2025-02-16, 15:50
Medlem
Har aldrig haft problem med min A4a. 1,8 bensin 6 vxl. snål, tyst, bekväm, snygg, ingen rost,
Citera
2025-02-16, 16:13
Medlem
ormbitens avatar
Ännu ett bevis på att elbilarna aldrig kommer att bli billigare än vad dom är idag.
Vad han egentligen säger är att bilarna behöver bli dyrare om tillverkarna ska överleva och tjäna pengar. Alternativt så behöver bilarna bli billigare att tillverka, men då går det ut över det där ordet "premium".

Ja vem fan vill köpa bullriga och dåligt isolerade bilar

Körde nyligen en Hyundai Kona.
Gud vilken jävla bullerburk jämfört med min bensindrivna Audi S3.
Samma sak med många liknande bilar från typ Hyundai, Kia, Mazda med flera... Man får ju ha öronplugg för att stå ut.

Men nä. Jag är inte ett dugg sugen på att betala ännu mer pengar för premium från Audi, BWW, MB...
Citera
2025-02-16, 16:26
Medlem
volvo 240s avatar
Audi har ju inte gjort några fina bilar sedan den snygga versionen av Audi 100 som kom runt 1985. Även Avant-versionen av den ser himla lyxig ut.

Nuförtiden är det ju bara BW-bilar med lite annan kaross och emblem. Delar massor med inredning och mekanik. Så folk köper Skoda el Seat som i princip är samma bil för ett mindre pris.

Färdtjänsten i Borås använder Skoda Octavia och jag är extremt positivt överraskad. Trots strax sex år hårt taxikörning är de i bra skick.
Citera
2025-02-16, 16:29
Medlem
Sixten00s avatar
I mina ögon har Audi aldrig varit premium. Visserligen inte sämsta skitbilen, priset säger premium men kvaliteten säger något annat. Bortsett från riktiga lyxbilar ligger BMW och Mercedes långt före Audi. Det är en gåta för mig hur man kan marknadsföra sig som premium.
Citera
2025-02-16, 16:30
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gents
Förlorade inte AUDI en del mark när man bestämde att asylsökande skulle bygga bilarna i Tyskland?

Och genom sin godhetsknarkande verksamhet att ta in Jättebrottar Lena och andra ingenjörer från när och fjärran så kom problemen med dålig hopbyggda bilar. Audi är inget annat än en DKV från forna DDR.
Citera
2025-02-16, 16:39
Medlem
kanelkakas avatar
Ser jag en Audi tänker jag att ägaren är upptagen av saker som inte gagnar honom/henne.
Citera
2025-02-16, 16:59
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Audi,ww, och BMW ägs väl av samma företag så vad spelar det för roll?

Volkswagen Group (VAG) ägs av Porsche. Under VAG finns skoda, Bentley, Seat och Audi. Audi äger i sin tur Lamborghini (och även Ducati motorcyklar).

BMW är självständiga men äger bland annat rolls royce.
Citera
2025-02-16, 17:00
Medlem
Hade en Audi i många år. Bra bil men krånglade ganska mycket och varje gång kostade det en lite förmögenhet att fixa. Problemet nu är att de är för lika VW, känns inte premium.

Känns också som att de är bakom med teknologin inne i bilen.
Citera
2025-02-16, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Audi har ju inte gjort några fina bilar sedan den snygga versionen av Audi 100 som kom runt 1985. Även Avant-versionen av den ser himla lyxig ut.

Nuförtiden är det ju bara BW-bilar med lite annan kaross och emblem. Delar massor med inredning och mekanik. Så folk köper Skoda el Seat som i princip är samma bil för ett mindre pris.

Färdtjänsten i Borås använder Skoda Octavia och jag är extremt positivt överraskad. Trots strax sex år hårt taxikörning är de i bra skick.
De var snygga, hade en 200 quattro 20V förr, men va soppa den drog.
Citera
2025-02-16, 17:24
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Jag kör en Audi A4 och tycker absolut den känns och går alldeles perfekt men fortfarande bara kört nästan 2000mol med bilen så vore väl fan annars.
Enda besöket på verkstaden har varit påfyllning av olja då motorerna tydligen har lite problem med drickandet.
Citera
2025-02-16, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Nu får du nog läsa på lite….

Eller så är det du som får läsa på lite

https://www.volkswagen-group.com/en/group-15765
Citera
2025-02-16, 17:38
Medlem
Tror det kommer att bli deras ev död, vet dock inte hur mycket cash dom sitter på, men deras senaste år har deras vagmotorer inte hållit speciellt bra klass, design fel i motorer tex och det gäller alla vag bilar tom Lamborghini,kolla Peter Bjärcks problem på youtube tex. Men han har iaf fixat många av dom med aftermarket parts. Synd att han blev av m d grejer för mycket cash men det är väl det man får ta idag tyvärr om man publicerar från Garaget så att det syns för alla vad man har!!
Tror dom kommer att torska med tanke på att många av saker var one of a kind och hela motorsverige vet vems grejerna är!! Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in