Sen är ju riset lite av den grund som det persiska köket vilar på men det går säkert att byta ut det mot... ja, jag vet faktiskt inte vad man skulle kunna byta ut det mot, och mina iranska vänner skulle säga upp bekantskapen om dom visste att jag ens tänkt tanken.
Jag har provat 4-5 persiska rätter genom mitt liv.
Rankar de såhär
Ghorme sabzi
Kebab kobide
Ash
Bademjan kask? Stavning det är nån aubergine röra
Och sen
Grillas kyckling kebab
Bara provat laga den första och det va rätt lätt med burkar man köper färdigt. Finns även påsar med örter att köpa med läst att de tar en evighet men ska tydligen bli mycket godare.
Jag har provat 4-5 persiska rätter genom mitt liv.
Rankar de såhär
Ghorme sabzi
Kebab kobide
Ash
Bademjan kask? Stavning det är nån aubergine röra
Och sen
Grillas kyckling kebab
Bara provat laga den första och det va rätt lätt med burkar man köper färdigt. Finns även påsar med örter att köpa med läst att de tar en evighet men ska tydligen bli mycket godare.
Ghorme sabzi - Låter gott, ska prova.
Kebab kobide & Grillas kyckling kebab - Samma svar som ovan, blir nog inte samma sak utan kolgrill.
Ash - Nudelsoppa faller bort pga. kolhydrater.
Bademjan kask - antar att du syftar på Kashk-e Bademjan? Ser god ut men känns knappast som en huvudrätt utan mer som ett tillbehör?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!