2006-08-25, 20:00
Medlem
samuels avatar
Hej kära flashbackfiskare.

Min jakt på livets första makrill går vidare. Jag är vanligtvis inbiten insjöfiskare. Imorgon bär det av till Marstrand för att följa med en jobbarkompis ut och fiska. Är det någon av er som har någon erfarenhet av vattnena runt Marstrand eller något vettigt vrak att fiska på?

Jag lovar att återkomma med rapport imorgon kväll.
Citera
2006-08-26, 13:26
Medlem
Klahzs avatar
Jag har fiskat krabbor där när ja va mindre hitta en brygga å hiva i lite musslor,
otroligt roande men nått om makrill vid Marstrand vet jag inget om
Citera
2006-08-26, 18:44
Medlem
samuels avatar
Okej nu är vi hemma.

Vi kom i båten kl 9 ungefär och fiskade sedan i 4-5 timmar mellan Marstrand och Pater Noster. Gott om fisk där

Vi var fyra som fiskade å sparade 176 makrillar och slängde tillbaka en del så sammanlagt fick vi nog någonstanns runt 200 styck. Jag har ju inte fiskat makrill seriöst innan men ibland hade alla 4-5 på kroken å då var det riktigt hetsigt.

Topp låg nog på 7,5 hg ungefär å de större drog verkligen. Det här var kul och måste göras om nästa säsong igen!

Det som funkade bäst var helt klart spö med makrillhäckla och pilk på 150-250 gr. Och vilken känsla att ta makrill på spö i förhållande till dörj!

Over and out.
Citera
2006-08-27, 12:21
Medlem
Annars är ju Älgögavel ett populärt makrillställe, ligger ju bara ett stenkast från marstrand

Där har jag dragit ett antal
Citera
2006-08-27, 15:14
Medlem
Många årsedan men vid Pater noster drog vi mycket makrill och stor torsk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in