Citat:
Ursprungligen postat av
Tillfkonto12
Skaffade nyligen en ny dator och fick genomgå processen att åter ladda ner de spel jag hade installerade på den förra. Det tog en halv dag och då har jag ändå standardhastighet på mitt internet. Nu när nya titlar börjar ligga på 150+ GB undrar jag inte om det vore läge för en comeback för fysiska spelmedia, alltså i stil med diskett, CD och DVD? Med rätt teknik skulle det gå betydligt snabbare att installera större spel. Sker det överhuvudtaget någon teknikutveckling inom detta område?
Ett annat problem med exklusivt "digitalt ägande" är att man är beroende av det företag som tillhandahåller titeln. Om vi leker med tanken att Valve skulle gå i konkurs (jag vet osannolikt, men rent hypotetiskt) skulle massor av människor inte längre ha tillgång till sina spel. Samma sak gäller alla former av molntjänster egentligen. Vi blir mer och mer beroende av extern lagring och distribution vilket innebär en maktförskjutning bort från konsumenten. Finns det en ökad efterfrågan av fysiska media utifrån den aspekten?
Det är väl härligt eller hur, så man inte vet vad man ska köpa för spel, då, ska man sitta i timmar på facebook för få reda på ett nytt spel, för alla älskar ju använda facebook, eller hur +
eller om de lägger ned, samma med musik, där plöätsligt saker kan försvinna eller, Spotify typ lägger ned, då får man börja om, som om man kommer ihåg all musik man har i biblioteket.
Men som sagt musik är är ju skit, man ska vara hård mot musik lyssna på fåtal, då minns man. Musik, filme, media, de är ju inte som kläder där designers är genier, säckiga fina klumpiga kläder osv, GENIALT..