Citat:
Ursprungligen postat av
gotet
Är Carsten Franks filmer lika bisarra och extrema som Marian Doras? Jag är sugen att se hans Day of the purple sun rullar. Det är just hans gränslöshet och fysiska skådespel som är så chockerande att se. En väldigt modig och järv skådespelare. Jag beundrar den snubben på grund av dessa egenskaper. Synd att de blev ovänner.
Vad anser du om Voyage to Agatis? Ser du något djupare budskap i den? Jag äger själv inga blu rays eller dvds med dessa filmskapare. Har hört att de kostar mycket på andrahandsmarknaden. Äger du några av dessa rullar?
Ja det är trist att dom håller på att ta bort inlägg som handlar om ämnet.
Bisarra är de, fast på sitt egna sätt. De påminner inte alls om Marian Doras filmer, utan är mer surrealistiska och "trippiga". Doras extrema sida är dessutom betydligt mer konfrontativ, vilket jag inte alls upplever Frank att vara, utan han verkar mer fascinerad av döda ting.
Voyage to Agatis är inte direkt en av mina favoriter. Den kändes mest som en ganska typisk italiensk exploitation-skräck från 1970talet, fast med en liten touch av Marian Dora. Har du sett den? Vad tyckte du om den i så fall, och såg du något eventuellt budskap i den?
Fysiska exemplar har jag av Carcinoma och Revisiting Melancholie der Engel. Vissa utgåvor ses väl som samlarobjekt. Numrerade som enbart släppts i 100 exemplar eller så med någon tillhörande bonus, och de kan nog inbringa en hyfsad summa. Annars finns väl de flesta filmerna i "dussin-utgåvor" också.