2025-02-13, 15:37
Medlem
davetheslaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Det står i koranen "kill the unbelievers wherever they are" men detta ursäktas av att vissa muslimer hävdar det rörde en viss historisk situation. Sen nämns "people of the book" som innefattar kristna och judar som ska ha rätt att utöva sin religion i länder som blivit muslimska, om än med en särskild skatt.

De flesta muslimer vill oavsett vad troligen inte omedelbart döda kristna eller folk av annan tro, och med stor säkerhet utgjorde denna kvinna ingen fara.

Visst finns yttrandefrihet men att verbalt ge sig på en kvinna bara för att hon har slöja är lite grovt. Vad hade politikern tyckt om någon gett sig på en jude i Sverige som jobbade någonstans endast pga Gaza?

Det står också i koranen att man bara får försvarskriga, inte attackera, men som med all religion är det en total tolkningsfråga. Al-Qaedas attack 9/11 var ett försvar mot västerländsk dekadens exempelvis, enligt de själva.
Citera
2025-02-14, 13:49
Medlem
Erik Östs avatar
Expo är duktiga på att klä på offerkoftor på just islamister av nån outgrundlig anledning jag inte förstår! Med det sagt påstår jag inte att den här kvinnan var islamistextremist men det finns så många andra Expo försvarat med näbbar och klor genom åren.

Rent generellt ska man inte ofreda någon öht ,om de inte bär på vapen eller bombbälte vill säga, så Afs-gubben måste lära sig tåla lite.

Däremot skulle jag aldrig betala för att läsa en låst artikel på Expo , en tidning som endast överlever på tidningsstöd som så många andra vänsterblaskor ,så jag vet inte riktigt vad som hänt eller står i sin helhet.
Senast redigerad av Erik Öst 2025-02-14 kl. 13:59.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in