• 1
  • 2
2025-02-16, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Fdelar vad man lser. Om man typ sparade spel i dess fysiska form. Inte ens ppnade helst. Kan man idag f miljoner fr ett typ Mario Kart i originalfrpackning. D ger man ju faktiskt detta Mario Kart. Har en fysiskt sak som kan bevisa det.
De flesta moderna spel kan man spela tillsammans med andra. Man r d helt beroende av att tillverkaren finns kvar och att de erbjuder plattformen.

Visst, det tar ngra timmar att ladda hem ett spel men frn att man man bestmmer sig fr att kpa ett fysiskt spel tills att man har det i handen och r redo att pbrja spelandet tar ocks mnga timmar. Skulle drfr sga att det i nstan alla fall faktiskt gr fortare att ladda hem ett spel jmfrt med att bestmma sig fr att ka till den stora elektronikbutiken utanfr stan och kpaett spel.

Ett fysiskt lagringsmedia r dyrt och inte lika snabbt som att ha det installerat direkt p datorn. ven om man kpt en fysisk skiva, extern hrddisk eller i minneskort s hade man tvingats installera innehllet p datorn.
Citera
2025-02-17, 04:06
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Nej man kan inte f miljoner fr ett nytt Mario Kart, det var scam helt och hllet frn fretagens sida, tillbaka till mnet, Switch finns ju som erbjuder fysiska spel och retro frsts

Helt rligt p det? Lste ju senast att en Nokia. I originalfrpackning aldrig bruten hade gtt p auktion fr 3 miljoner. Det finns folk som betalar dyra pengar fr det hr.
Citera
2025-02-17, 14:10
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Helt rligt p det? Lste ju senast att en Nokia. I originalfrpackning aldrig bruten hade gtt p auktion fr 3 miljoner. Det finns folk som betalar dyra pengar fr det hr.

Har varit mycket snack om sna saker att det r ett sett fr auktionshus etc att trissa up priser
Citera
2025-07-27, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Skaffade nyligen en ny dator och fick genomg processen att ter ladda ner de spel jag hade installerade p den frra. Det tog en halv dag och d har jag nd standardhastighet p mitt internet. Nu nr nya titlar brjar ligga p 150+ GB undrar jag inte om det vore lge fr en comeback fr fysiska spelmedia, allts i stil med diskett, CD och DVD? Med rtt teknik skulle det g betydligt snabbare att installera strre spel. Sker det verhuvudtaget ngon teknikutveckling inom detta omrde?

Ett annat problem med exklusivt "digitalt gande" r att man r beroende av det fretag som tillhandahller titeln. Om vi leker med tanken att Valve skulle g i konkurs (jag vet osannolikt, men rent hypotetiskt) skulle massor av mnniskor inte lngre ha tillgng till sina spel. Samma sak gller alla former av molntjnster egentligen. Vi blir mer och mer beroende av extern lagring och distribution vilket innebr en maktfrskjutning bort frn konsumenten. Finns det en kad efterfrgan av fysiska media utifrn den aspekten?

Nintendo lr vara sist att flja trenden.
Citera
2025-07-27, 10:59
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Skaffade nyligen en ny dator och fick genomg processen att ter ladda ner de spel jag hade installerade p den frra. Det tog en halv dag och d har jag nd standardhastighet p mitt internet. Nu nr nya titlar brjar ligga p 150+ GB undrar jag inte om det vore lge fr en comeback fr fysiska spelmedia, allts i stil med diskett, CD och DVD? Med rtt teknik skulle det g betydligt snabbare att installera strre spel. Sker det verhuvudtaget ngon teknikutveckling inom detta omrde?

Ett annat problem med exklusivt "digitalt gande" r att man r beroende av det fretag som tillhandahller titeln. Om vi leker med tanken att Valve skulle g i konkurs (jag vet osannolikt, men rent hypotetiskt) skulle massor av mnniskor inte lngre ha tillgng till sina spel. Samma sak gller alla former av molntjnster egentligen. Vi blir mer och mer beroende av extern lagring och distribution vilket innebr en maktfrskjutning bort frn konsumenten. Finns det en kad efterfrgan av fysiska media utifrn den aspekten?

Det r vl hrligt eller hur, s man inte vet vad man ska kpa fr spel, d, ska man sitta i timmar p facebook fr f reda p ett nytt spel, fr alla lskar ju anvnda facebook, eller hur +
eller om de lgger ned, samma med musik, dr pltsligt saker kan frsvinna eller, Spotify typ lgger ned, d fr man brja om, som om man kommer ihg all musik man har i biblioteket.
Men som sagt musik r r ju skit, man ska vara hrd mot musik lyssna p ftal, d minns man. Musik, filme, media, de r ju inte som klder dr designers r genier, sckiga fina klumpiga klder osv, GENIALT..
Citera
2025-07-28, 20:14
Medlem
Mx_1337s avatar
Kommer kpa fysiska spel till konsol s lnge det gr. Har en hel del fysiska spel till PS4 och PS5. Nsta generation kommer skert ha fysiska spel, i mindre utstrckning n nu, men sen tror jag tyvrr det kan vara ver.
Personligen, som en som gillar fysiska spel, tycker jag det r konstigt att digitala dominerar s pass som det gr. Del fr att man faktiskt ger ett fysiskt spel mycket mer n ett digitalt, men ocks fr att digitala ofta dessutom r dyrare n fysiska. Man fr mycket mer fr pengarna fr ett fysiskt spel, ven om man kanske fr vnta ngra dagar lngre p det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in