Citat:
Ursprungligen postat av
Tillfkonto12
Skaffade nyligen en ny dator och fick genomg processen att ter ladda ner de spel jag hade installerade p den frra. Det tog en halv dag och d har jag nd standardhastighet p mitt internet. Nu nr nya titlar brjar ligga p 150+ GB undrar jag inte om det vore lge fr en comeback fr fysiska spelmedia, allts i stil med diskett, CD och DVD? Med rtt teknik skulle det g betydligt snabbare att installera strre spel. Sker det verhuvudtaget ngon teknikutveckling inom detta omrde?
Ett annat problem med exklusivt "digitalt gande" r att man r beroende av det fretag som tillhandahller titeln. Om vi leker med tanken att Valve skulle g i konkurs (jag vet osannolikt, men rent hypotetiskt) skulle massor av mnniskor inte lngre ha tillgng till sina spel. Samma sak gller alla former av molntjnster egentligen. Vi blir mer och mer beroende av extern lagring och distribution vilket innebr en maktfrskjutning bort frn konsumenten. Finns det en kad efterfrgan av fysiska media utifrn den aspekten?
Det r vl hrligt eller hur, s man inte vet vad man ska kpa fr spel, d, ska man sitta i timmar p facebook fr f reda p ett nytt spel, fr alla lskar ju anvnda facebook, eller hur +
eller om de lgger ned, samma med musik, dr pltsligt saker kan frsvinna eller, Spotify typ lgger ned, d fr man brja om, som om man kommer ihg all musik man har i biblioteket.
Men som sagt musik r r ju skit, man ska vara hrd mot musik lyssna p ftal, d minns man. Musik, filme, media, de r ju inte som klder dr designers r genier, sckiga fina klumpiga klder osv, GENIALT..