2025-02-13, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormcatcher
Det enda är att spela andelar eller spela i lag läs: stora system). Att lämna in som småspelare på helgen är slut.

Att spela i lag med stora system är det väl inte många som mäktar med i längden. Det går åt många satsade slantar på de där jättesystemen där det för det mesta ändå slutar med fem-sex rätt. Småpengar som ska delas med flera.
Citera
2025-02-13, 23:08
Avstängd
Det är väl tillräckligt med kusar som galopperar och skrällar ändå.
En gång i tiden var det fem lopp, nu sju, och det ska alltså bli åtta i höst..

Jag funderar på varför man vill göra denna förändring när det är tillräckligt djävligt att få in alla kusar som det är nu.
Senast redigerad av flashbackstasi 2025-02-13 kl. 23:10. Anledning: stavfel
Citera
2025-02-13, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Travet är redan förstört av catchdriversystemet som gör loppen händelselösa och i allmänhet förutsägbara, så att lägga till ett lopp kommer inte att förändra något. Det enda som kan rädda travet är handicapplopp, men det finns väl inga sportchefer som kan handicappa hästar längre.

Och spelet V75 är ju redan förstört av varvade butiksandelar och utländska spelsyndikat så det gör nog ingen större skillnad. Några seriösa småspelare, som får ännu svårare att sätta ihop ett vettigt system, kanske går över till Stryktipset. Men deras insatser är bara kaffepengar för ATG så inte heller det spelar någon roll för Skraplotten.

Så här tror jag det blir: Folk kommer att gnälla lite till en början men fortsätta lämna in sina system. Speltorskarna fortsätter som vanligt, Harry Boy-spelarna fortsätter som vanligt för de vinner ju så sällan ändå och ett lopp mer spelar ingen roll, andelsläggarna fortsätter så länge provisionen kommer in (och de får kanske fler kunder när småspelarna inte längre får ihop vettiga system) och syndikaten spelar ju för så stora summor att ett lopp till heller spelar någon roll.
Vilka är syndikaten?
Citera
2025-02-13, 23:55
Medlem
Månsans avatar
Nja, jag är försiktigt negativ. Att sätta sjuan är redan det äckligt svårt, i snitt får man in en sjua en gång varannat år ungefär. Ett jäkla lopp ytterligare känns för svårt. V86 har jag tröttnat på av just den anledningen.
Citera
2025-02-14, 01:03
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIgiganten
Vilka är syndikaten?
Spel från utlandet går via atg:s samarbetspartner i respektive länder. Vilka exakt som lämnar in V75-systemen i Hongkong, Malta, Sydafrika etc är okänt för ATG.
Citera
2025-02-14, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Hoppas dom har "skitit i det blå skåpet". Tror inte på högre omsättning, snarare tvärt om. Däremot blir det naturligtvis högre vinster på 8 rätt och aldrig utdelning på 5 rätt. Har spelat i princip varje lördag sedan V65 kom 1974 men nu är det nog dags att lägga av.

Jag la av redan när de gick upp till V75. Hade haft några sexor under åren, men de vinsterna kommer inte i närheten av vad jag sparat genom att inte spela.
Citera
2025-02-14, 03:32
Medlem
MyJustices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Det var ju alltid V65 förr, som senare blev V75. Så V85 känns väl som en naturlig utveckling
Det blir en utveckling riktat mot och till storspelare och stora andels system
Citera
2025-02-14, 04:27
Avslutad
Skulle vara intressant att veta hur många här ligger plus på V75 över en längre tidsperiod? De personerna kan nog räknas på ena handens fingrar.
Och tror ni det blir lättare när det är åtta lopp istället för sju?

Överhuvudtaget är det märkligt att någon spelar poolspel där endast 65% går tillbaka till spelarna och där man har ingen aning om hur mycket man vinner OM man vinner.
Visst, för 50 år sedan när det inte fanns något annat förutom Stryktipset men idag?

Alla spel förutom sportsbetting är skit, och på sportsbetting tillåts man inte ens vinna då endast speltorskar och losers är välkomna.
Bojkotta skitet, låt de behålla sina skitspel för sig själva...
Citera
2025-02-14, 06:54
Medlem
Varför? Vad är syftet? Vi har ju V86 på onsdagskvällen! Tycker det är bra som det är! Kommer v65 på vardagarna då bliV75 eller?
Citera
2025-02-14, 07:10
Avslutad
Men det stämde inte? ATG skrev att V75 skulle fortsätta då det omsätter 80-100 miljoner varje lördag.
Citera
2025-02-14, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mannen12345
Varför? Vad är syftet? Vi har ju V86 på onsdagskvällen! Tycker det är bra som det är! Kommer v65 på vardagarna då bliV75 eller?
Haha,jag har spelat sen 1980 och vann oftare första 10 åren,sen kämpigt bara.
jag kommer bara spela DD då.
Citera
2025-02-14, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellerinen-2
Spelar folk fortfarande på hästar? Tycker man hör att "det är flera år se man spelade V75 för det är inte lönt med det vinstsystemet de har"! Folk spelar kanske på annat i större utsträckning numera?
Spelas väl mindre? Förr var det ju bortåt 100 miljoner per omgång, tror inte man når dessa siffror idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in