2025-02-12, 19:48
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..GodJul..
Finns nog en del ouppfostrade snorungar i AfS jag gärna hade sett att man gjorde sig av med. AfS verkar dock vara det enda partiet för en besviken SD-väljare som jag själv.

MED.
Citera
2025-02-12, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Afs är lika like nazistiskt som SD. För övrigt är Christian Assar inte längre med i Afs, tvärtom har han starkt kritiserat Afs.
Så AFS och SD är alltså lika mycket like av nazismen? Oväntat.
Undrar verkligen om nazisvinet CP skulle gå med på den beskrivningen. CP hatar ju judar.
Citera
2025-02-12, 20:08
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pickpockis
Så AFS och SD är alltså lika mycket like av nazismen? Oväntat.
Undrar verkligen om nazisvinet CP skulle gå med på den beskrivningen. CP hatar ju judar.

Menade Lite nazistiskt.
Citera
2025-02-12, 20:22
Medlem
Lol. Du sa inte vad du tänkte utan hur du menade? Hatar du AfS och SD så mycket? CP borde få försvara sig.
Citera
2025-02-12, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spooke
Lite mer info saxat från artikeln:

Konstig jämförelse då AfS är ganska nazianstruket. Många medlemmar har väl en bakgrund i NMR som exempelvis Christian Assar Peterson som öppet förnekade förintelsen i NMR-radio innan han gick med i AfS.
Utifrån deras perspektiv: Varför går man ut ur NMR och går med i AfS? Kan man inte säga att NMR är ''bättre'' än AfS, utifrån ett nazistiskt perspektiv? Och vilja har nordiskt befolkat Sverige?

Citat:
Ursprungligen postat av Sierra.Leon3
72 år och beter sig sådär?
Oj, 72 år. Han kanske börjar bli sjuk, med tanken på hans höga ålder. Blivit för påverkat i sin omgivning och trott sig att man kan vräka ur sig vad som helst, utan att man ofredar någon.

Precis som en annan skrev, så tycker jag det var onödigt att trakassera en människa som vill bidra till samhället.
Citera
2025-02-13, 02:16
Medlem
Beklaglig historielöshet fastän han var så pass gammal. Som vi alla vet bedrev nazisterna under andra världskriget en utbildning för imamer. Skolan var belägen i Dresden.

Nazisterna hade täta kontakter med muslimska företrädare. Två av divisionerna i SS var helmuslimska.
Citera
2025-02-13, 02:32
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Fegt att ge sig på en ung tjej och inte en skäggig man till islamist.

Lite som veganerna som häller färg på gamla tanters pälsar men tittar åt andra hållet här MC gänget går förbi i sina lädervästar.
Rätt träffande beskrivning!

Tramsgubbe, står det ett huckle där är det väl bara att stryka stället från framtida besökslista, inget mer med det.
Citera
2025-02-13, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eva89
Att bära muslimsk sjal i Sverige är stämpling, uppmaning, till våldtäkt på oss som inte gör det.

Att påstå sig inte förstå det är att förolämpa min, sin egen, allas vår, intelligens.

Jag gissar att det var så han förstod att hon var muslim (klickar inte på Expo-länk).

Själv blir jag oerhört äcklad av att möta kvinnor med sjal i Sverige,
och vem skulle jag vara om jag inte blev det.

Förr handlade jag exempelvis ofta på Lush, Götgatan, här på Södermalm, men sen det har börjat jobba en våldtäktsfanbärare där kan jag inte förmå mig att gå in. Så nu gör jag egna tvålar osv hemma istället, gissar att det inte är bra för vår BNP.

"Anklagar henne för att vilja döda honom"
Det är ju klockrent, hon går ju klädd som den hon är:
Lie-kvinnan.

Ska man säga något om Afs-politikerns agerande så försökte han väl prata med henne.

Har man inga bekymmer, kan man alltid uppfinna egna.
Försökte prata ? Att anklaga någon för att vilja döda en är knappast ett konstruktivt sätt att föra dialog på.
På min lokala Ica-butik jobbade en period en kvinna som bar slöja, jag hade inga problem med att gå dit.
Citera
2025-02-13, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FranzXavierWernz
https://expo.se/nyhet/afs-politiker-ofredade-muslimsk-kvinna/

Förändrar det här eran bild av AfS?

Fler detaljer om händelsen?

Kommer AfS att backa upp tomas Lundberg?

Jag tycker han uppförde sig illa, man kan inte begära att slippa se religion på en offentlig plats. Folk har rätt att bära slöjor, kors, kippor, rastaflätor eller vad som helst kallas religionsfrihet. Det är sant att det står i koranen 9:5 att avgudadyrkarna ska dödas om de inte följer avtalet med muslimerna, det finns även liknande koranverser. Detta innebär inte att man kan ta för givet att alla muslimer vill döda en. I Lukasevangeliet 19:27 säger Jesus att de som inte vill ha honom till kung ska huggas ner inför honom. Betyder det att alla pingstvänner vill hugga ner mig ? Betyder det att jag kan gå in i en Secondhandbutik som ägs av pingstkyrkan och bete mig som Tomas Lundberg. Det finns även en vers i bibeln (1 Korintierbrevet 14:34) som säger att kvinnorna ska tiga i församlingen, ändå har åmnga frikyrkor kvinnliga pastorer. Källa: https://ebible.org/swef/1CO14.htm
Citera
2025-02-13, 04:36
Medlem
Det står i koranen "kill the unbelievers wherever they are" men detta ursäktas av att vissa muslimer hävdar det rörde en viss historisk situation. Sen nämns "people of the book" som innefattar kristna och judar som ska ha rätt att utöva sin religion i länder som blivit muslimska, om än med en särskild skatt.

De flesta muslimer vill oavsett vad troligen inte omedelbart döda kristna eller folk av annan tro, och med stor säkerhet utgjorde denna kvinna ingen fara.

Visst finns yttrandefrihet men att verbalt ge sig på en kvinna bara för att hon har slöja är lite grovt. Vad hade politikern tyckt om någon gett sig på en jude i Sverige som jobbade någonstans endast pga Gaza?
Senast redigerad av Snobird 2025-02-13 kl. 04:39.
Citera
2025-02-13, 13:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Afs är lika lite nazistiskt som SD. För övrigt är Christian Assar inte längre med i Afs, tvärtom har han starkt kritiserat Afs.

AfS är ett ökänt nazistparti, och väpnad gren till SD, vars medlemmar åkt fast för att ha klistrat upp antisemitisk propaganda och nu har de alltså också attackerat en stackars muslimsk kvinna. SD och AfS måste förbjudas, de är odemokratiska. Deras ledare bör terrorstämplas och fängslas i globala fångläger.
Citera
2025-02-13, 14:52
Medlem
najs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här