• 1
  • 2
2025-02-16, 15:18
Medlem
Jag bor utanför Luleå och tyvärr är utbudet av motorcyklar inte så stort här, speciellt när jag ska ha en 125:a.
Ser flera gånger i veckan på blocket och hittar ofta motorcyklar jag skulle vilja ha men de flesta är i södra Sverige.

Jag har inget mc kort ännu så jag kan heller inte ta tåget ner och köra hem den.

Går det få en lätt mc skickad till mig?
Vad kanndet tänkas kosta och var ska man hitta företag som gör detta?
Citera
2025-02-16, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Jag bor utanför Luleå och tyvärr är utbudet av motorcyklar inte så stort här, speciellt när jag ska ha en 125:a.
Ser flera gånger i veckan på blocket och hittar ofta motorcyklar jag skulle vilja ha men de flesta är i södra Sverige.

Jag har inget mc kort ännu så jag kan heller inte ta tåget ner och köra hem den.

Går det få en lätt mc skickad till mig?
Vad kanndet tänkas kosta och var ska man hitta företag som gör detta?

Bussgods

ca 6 000 kr och uppåt
Citera
2025-02-16, 15:48
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Schenker skickar, jag fick en skoter levererad av dom. Lär ha varit betydligt billigare än 6k skulle jag tro.
Citera
2025-02-16, 16:00
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Varför ska du köpa en 125:a då och inte en riktig?
Citera
2025-02-16, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbulentxxx
Varför ska du köpa en 125:a då och inte en riktig?
För jag har inget behov av en större och köra ihjäl mig.

Har testat att köra i 100 på en mc och tycker det ör riktigt fort och nör jag tar mc kort kommer jag förmodligen logga på max 80 typ.
Citera
2025-02-16, 16:38
Medlem
Majornapacks avatar
Nu vet jag inte hur gammal du är, men släpp det där med att ”jag kommer att köra ihjäl mig”, det kan du göra på en 125:a också. Har du åldern inne för mellanklass eller tungt så ta det, jag kan lova till 100% att du kommer att ångra dig annars, även om du känner annorlunda nu. För att fixa en transport så kolla med t.ex Schenker eller nåt annat större bolag.
Citera
2025-02-16, 16:40
Borde väl gå att fråga någon MC-handel i närheten om de kan köpa in den MC du vill ha, mot en extra avgift naturligtvis.
Citera
2025-02-16, 16:41
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
För jag har inget behov av en större och köra ihjäl mig.

Har testat att köra i 100 på en mc och tycker det ör riktigt fort och nör jag tar mc kort kommer jag förmodligen logga på max 80 typ.
Det går ju att köra i 80 på en vanlig också, + att du har möjlighet att köra som en vuxen och inte som en 16-åring om du vill.
Citera
2025-02-16, 16:50
Hyr en skåpbil?
Kostar runt 600:- GOMore har en massa bilar över hela landet.

Luleå Stockholm100 mil 50 liter diesel.
50x20 1000:-
Övernattning Hotels.com 800:-
Tebaks 1000:-

Matlåda med, snacks, korv, frukt, mammas pannkakor, farsans syltade grisfötter!

Klart
Citera
2025-02-16, 18:41
Citat:
Ursprungligen postat av Majornapack
Nu vet jag inte hur gammal du är, men släpp det där med att ”jag kommer att köra ihjäl mig”, det kan du göra på en 125:a också. Har du åldern inne för mellanklass eller tungt så ta det, jag kan lova till 100% att du kommer att ångra dig annars, även om du känner annorlunda nu. För att fixa en transport så kolla med t.ex Schenker eller nåt annat större bolag.
Finns absolut en chans att TS kommer vilja ha en annan hoj om ett år eller två, men för det första så är det inte helt säkert att det ens blir så, för det andra finns det många andra saker än bara motorn som kan vara orsaken, och för det tredje så är det ju inte direkt jordens jättegrej att byta hoj.
Citera
2025-04-01, 15:25
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krille.the.Petterson
Schenker skickar, jag fick en skoter levererad av dom. Lär ha varit betydligt billigare än 6k skulle jag tro.

Om den står på en pall kan nog schenker ta en MC. Men dom rullar inte på den på bilen som den är.
Citera
2025-04-02, 07:36
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Om den står på en pall kan nog schenker ta en MC. Men dom rullar inte på den på bilen som den är.

Nej så är det nog, skotern kom på pall.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in