Citat:
Ursprungligen postat av
Pilla74
Europa ska inte vara med då de inte styr ett skit av utvecklingen.
Ni är många som missar poängen tror jag. Europa stöttar Ukraina för att köpa tid. Dels för Ukraina men kanske än mer för försvaret av mer ”naturliga” europeiska länder.
En MASSIV upprustning av Europa sker nu. Den konspirationslagda letar pengar tillbaka till det amerikanska ”militärekonomiska komplexet” men det finns företag över hela Europa som gynnas. Jag tror inte på konspirationen. Tom Tyskland har nu inte stora problem att än en gång öppna pengaluckorna för enorm upprustning.
Det är en perfekt storm. Ett USA trött på ”halvkrig” de inte fattar egentligen varför de håller på med och Bannonismen med sitt ”end-game” i form av krig på alla sätt med öst (Kina!). Det har redan startat och länken med Europa är allvarligt skadad och Europa försöker greppa den nya realiteten. Flera länder i EU har problem med upprustningen och typ gillar Putin (”splittringen av Europa har börjat”). GLOBALISMEN med allt vad det innebär är över i Trumplägret. Den här FN-organisationen? Någon som sett till den på sistone?
Väldigt spännande vad som sker nu! Jag är 100% säker på att Putin inte, just nu, har en inställning att ens ställa in något i Ukraina. Tvärtom resonerar han nog, som den KGB-skolade han är, att utnyttja situationen för att få militärstrategiska frihetsgrader.
Men det är klart. Om någon timme bryter förhandlingarna ihop fullständigt för att Trump ger upp. Blir han förbannad på Pootin? På Ukraina? På båda? Hur skall han påverka Ryssland? Jag är inte säker att han kan men han kan ta vapnen från Ukraina och Europa kan inte steppa upp tillräckligt snabbt.
Vi får komma ihåg att Ukraina inte ännu har hunnit bygga upp vapenproduktionen den behöver.
Blir otroligt spännande att se vad som händer nu. Skulle betala en god summa pengar för att hänga på diskussionerna i ovala rummet. 🍿🍿🍿