2025-02-12, 16:26
Medlem
FranzXavierWernzs avatar
Citat:
Tomas Lundberg, företrädare för Alternativ för Sverige, döms för att ha ofredat en muslimsk kvinna. ”Det är som en jude som får se en nazist”, förklarade han sitt beteende. Han har tidigare dömts för liknande brottslighet.

https://expo.se/nyhet/afs-politiker-ofredade-muslimsk-kvinna/

Förändrar det här eran bild av AfS?

Fler detaljer om händelsen?

Kommer AfS att backa upp tomas Lundberg?
Citera
2025-02-12, 16:37
Avslutad
Lite mer info saxat från artikeln:

Citat:
Det var i slutet av 2022 som Alternativ för Sverige-politikern Tomas Lundberg, 72, besökte ett hotell i Karlshamn. En praktikant som bar huvudduk stod i receptionen och Lundberg anklagade henne för att vilja döda honom ”eftersom det står i koranen”. Han menade att ”det är som en jude som får se en nazist”.

Konstig jämförelse då AfS är ganska nazianstruket. Många medlemmar har väl en bakgrund i NMR som exempelvis Christian Assar Peterson som öppet förnekade förintelsen i NMR-radio innan han gick med i AfS.
Senast redigerad av spooke 2025-02-12 kl. 16:42.
Citera
2025-02-12, 16:51
Medlem
67arigGubbes avatar
Inte ens jag som är gubbe hade betett mig på det viset, vilken konstig liten typ. Hoppas kvinnan får skadestånd, hon försöker iaf bidra till samhället genom att praktisera sig till jobb!
Citera
2025-02-12, 17:00
Medlem
72 år och beter sig sådär?
Citera
2025-02-12, 17:13
Avslutad
Tramsigt men ändå bra.
Citera
2025-02-12, 17:31
Medlem
Quid pro quos avatar
Varför skulle man bry sig om en mussla som har förirrat sig in i Sverige och blir kränkt?
Väx upp!
Citera
2025-02-12, 17:48
Avstängd
ZebranJannes avatar
Den lajvande Rikskanslern Gustav Kasslersand är säkert nöjd, många ljushuvuden i den "rörelsen" som passerat revy. Maken till bottenskrap har sällan skådats annat än i den "organisationen". De är brunare än en tunna skit.
Citera
2025-02-12, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spooke

Konstig jämförelse då AfS är ganska nazianstruket. Många medlemmar har väl en bakgrund i NMR som exempelvis Christian Assar Peterson som öppet förnekade förintelsen i NMR-radio innan han gick med i AfS.

Fegt att ge sig på en ung tjej och inte en skäggig man till islamist.

Lite som veganerna som häller färg på gamla tanters pälsar men tittar åt andra hållet här MC gänget går förbi i sina lädervästar.
Citera
2025-02-12, 17:58
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Inte ens jag som är gubbe hade betett mig på det viset, vilken konstig liten typ. Hoppas kvinnan får skadestånd, hon försöker iaf bidra till samhället genom att praktisera sig till jobb!

Varför ska det delas ut pengar till folk som blir kränkta av ord?

"Det står i koranen att du ska döda mig!"
"Åh neej jag blir kränkt. Nu ska jag ha skadestånd!!".

Skiter förvisso i om det är en muslim eller inte. Att bli kränkt är ett modernt fenomen. Ingenting händer när du bli kränkt, förutom att ditt egna känslopaket får dig att lipa.

Herregud.
Citera
2025-02-12, 18:13
Medlem
Att bära muslimsk sjal i Sverige är stämpling, uppmaning, till våldtäkt på oss som inte gör det.

Att påstå sig inte förstå det är att förolämpa min, sin egen, allas vår, intelligens.

Jag gissar att det var så han förstod att hon var muslim (klickar inte på Expo-länk).

Själv blir jag oerhört äcklad av att möta kvinnor med sjal i Sverige,
och vem skulle jag vara om jag inte blev det.

Förr handlade jag exempelvis ofta på Lush, Götgatan, här på Södermalm, men sen det har börjat jobba en våldtäktsfanbärare där kan jag inte förmå mig att gå in. Så nu gör jag egna tvålar osv hemma istället, gissar att det inte är bra för vår BNP.

"Anklagar henne för att vilja döda honom"
Det är ju klockrent, hon går ju klädd som den hon är:
Lie-kvinnan.

Ska man säga något om Afs-politikerns agerande så försökte han väl prata med henne.
Citera
2025-02-12, 19:29
Avslutad
Finns nog en del ouppfostrade snorungar i AfS jag gärna hade sett att man gjorde sig av med. AfS verkar dock vara det enda partiet för en besviken SD-väljare som jag själv.
Citera
2025-02-12, 19:47
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spooke

Afs är lika lite nazistiskt som SD. För övrigt är Christian Assar inte längre med i Afs, tvärtom har han starkt kritiserat Afs.
Senast redigerad av JohanSverkersson 2025-02-12 kl. 20:08.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in