Okej nu är vi hemma.
Vi kom i båten kl 9 ungefär och fiskade sedan i 4-5 timmar mellan Marstrand och Pater Noster. Gott om fisk där
Vi var fyra som fiskade å sparade 176 makrillar och slängde tillbaka en del så sammanlagt fick vi nog någonstanns runt 200 styck. Jag har ju inte fiskat makrill seriöst innan men ibland hade alla 4-5 på kroken å då var det riktigt hetsigt.
Topp låg nog på 7,5 hg ungefär å de större drog verkligen. Det här var kul och måste göras om nästa säsong igen!
Det som funkade bäst var helt klart spö med makrillhäckla och pilk på 150-250 gr. Och vilken känsla att ta makrill på spö i förhållande till dörj!
Over and out.