Citat:
Ursprungligen postat av
Locifer
Är 48, har två barn i skolåldern. Skild. Gillar golf, alpint, sportbilar. Behöver inte snö där jag bor.
Barnen behöver 10 år till av mig. Men om 10 år är mina föräldrar döda (troligen) och barnen har flyttat hemifrån. Har inga syskon. Ett fåtal vänner och vi träffas mest på den årliga skidresan.
Jag uppskattar milt klimat så jag siktar in mig på Skåne, Västkusten, Öland och Gotland.
Var är det mest värde för pengarna? Bor gärna en bit in i landet. Behöver inte vara kustnära men det är en fördel.
Älskar Kåseberga. Ystad.
Tar gärna emot tips på underskattade områden.
Ps. Förutom milda vintrar så är fina golfbanor och låga huspriser ett plus.
Känn dig för genom sett besöka olika områden på semestrarna? Om du gillar Österlen, börja där! Fundera på om tillgång till kommunikationer är viktigt för dig och att hitta ett sammanhang. En trevlig golfklubb där du känner dig hemma väger kanske tungt till exempel? Om du gillar att åka skidor mer än på den årliga resan så är västra Sverige ett alternativ, kanske kring Sunne. Väldigt nära därifrån till Trysil. Norge är annars mitt tips på var man hittar boende till fördelaktigt pris. Dels för att svenska kronan för en gångs skull är stark mot den norska, dels för att Norge flaggat för att de vill lägga ett tak på elpriser.