• 1
  • 2
2025-02-11, 14:26
Medlem
MrSwaggers avatar
Hur kan vi ranka Joe rogan, tucker Carlson, hawk tuah girl, etc som de bästa podcast? Hjälp mig förstå. Alla dessa är korkade människor. De har inget av värde förutom underhållning. Är det allt vi vill ha?
Citera
2025-02-11, 14:29
Medlem
Sagodjurs avatar
ja det är allt folk vill ha.

vi lever i en värld där folk år efter år tittar på fångarna på fortet, robinsson osv och lyssnar på filip och fredrik och alex och sigge på podcasts.
Citera
2025-02-11, 14:32
Medlem
kajus333s avatar
Det är en urgammal föreställning. Redan de första människorna på jorden tänkte:"Det måste vara nåt fel nånstans!!"
Citera
2025-02-11, 14:34
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwagger
Hur kan vi ranka Joe rogan, tucker Carlson, hawk tuah girl, etc som de bästa podcast? Hjälp mig förstå. Alla dessa är korkade människor. De har inget av värde förutom underhållning. Är det allt vi vill ha?

Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
ja det är allt folk vill ha.

vi lever i en värld där folk år efter år tittar på fångarna på fortet, robinsson osv och lyssnar på filip och fredrik och alex och sigge på podcasts.
Jag blir nyfiken på vad det är ni gör som skiljer sig från massan. Jag hör ofta “alla andra gör si och så, vilka får(skallar) de är”, men när jag skrapar lite på ytan så visar det sig ändå att de som klagar på andra själva följer let’s dance och melodifestivalen.

Hur får ni er intellektuella stimulans? Vad läser ni och hur förkovrar ni er?
Senast redigerad av Glostrup 2025-02-11 kl. 14:34. Anledning: Stavfel
Citera
2025-02-11, 14:34
Medlem
67arigGubbes avatar
Det är amerikaner som tycker det
Citera
2025-02-11, 14:37
Medlem
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Jag blir nyfiken på vad det är ni gör som skiljer sig från massan. Jag hör ofta “alla andra gör du oc( då, vilka får(skallar) de är”, men när jag skrapar lite på ytan så visar det sig ändå att de som klagar på andra själva följer let’s dance och melodifestivalen.

Istället för alex och sigge så lyssnar man på filosofiska rummet i p1.

Istället för fångarna på fortet så tittar man på cyklopernas land.

Istället för captain america så ser man brutalisten på bio.
Citera
2025-02-11, 14:42
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwagger
Det grundläggande misstaget är att missta popularitet med kvalitet.
Citera
2025-02-11, 14:43
Medlem
zombie-nations avatar
Jag orkar inte med för mycket trams. Är en P1-lyssnare. Men min syrra som är superkulturell tycker att jag lyssnar på för mycket trams. Så det finns grader hos oss kultiverade. Jag orkar inte med bara seriöst. Dock skulle jag kräkas på Rogan.
Citera
2025-02-11, 15:09
Medlem
Konstnarren5s avatar
Tucker och Rogan sopar mattan såväl intellektuellt som innehållsmässigt med våra svenska passiv-aggressiva feminiserade dito. Begriper mycket väl hur hjärntvätt fått dig att skriva som du skriver.
Citera
2025-02-11, 15:31
Medlem
MrSwaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konstnarren5
Tucker och Rogan sopar mattan såväl intellektuellt som innehållsmässigt med våra svenska passiv-aggressiva feminiserade dito. Begriper mycket väl hur hjärntvätt fått dig att skriva som du skriver.
Ge mig nåt exempel på vad du tycker är intellektuellt med rogan och tucker. Du vet att han inte ens tror på evolutionsteorin?
Citera
2025-02-11, 15:32
Medlem
MrSwaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Jag blir nyfiken på vad det är ni gör som skiljer sig från massan. Jag hör ofta “alla andra gör si och så, vilka får(skallar) de är”, men när jag skrapar lite på ytan så visar det sig ändå att de som klagar på andra själva följer let’s dance och melodifestivalen.

Intelligenta människor lyssnar inte på podcasts. Vi kollar heller inte på let's dance och melodifestivalen..

Dessutom är det en vanlig fallacy att folk tror (lågbegåvade) att man måste ha expertis i ett visst ämne för att tycka det är dåligt. De tycker ofta "men gör det bättre själv". Vilket ju såklart är befängt. Inte skall man behöva kunna skapa musik på billboard top 100 för att tycka en låt är dålig lika lite som man skall behöva kunna skapa en Hollywood blockbuster för att kritisera en film.
Detta är dock något en lågbegåvad har mkt svårt att förstå.

"gör det bättre själv då" är mkt vanligt att man hör dessa grottmäniskor spotta ut sig
Senast redigerad av MrSwagger 2025-02-11 kl. 15:36.
Citera
2025-02-11, 15:38
Medlem
MrSwaggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Jag orkar inte med för mycket trams. Är en P1-lyssnare. Men min syrra som är superkulturell tycker att jag lyssnar på för mycket trams. Så det finns grader hos oss kultiverade. Jag orkar inte med bara seriöst. Dock skulle jag kräkas på Rogan.
Lyssnar ibland på radio men tycker Desvärre inte man finner så mkt intellektuellt där heller. Helt ärligt är vi ett utdöende släkte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in