2025-02-13, 03:08
Medlem
tazzos avatar
Hej!

Ja tidigare har man ju behövt programmera för att göra hemsidor. Verkar idag finnas en hel del verktyg för att göra det enkelt utan några som helst programmeringskunskaper.

Önskar nu tips på någon sida där man köper sin domän och även kan designa hemsidan, med några krav:
1. Ska gå mycket enkelt och snabbt att redigera hemsidan och färdiga templates för hur sidan ska se ut.
2. inkluderat skydd mot angrepp, så att sidan enkelt med cloudfare exempelvis, skyddar mot överbelastningsattacker och ingen info kan läcka ut. Backup's som görs frekvent osv.
Citera
2025-02-13, 03:43
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tazzo
Hej!

Ja tidigare har man ju behövt programmera för att göra hemsidor. Verkar idag finnas en hel del verktyg för att göra det enkelt utan några som helst programmeringskunskaper.

Önskar nu tips på någon sida där man köper sin domän och även kan designa hemsidan, med några krav:
1. Ska gå mycket enkelt och snabbt att redigera hemsidan och färdiga templates för hur sidan ska se ut.
2. inkluderat skydd mot angrepp, så att sidan enkelt med cloudfare exempelvis, skyddar mot överbelastningsattacker och ingen info kan läcka ut. Backup's som görs frekvent osv.

Jag har testat flera av de större hemsidebyggarna och den jag är överlägset mest nöjd med när det kommer till enkelhet, snabbhet är carrd.co. Svinbillig också! Domän behöver man dock köpa separat, t.ex. från one.com, GoDaddy, NamesCheap eller liknande. Men om du vill ha en byggare som är enkelt och snabbt att redigera hemsidan med färdiga templates för hur sidan ska se ut samt kan integrera skydd mot angrepp och där du kan göra backups med ett knapptryck är carrd.co defeinitivt för dig! Du kan bygga hemsidor helt gratis och publicera till carrds gratis subdomäner om du vill testa!

PS: trots att carrd marknadsför sig som en byggare för att skapa "1 page websites" kan man med enkelhet skapa flera sidor på samma hemsida genom att använda deras dolda sektioner-funktion. Klicka på "DEMO" knappen för att se carrd.co in action här: https://carrd.co/build
Senast redigerad av Tidsmaskinisten 2025-02-13 kl. 03:45.
Citera
2025-02-28, 06:08
Medlem
Kalle.webmasters avatar
Det finns väl hyfsat lätt mjukvara att skapa en sida med typ MS FRONTPAGE, ADOBE DREAMWEAVER och COFFEECUP SOFTWARE. Vill du bara investera 10 timmar av din energi så kan du lätt få ihop en supersimpel men funktionell sida!

Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
Jag har testat flera av de större hemsidebyggarna och den jag är överlägset mest nöjd med när det kommer till enkelhet, snabbhet är carrd.co. Svinbillig också! Domän behöver man dock köpa separat, t.ex. från one.com, GoDaddy, NamesCheap eller liknande. Men om du vill ha en byggare som är enkelt och snabbt att redigera hemsidan med färdiga templates för hur sidan ska se ut samt kan integrera skydd mot angrepp och där du kan göra backups med ett knapptryck är carrd.co defeinitivt för dig! Du kan bygga hemsidor helt gratis och publicera till carrds gratis subdomäner om du vill testa!

PS: trots att carrd marknadsför sig som en byggare för att skapa "1 page websites" kan man med enkelhet skapa flera sidor på samma hemsida genom att använda deras dolda sektioner-funktion. Klicka på "DEMO" knappen för att se carrd.co in action här: https://carrd.co/build
Jag lade upp en gratissida hos dom för något år sedan. En gratissida som egentligen bara handlade om rockmusik, bilar och MC. Naturligtvis inget skumt eller tveksamt över huvud taget och med lite länkar till några sajter som just handlade om ämnena som sådana. Bland annat till egna domäner. Men jag tror det tog mindre än en vecka innan de bara hade raderat hela sidan och hela mitt konto. Så jag är rädd för att jag inte har någon positiv upplevelse av CARRD.CO.
Citera
2025-03-04, 12:30
Medlem
Kör på wordpress.com där du gratis kan skapa sida och testa runt. Om du sen vill kan du betala en smärre summa för att få en egen domän och att besökare slipper reklam på din sida. Wordpress är en teknologi som en stor del av webben är baserad runt, från de allra minsta sidorna till en del rejält stora. Man kan också om man vill hosta någon annanstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in