Citat:
Ursprungligen postat av
JagheterHenrik
Förolämpningar? Jag beskriver vad du är: en oknullad liten incel som tillhör bottenskrapet av samhället och jag anser dig vara ett skadedjur som om du fick chansen skulle överge ditt land och ditt folk för Ryssland eller andra diktaturer. Sluta gråt över det!
Man kan vara nöjd med vissa delar och missnöjd med andra delar av avtalet. Du är ju lågintelligent så du fattar inte då du ser världen i svart och vitt och lever i förnekelse (vad Kreml säger lyder du). Men överlag tycker jag att det hittills finns en hel del bra poänger i fredsavtalet. Helst skulle jag se att Ryssland drog sig ur Ukraina, men det verkar inte hända. Att däremot Ukraina får militärt skydd av Europa och att USA fortsätter sitt stöd är väldigt positivt. Sanktionerna mot Ryssland anser jag ska vara kvar för att sabotera för Ryssland som eftergifter för detta olagliga krig, och Trump själv har uttalat att detta verkar rimligt. I fallet med sanktionerna är jag hoppfull, men jag vet inte vart det slutar. USA själva tjänar på sanktionerna då de kan sälja sina egna naturresurser som komplement till Europa, men vi får se.
Du däremot lever i förnekelse. Hur fan kan du hävda att detta krig varit lyckat för Ryssland? De lyckades inte demilitarisera Ukraina, de lyckades inte inta Kiev, de har förlorat flera hundratusentals människor i detta onödiga krig och de har blivit en paria för deras viktigaste handelspartners i EU (fram till 2022 var EU ensamma deras näst största handelspartner, långt större än USA). Så hur fan kan du inte se att Ryssland misslyckats?
Själv kommer jag, om det behövs, åka ner till Ukraina för att bibehålla freden. Jag vill nämligen skydda Europa mot vidriga diktatorer så att såna skadedjur som du ska kunna fortsätta vara idioter utan att hamna i fängelse.
Intressant, en legoknekt som ska iväg och befria Ukraina! Vi tackar allra ödmjukast för insatsen och välkomnar ett Europa fritt från diktaturer och annat oknytt.
Men med tanke på nivån i dina inlägg så förväntar jag mig nåt slags bevis på insatsen innan jag höjer dig till skyarna, för det kan väl inte vara så enkelt att du läst för mycket om Don Quijote ? Du vet säkert, han och hans trogne vapendragare Sancho Panza som slogs mot väderkvarnar.