennedy Jr. as the nation's top health official, infectious disease and public health experts and vaccine advocates say a confluence of factors could cause renewed, deadly epidemics of measles, whooping cough, and meningitis, or even polio.

"The litany of things that will start to topple is profound," said James Hodge, a public health law expert at Arizona State University's Sandra Day O'Connor College of Law. "We're going to experience a seminal change in vaccine law and policy."

"He'll make America sick again," said Lawrence Gostin, a professor of public health law at Georgetown University."

Och idioten fortsätter med sin idioti.

"WASHINGTON (AP) — To earn the vote he needed to become the nation’s top health official, Robert F. Kennedy Jr. made a special promise to a U.S. senator: He would not change the nation’s current vaccination schedule.

But on Tuesday, speaking for the first time to thousands of U.S. Health and Human Services agency employees, he vowed to investigate the childhood vaccine schedule that prevents measles, polio and other dangerous diseases.

“Nothing is going to be off limits,” Kennedy said, adding that pesticides, food additives, microplastics, antidepressants and the electromagnetic waves emitted by cellphones and microwaves also would be studied.

Kennedy’s remarks, which circulated on social media, were delivered during a welcome ceremony for the new health secretary at the agency’s headquarters in Washington as a measles outbreak among mostly unvaccinated people raged in West Texas. The event was held after a weekend of mass firings of thousands of HHS employees. More dismissals are expected."
Citera
2025-02-19, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricFrederickTrump
Dessa frågor, som folk dessvärre får gå tillbaks för att förstå, visar enbart på hur blåst du är kära antivaxxarpatrask. Svaren finns i texten. Du är medveten om att man kan lägga en länk i en text?
Det var exakt vad jag gjorde. Och gör det igen. Så vill du veta källan så klickar du på länken. Eller "hovrar" över den så ser du källan. Du kan även ta och klicka svara så ser du källan.
Så varför du spelar dum med flit vet jag inte. Eller så är du helt enkelt bara korkad.
Det kan ju iofs vara något som drabbar antivaxxarpatrask. Vad vet jag.
Hur eller hur ompostning så du kanske förstår samt två nya saker.

"It argued that what Kennedy claimed to be the risks of the vaccines outweighed the benefits. He also said that they were not necessary because there were alternative treatments for Covid-19 already available, including ivermectin and hydroxychloroquine, both of which had been promoted by Donald Trump, then the US president. However, such alternative treatments were found by public health experts to be ineffective, while the ground-breaking vaccines dramatically reduced both the lethality and severity of the coronavirus and ultimately helped to save millions of lives in the US and across the world."

Patrasket vill verkligen sätta USAs befolknings hälsa sist.

"Now, after backlash against public health interventions culminated in President-elect Donald Trump's nominating antivaccine activist Robert F. Kennedy Jr. as the nation's top health official, infectious disease and public health experts and vaccine advocates say a confluence of factors could cause renewed, deadly epidemics of measles, whooping cough, and meningitis, or even polio.

"The litany of things that will start to topple is profound," said James Hodge, a public health law expert at Arizona State University's Sandra Day O'Connor College of Law. "We're going to experience a seminal change in vaccine law and policy."

"He'll make America sick again," said Lawrence Gostin, a professor of public health law at Georgetown University."

Och idioten fortsätter med sin idioti.

"WASHINGTON (AP) — To earn the vote he needed to become the nation’s top health official, Robert F. Kennedy Jr. made a special promise to a U.S. senator: He would not change the nation’s current vaccination schedule.

But on Tuesday, speaking for the first time to thousands of U.S. Health and Human Services agency employees, he vowed to investigate the childhood vaccine schedule that prevents measles, polio and other dangerous diseases.

“Nothing is going to be off limits,” Kennedy said, adding that pesticides, food additives, microplastics, antidepressants and the electromagnetic waves emitted by cellphones and microwaves also would be studied.

Kennedy’s remarks, which circulated on social media, were delivered during a welcome ceremony for the new health secretary at the agency’s headquarters in Washington as a measles outbreak among mostly unvaccinated people raged in West Texas. The event was held after a weekend of mass firings of thousands of HHS employees. More dismissals are expected."

Givet att du 'redigerar' mitt inlägg intill oigenkännlighet innan du 'citerar' det (är det tillåtet?) så tar jag istället en fråga i taget:
Inte? Det framkommer ju i trådrubriken. Och min fråga till dig är, varför covidvaccin-mandat när man vet att vaccinerna inte förhindrar smittspridning?
Vet du det?
Citera
2025-02-20, 07:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Och min fråga till dig är, varför covidvaccin-mandat när man vet att vaccinerna inte förhindrar smittspridning?

Vilka ”man” vet det? Glömde du källan igen?
De som förlitar sig på bitchute och ”alternativa fakta” är knappast gemene man, och framförallt är det absolutinte ett konstaterat faktum i läkar-/forskarvärlden att vaccinerna skulle vara verkningslösa vad gäller smittspridning - snarare tvärtom.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2025-02-20 kl. 07:24.
Citera
2025-02-20, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vilka ”man” vet det? Glömde du källan igen?
De som förlitar sig på bitchute och ”alternativa fakta” är knappast gemene man, och framförallt är det absolutinte ett konstaterat faktum i läkar-/forskarvärlden att vaccinerna skulle vara verkningslösa vad gäller smittspridning - snarare tvärtom.
Din dumme fan! Vaccinen har NEGATIV effektivitet... dvs ju fler covid-vaccin du tar desto större risk är det att du får Covid-19.

Den här grafen är så tydlig att t.o.m. en vaccinskadad borde förstå den... kommer från en studie gjord på cirka 50.000 anställda hos Cleveland Clinic.
https://www.medrxiv.org/content/medr...5/F2.large.jpg

Det är alltså inte tillräckligt för Trumpadministrationen att dra in statlig finansiering för de dagis, skolor och universitet som kräver covidvaccinering... covidvaccinen borde förbjudas helt och hållet och det blir nog nästa steg.
Citera
2025-02-20, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
...

Den här grafen är så tydlig att t.o.m. en vaccinskadad borde förstå den... kommer från en studie gjord på cirka 50.000 anställda hos Cleveland Clinic.
https://www.medrxiv.org/content/medr...5/F2.large.jpg

...
vilka grunder skall man tro att grafen visar ett orsakssamband?
Det kan ju (minst) lika gärna vara fråga om en samvariation. menar
/T
Senast redigerad av tenor302 2025-02-20 kl. 11:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in