2025-02-17, 10:57
Medlem
Haddock93s avatar
Säger detta som trogen SD väljare i många val nu. Om inte partiet börjar ställa krav på Ulf och M om totalt stopp på massinvandringen och börja utvisa så kommer jag och många andra inte se någon anledning att rösta på partiet igen. För mig handlar en röst på SD om främst detta, men också kulturellt, bort med woke och dylikt. Inget sådant har heller hänt.

Och nej det räcker inte med retorik, tänker nu senast att man i SVT stöttar Vance, era väljare är inte så dumma. Det måste till en förändring och det snart.

Mer verkstad mindre snack.

Hur känner ni andra som röstat på SD, är ni nöjda? Vad krävs för att ni ska bli nöjda?
Citera
2025-02-17, 11:01
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Säger detta som trogen SD väljare i många val nu. Om inte partiet börjar ställa krav på Ulf och M om totalt stopp på massinvandringen och börja utvisa så kommer jag och många andra inte se någon anledning att rösta på partiet igen. För mig handlar en röst på SD om främst detta, men också kulturellt, bort med woke och dylikt. Inget sådant har heller hänt.

Och nej det räcker inte med retorik, tänker nu senast att man i SVT stöttar Vance, era väljare är inte så dumma. Det måste till en förändring och det snart.

Hur känner ni andra som röstat på SD, är ni nöjda? Vad krävs för att ni ska bli nöjda?

Hur skulle det gå till? Ett enfrågeparti har ingen plats i vår politik, vilket framgår med all önskvärd tydlighet såhär en halv mandatperiod in.
Fast det visste den smartare delen av röstberättigade förstås sedan innan.
Citera
2025-02-17, 11:02
Avslutad
Nu röstar jag inte SD men SD är slut. När man fick inflytande visade man sig totalt handikappade. Förmodligen gör man ett sånt dåligt val 2026 att Jimmie tvingas avgå. Ska muppen Andersson eller Winge ta över så är det rätt ur riksdagen 2030.

Man tycker det är viktigare att bråka internt om vilka vapen som ska förbjudas eller inte. Har man verkligen inte större frågor att ta tag i?
Senast redigerad av Tuppruskaren 2025-02-17 kl. 11:05.
Citera
2025-02-17, 11:05
Medlem
Vad skulle du rösta på istället, som inte innebär en röst ned i soptunnan? Vilket annat parti med realistiska chanser att få inflytande, finns det? Miljöpartiet?

SD fick inte 51% av väljarnas röster, utan vadå 18%, så de får inte mer inflytande än de kan förhandla sig till.

Demokratin här handlar om att rösta på det minst dåliga.
Senast redigerad av PetterRetard 2025-02-17 kl. 11:08.
Citera
2025-02-17, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93

Svårt att uttala sig, M och L vill ha fri invandring av de från fredens religion, KD nja, SD inte. Denna kvartett är svår att läsa, om man nu trodde att ett stödparti som SD är skulle få mycket att säga till om så kanske man hoppades för mkt. Jag tro att med samma stöd 2026 så kommer Sd vara i regering, då kan det ske saker.
Citera
2025-02-17, 11:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
Vad skulle du rösta på istället, som inte innebär en röst ned i soptunnan? Vilket annat parti med realistiska chanser att få inflytande, finns det? Miljöpartiet?

SD fick inte 51% av väljarnas röster, utan vadå 18%, så de får inte mer inflytande än de kan förhandla sig till.

Demokratin här handlar om att rösta på det minst dåliga.

Socialdemokratin kan ju göra som sina danska diton och utradera SD på en natt. Vi får se.
Citera
2025-02-17, 11:10
Medlem
tryffs avatar
Ja men SD fick ju aborträtten inskriven i grundlagen? SD är garanten för att kunna fortstätta abortera oönskade barn.
Citera
2025-02-17, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Nu röstar jag inte SD men SD är slut. När man fick inflytande visade man sig totalt handikappade. Förmodligen gör man ett sånt dåligt val 2026 att Jimmie tvingas avgå. Ska muppen Andersson eller Winge ta över så är det rätt ur riksdagen 2030.

Man tycker det är viktigare att bråka internt om vilka vapen som ska förbjudas eller inte. Har man verkligen inte större frågor att ta tag i?
Sådana som du satt inspärrade med tvångströja för 100 år sedan, har vi verkligen gått framåt?
Citera
2025-02-17, 11:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ricktactoe
Sådana som du satt inspärrade med tvångströja för 100 år sedan, har vi verkligen gått framåt?

Vad i min profetia tycker du är fel? Jimmie är trött och sitter heller hemma och dricker öl än vara i riksdagen. Vid dåligt resultat måste ha gå. Nu är ju Jimmie typ SD för majoriteten av väljarna, så att utse hans efterträdare blir inte lätt. Och sopor som Andersson och Winge ligger nog bäst till.
Citera
2025-02-17, 11:20
Medlem
smickras avatar
Citat:

Jag älskar detta! Hoppas brunskjortorna splittras och blir en hel hög småpartier som kan stå där och vifta och så höjer vi mandatkrav till 30% så är alla problem snart lösta skall ni se.
Citera
2025-02-17, 11:21
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Hur skulle det gå till? Ett enfrågeparti har ingen plats i vår politik, vilket framgår med all önskvärd tydlighet såhär en halv mandatperiod in.
Fast det visste den smartare delen av röstberättigade förstås sedan innan.

MP fick igenom de mesta av sin politik med 4% så säg inte att de inte går.
Citera
2025-02-17, 11:23
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:

Vapenfrågan är i och för sig ganska viktig för mig när vi ser tydliga auktoritära tendenser hos våra ledare (chat control, massövervakning, begränsad yttrandefrihet).

Men det är bara ett av många svek enligt mig.
Senast redigerad av Haddock93 2025-02-17 kl. 11:33.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in