2025-02-17, 07:21
Medlem
Jag tänker att allt är ett amerikanskt/ ryskt "freds"-projekt
Då ska absolut inte EU vakta någon gräns i Ukraina
Det kan USA göra.
DET är helt och hållet deras privata projekt, deras ansvar
Senast redigerad av Max1494 2025-02-17 kl. 07:27.
Citera
2025-02-17, 07:49
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Fuck off, Europe, får inte vara med på fredsförhandlingen

Våra ledare som mäklar så bra fred, under EU-flagg 🤣🤣🤣

Nya medlare, samma resultat, maximal global osämja

http://www.snowleopard.info/global/wp-content/uploads/2023/04/minsk_putin_zelensky_merkel_macron-min.png
Senast redigerad av wwr 2025-02-17 kl. 07:52.
Citera
2025-02-17, 07:53
Medlem
alla här inne VET att EU inte kan fortsätta kriga, men ändå ska det hittas på fantasi scenarion som inte kommer att ske. ryssland och Ukraina kommer sluta mörda varandra inom kort och så är det med det.

är inte glad över vad ryssarna har hittat på i ukraina sedan 2022, men det får vara bra nu. hur länge tänker ni tjata om krig egentligen? hela livet? nä det måste ta slut någon gång, någon måste avsluta kriget för varken ukraina eller Ryssland sätter sig vid förhandlingsbordet utan en diplomatisk kontakt.
Citera
2025-02-17, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Våra ledare som mäklar så bra fred, under EU-flagg 🤣🤣🤣

Nya medlare, samma resultat, maximal global osämja

http://www.snowleopard.info/global/wp-content/uploads/2023/04/minsk_putin_zelensky_merkel_macron-min.png

fast det är väl inte "dina" ledare i varje fall? 👏
Citera
2025-02-17, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
Tänk om ni Ukropatrioter som hjärntvättats så grovt av massmedia och propaganda visste hur mycket era landsmän egentligen engagerar er i kriget.

Ni hade blivit så jävla desillusionerad och knäckta.

Jag har uppfattningen att ni verkar i en slags bubbla och bara förstärker varandras åsikter och ser er som aktiva deltagare med bojkotter mot Marabou och spammande i trådar likt denna.

Ingen jag känner verkar bry sig ett piss om Ukraina. Bara rösterna i radio och tv som mässar på. Alla andra har fullt upp med jobbet och sina egna vardagsproblem. Resultaten i SHL engagerar bekantskapskretsen mycket mer än Ukraina.

ingen jag känner bryr sig ett piss om dig heller, så den logiken kan du kasta åt helvete.
Citera
2025-02-17, 08:00
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Det var ingen som brydde sig om Ukraina innan det blev Woke att göra det, sluta leka god. Se på konflikten utan ditt känslomässiga engagemang.

Ryssland kommer behålla lite mark, Ukraina kommer få ge bort en jävla massa resurser till USA's oligarker.
Det blir inget Nato för Ukraina heller. Men det var ju en galen idé från början.
Citera
2025-02-17, 08:00
Medlem
"Europa" klarar ju inte ens att skydda sin befolkning mot tredje världen.
Citera
2025-02-17, 08:01
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Förolämpningar? Jag beskriver vad du är: en oknullad liten incel som tillhör bottenskrapet av samhället och jag anser dig vara ett skadedjur som om du fick chansen skulle överge ditt land och ditt folk för Ryssland eller andra diktaturer. Sluta gråt över det!

Man kan vara nöjd med vissa delar och missnöjd med andra delar av avtalet. Du är ju lågintelligent så du fattar inte då du ser världen i svart och vitt och lever i förnekelse (vad Kreml säger lyder du). Men överlag tycker jag att det hittills finns en hel del bra poänger i fredsavtalet. Helst skulle jag se att Ryssland drog sig ur Ukraina, men det verkar inte hända. Att däremot Ukraina får militärt skydd av Europa och att USA fortsätter sitt stöd är väldigt positivt. Sanktionerna mot Ryssland anser jag ska vara kvar för att sabotera för Ryssland som eftergifter för detta olagliga krig, och Trump själv har uttalat att detta verkar rimligt. I fallet med sanktionerna är jag hoppfull, men jag vet inte vart det slutar. USA själva tjänar på sanktionerna då de kan sälja sina egna naturresurser som komplement till Europa, men vi får se.

Du däremot lever i förnekelse. Hur fan kan du hävda att detta krig varit lyckat för Ryssland? De lyckades inte demilitarisera Ukraina, de lyckades inte inta Kiev, de har förlorat flera hundratusentals människor i detta onödiga krig och de har blivit en paria för deras viktigaste handelspartners i EU (fram till 2022 var EU ensamma deras näst största handelspartner, långt större än USA). Så hur fan kan du inte se att Ryssland misslyckats?

Själv kommer jag, om det behövs, åka ner till Ukraina för att bibehålla freden. Jag vill nämligen skydda Europa mot vidriga diktatorer så att såna skadedjur som du ska kunna fortsätta vara idioter utan att hamna i fängelse.
Intressant, en legoknekt som ska iväg och befria Ukraina! Vi tackar allra ödmjukast för insatsen och välkomnar ett Europa fritt från diktaturer och annat oknytt.
Men med tanke på nivån i dina inlägg så förväntar jag mig nåt slags bevis på insatsen innan jag höjer dig till skyarna, för det kan väl inte vara så enkelt att du läst för mycket om Don Quijote ? Du vet säkert, han och hans trogne vapendragare Sancho Panza som slogs mot väderkvarnar.
Citera
2025-02-17, 08:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
tuffa, starka Henrik har talat.
Ja stora tuffa Henrik har talat och satt Putinrunkarna på plats!

Nu är jag dock nöjd med fredsavtalet om det blir av, men jag vill att sanktioner mot skitlandet Ryssland och dessa Führer Putin ska lida för detta.
Citera
2025-02-17, 08:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Conam
Intressant, en legoknekt som ska iväg och befria Ukraina! Vi tackar allra ödmjukast för insatsen och välkomnar ett Europa fritt från diktaturer och annat oknytt.
Men med tanke på nivån i dina inlägg så förväntar jag mig nåt slags bevis på insatsen innan jag höjer dig till skyarna, för det kan väl inte vara så enkelt att du läst för mycket om Don Quijote ? Du vet säkert, han och hans trogne vapendragare Sancho Panza som slogs mot väderkvarnar.
Då får du följa mig på Instagram! Skickar via PM! Vad kommer du själv göra?

Nivån på mina inlägg? Vart har jag fel i sak i det jag säger?
Citera
2025-02-17, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Zelensky var ju redo att göra en deal i April 2022 som innebar att Ryssland skulle få behålla flera områden men Boris Johnson fick honom att tacka nej och istället gå på offensiv och försöka ta tillbaka områdena.
Detta är en fet rysslögn, någon sådan deal var inte på tapeten. Speciellt inte efter massakern i Butja som uppdagades i början av april samma år.
Citera
2025-02-17, 08:15
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Ju fler kockar sämre soppa heter det och tror det stämmer, titta på EU och Sverige där alla kommer med åsikter och ofta en minoritet som bestämmer....

Och då påstår du att USA och Ryssland är bättre? En amerikansk regeringen som satts ihop med en enda kompentens. Vem som kan smickra Donald Trump bäst. Och dom ska i sin tur förhandla med en hänsynslös diktatur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in