2025-02-14, 14:12
Avslutad
Det gnälls här på låga utdelningar märker jag. Vet ni pappskallar att en hög utdelning innebär bara en eller kanske två vinnare? Som INTE kommer att vara någon av er ändå...
Så vad fan har ni för nytta av någon hög utdelning?
Citera
2025-02-14, 14:18
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Och hur får du ihop att sju rätt kommer att ge samma utdelning som idag? V29 låter intressant. Gäller det att få in 2 av de 9 första hästarna i alla 8 loppen?

Jag vet inte, jag är inte spelberoende. Men varför skulle det inte ge samma utdelning menar du?
Det är väl inte enklare att få sju rätt i följd oavsett hur många lopp som körs?
Citera
2025-02-14, 14:31
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yourworstenemy
Det gnälls här på låga utdelningar märker jag. Vet ni pappskallar att en hög utdelning innebär bara en eller kanske två vinnare? Som INTE kommer att vara någon av er ändå...

Jag tror de menar låg utdelning i förhållande till total omsättning. Dvs hur mycket arrangören tar i beslag. 35% är saftigt, dvs 65% tillbaka till spelarna. Ett spel för samhällets lägre klasser. Konstigt att det överlever år efter år. Har folk inte hört talas om aktier? Istället för 65% utdelning ligger det på 110%.
Citera
2025-02-14, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Jag vet inte, jag är inte spelberoende. Men varför skulle det inte ge samma utdelning menar du?
Det är väl inte enklare att få sju rätt i följd oavsett hur många lopp som körs?

Jag märker att du inte har en aning om ATG's varianter av spel och hur spel som V75 och ev V85 skulle skilja i chans till utdelning. Så du gör nog helt rätt att hålla dig borta. Man behöver dock inte vara spelberoende för att tycka det är kul med spänningen att spela på trav.
Citera
2025-02-14, 14:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Jag tror de menar låg utdelning i förhållande till total omsättning. Dvs hur mycket arrangören tar i beslag. 35% är saftigt, dvs 65% tillbaka till spelarna. Ett spel för samhällets lägre klasser. Konstigt att det överlever år efter år. Har folk inte hört talas om aktier? Istället för 65% utdelning ligger det på 110%.

Ja de flesta gamblers är ena riktiga idioter, det är därför spelbolagen är i chock när någon med lite förnuft innanför pannbenet blir kund och limiterar eller stänger av denne väldigt fort.
Bland annat just ATG, som därmed bör bojkottas...

Även om V75 är ett ockerspel så är det ändå ingenting jämfört med Stryktipset. Det kostar trots allt att arrangera travlopp, men vad fan kostar det att arrangera ett fotbollstips?
Ändå ska Svenska Svin sno åt sig 35% av potten där också.
Om man nu ens kan lita på det, skulle inte förvåna mig om de betalar ut betydligt mindre då de ju kan göra vad fan de vill utan att något görs åt saken...
Citera
2025-02-14, 14:49
Medlem
Citat:

En högre utdelning på alla rätt brukar innebära även högre utdelning om man har nästan alla rätt.
Citera
2025-02-14, 15:27
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ja de flesta gamblers är ena riktiga idioter, det är därför spelbolagen är i chock när någon med lite förnuft innanför pannbenet blir kund och limiterar eller stänger av denne väldigt fort.
Bland annat just ATG, som därmed bör bojkottas...

Även om V75 är ett ockerspel så är det ändå ingenting jämfört med Stryktipset. Det kostar trots allt att arrangera travlopp, men vad fan kostar det att arrangera ett fotbollstips?
Ändå ska Svenska Svin sno åt sig 35% av potten där också.
Om man nu ens kan lita på det, skulle inte förvåna mig om de betalar ut betydligt mindre då de ju kan göra vad fan de vill utan att något görs åt saken...

Haha nä jag skulle inte lita på 65% heller. Brukade inte Triss ligga runt 50%? Det har samma fina funktion för människors ekonomi som Chicken McNuggets har för hälsan. Men vi är åtminstone för fina för statliga Chicken McNuggets, och om det fanns skulle jag inte äta dom. Det är liksom rännstens företeelser i det moderna samhället bägge två. Blä liksom. Du verkar ändå ha någon insikt om det.
Citera
2025-02-14, 15:28
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Jag märker att du inte har en aning om ATG's varianter av spel och hur spel som V75 och ev V85 skulle skilja i chans till utdelning. Så du gör nog helt rätt att hålla dig borta. Man behöver dock inte vara spelberoende för att tycka det är kul med spänningen att spela på trav.

Jo det är man.

V65 tycker jag är bra. Min syster vann stort på det en gång. Det är väl bara spela V65 istället om nu åtta lopp är för mycket
Citera
2025-02-14, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Bra att du tar upp det här med butiksandelsspelet. Jag har följt vissa butikers spel länge och de dyraste systemen lämnas i för ca 20 000 :-. De måste gå ofantligt mycket back i längden men det enda som redovisas på sociala medier är vinsterna (så klart). Och det här med att majoriteten av alla system varvas tror jag inte den glada amatören har en susning om. Det är inte direkt så att ATG basunerar ut det heller. Det borde finnas en stor röd varningsskylt när det förekommer.

Nej exakt. Det här fungerar bara pga den stora massans okunskap. Jag tycker att det är förkastligt att ingen sätter upp regler kring det här. Om man som småspelare köper en andel för 200kr i ett system som kostar 2000kr så räknar majoriteten av spelarna med att man har 10% av vinsten. Korrekt för det specifika spelkvittot men vad gör det när samma system har lämnats in 20ggr? Då delar man plötligt på pengarna i 7 rättspotten med ytterligare 200st andelar.

Sen så ser man på löpande band även att butikerna systematiskt bygger sina system utifrån helt olika spikar med enda syfte att sprida den kollektiva risken och försöka sätta några system varje omgång även om det innebär att man ruckar på spelvärdet och pissar på 90% av andelsköparna varje omgång. Det viktigaste är ju trots allt att kunna lägga upp några vinstkvitton varje vecka..
Citera
2025-02-14, 15:35
Medlem
Amors avatar
Citat:

Finns mängder med spel där man kan vinna några tusen om man är ute efter det. Om man är småspelare tycker jag det är bättre att spela v4 och v5. Då får man full utdelning, Många småspelare idag lämnar in massor av rader på v75 som inte ger utdelning på 5 rätt, dvs man spelar med ännu mindre återbetalning än 65%

Enligt min mening måste det stora lördagsspelet vara till för att drömma om miljonerna.
Senast redigerad av Amor 2025-02-14 kl. 15:41.
Citera
2025-02-14, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Om man spelar med enda inriktning på att vinna miljoner .
Visst det händer ibland
Men man bör spela på lotto istället .
Tänkbart att ATG bör rensa ut i de sk andels spel istället .
Tänk att varje kiosk och butik har ett andels spel varje lördag .
Det finns många butiker i sverige !
Du har rätt men atg sabbade själv rätt rejält när de började med tillsammans. Lag upp till 50 pers och massa andelar och stor budget. Den lille hemmaspelaren kan knappast konkurrera med sina hundralappar
Citera
2025-02-14, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zick-annn
Haha,jag har spelat sen 1980 och vann oftare första 10 åren,sen kämpigt bara.
jag kommer bara spela DD då.

Håller med nu blir det bara DD att lira på! V86 sådär och jag spelar på onsdagar någon gång per år!

Hoppas dom har kvar V75 på lördagar och V86 på onsdagar! Om inte så blir det som sagt bara spel på DD hädanefter!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in