• 3
  • 4
2025-02-15, 22:04
Medlem
Pattaya.
Citera
2025-02-15, 22:16
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Jag är också uppvuxen i Hälsingland. Att flytta till mitt föräldrahem är också ett alternativ. 300 kvm vid en sjö.

Finns väl lite fin natur, men i övrigt tycker jag det är ganska trist och deppigt. Billigt dock. Inte så fasligt långt borta heller får man väl säga.
Citera
2025-02-15, 22:17
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Är 48, har två barn i skolåldern. Skild. Gillar golf, alpint, sportbilar. Behöver inte snö där jag bor.

Barnen behöver 10 år till av mig. Men om 10 år är mina föräldrar döda (troligen) och barnen har flyttat hemifrån. Har inga syskon. Ett fåtal vänner och vi träffas mest på den årliga skidresan.

Jag uppskattar milt klimat så jag siktar in mig på Skåne, Västkusten, Öland och Gotland.

Var är det mest värde för pengarna? Bor gärna en bit in i landet. Behöver inte vara kustnära men det är en fördel.

Älskar Kåseberga. Ystad.

Tar gärna emot tips på underskattade områden.

Ps. Förutom milda vintrar så är fina golfbanor och låga huspriser ett plus.

Italien kanske. Långt ner någonstans.
Citera
2025-02-15, 22:26
Medlem
Månsans avatar
Skanör blir mitt tips. Inte lika dyrt som Falsterbo men lika fint. Nära till bron och världen. Många golfbanor i närheten. Ingen mångkultur. Livskvalitet!
Citera
2025-02-15, 22:36
Medlem
Ingen har snackat om Blekinge i tråden. Någon särskild anledning?

Karlskrona passar skapligt på trådskaparens kravspec. Södra Sverige och vad jag vet inte känt som särskilt hipp och populärt, ligger en aning avsides och bör därför vara billigare.

Samtidigt finns kultur och historia med svenska flottans gamla inrättningar och en liten men fin stadskärna.
Citera
2025-02-15, 23:53
Medlem
Utomlands typ Thailand och knulla 20 åringar helt klart
Citera
2025-02-16, 11:32
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
Nu tror jag du misstar dig, det är i Riga som det luktar nybakade kex

Å, du har rätt sorgligt nog. Kak-fabriken flyttade till Riga 2022, läste jag. Sorgligt
Citera
2025-02-16, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perkulatorkaffe

Karlskrona passar skapligt på trådskaparens kravspec. Södra Sverige och vad jag vet inte känt som särskilt hipp och populärt, ligger en aning avsides och bör därför vara billigare.

Samtidigt finns kultur och historia med svenska flottans gamla inrättningar och en liten men fin stadskärna.

Ja kanske det.
Citera
2025-02-16, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Utomlands typ Thailand och knulla 20 åringar helt klart

Det har jag inget större intresse av faktiskt.
Citera
2025-02-16, 21:13
Medlem
BevinLees avatar
Citat:
Är 48, har två barn i skolåldern. Skild. Gillar golf, alpint, sportbilar. Behöver inte snö där jag bor.

Barnen behöver 10 år till av mig. Men om 10 år är mina föräldrar döda (troligen) och barnen har flyttat hemifrån. Har inga syskon. Ett fåtal vänner och vi träffas mest på den årliga skidresan.

Jag uppskattar milt klimat så jag siktar in mig på Skåne, Västkusten, Öland och Gotland.

Var är det mest värde för pengarna? Bor gärna en bit in i landet. Behöver inte vara kustnära men det är en fördel.

Älskar Kåseberga. Ystad.

Kul tråd! Hade jag varit i din situation så hade jag köpt nåt liknande detta "hus" NU. Varken priset på boende, orken eller gnistan kommer vara lika bra om 10 år. Jag hade investerat lantligt nära grannar o större stad, med bra kommunikationer och nära billiga flyg. Här bor du 20 min från Malmö o 40 min till flyget i Köpenhamn - med tåget

https://www.hemnet.se/bostad/radhus-...en-13-21372158
Senast redigerad av BevinLee 2025-02-16 kl. 21:19.
Citera
2025-02-16, 21:38
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perkulatorkaffe

Håller med. Ronneby är också fint, men har problem med kriminalitet, men det kommer alla orter få. Det är jättefint i dessa områden på sommaren, som att bo i en park.
Citera
2025-03-09, 19:54
Medlem
Citat:

Älskar Kåseberga. Ystad.

Känn dig för genom sett besöka olika områden på semestrarna? Om du gillar Österlen, börja där! Fundera på om tillgång till kommunikationer är viktigt för dig och att hitta ett sammanhang. En trevlig golfklubb där du känner dig hemma väger kanske tungt till exempel? Om du gillar att åka skidor mer än på den årliga resan så är västra Sverige ett alternativ, kanske kring Sunne. Väldigt nära därifrån till Trysil. Norge är annars mitt tips på var man hittar boende till fördelaktigt pris. Dels för att svenska kronan för en gångs skull är stark mot den norska, dels för att Norge flaggat för att de vill lägga ett tak på elpriser.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in