2025-02-13, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Nigger-
Tror du Kronofogden ringer Polismyndigheten och frgar "kan ni skicka insatsstyrkan om 10 min"?
r du dum i huvudet eller? De har givetvis sett att det r en person som kan ta till grovt vld, drav har de planerat tillslaget tillsammans med en insatsstyrka och drav gjort tillslaget mot hans bostad. Vad r det som r s svrt att fatta?
Extremt sllan som insatsstyrkan r med p utmtning.
Polisen har vapen och kan hantera vldsamma situationer s att dom ska begra in insatsstyrkan fr nn jvla luffare i lycksele ser jag inte hnda.
Insatsstyrkan kommer dessutom inte bara fr att du uttalar hot och har vapenlicens
Citera
2025-02-13, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Therak900
Polisen har vapen och kan hantera vldsamma situationer s att dom ska begra in insatsstyrkan fr nn jvla luffare i lycksele ser jag inte hnda.
Insatsstyrkan kommer dessutom inte bara fr att du uttalar hot och har vapenlicens

Med tanke p att insatsstyrkan har gjort insatser o kontrollerat jgare s kan dom mycket vl bist Kronofogden om vapen finns med i bilden...
Citera
2025-02-13, 18:25
Medlem
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Therak900
Jo det gr dom. Srskilt nr det finns vapen i lgenheten, nnu mer nr den boende har ngon form av grov brottslighet. D slr dom in drren kl 5 p morgonen.
Citera
2025-02-13, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Nigger-
Jo det gr dom. Srskilt nr det finns vapen i lgenheten, nnu mer nr den boende har ngon form av grov brottslighet. D slr dom in drren kl 5 p morgonen.
Det hade vl inte denna kille?
Citera
2025-02-14, 08:49
Citat:
Ursprungligen postat av benflis
r det ett stasisamhlle att rycka vapen och sprngdeg ur nvarna p psykfall? Ja d fr det vl vara s d. Bra av polisen.
Hller helt med. Detta uberliberalistiska synstt p att polisen hindrar brott r direkt ljligt. Finns absolut ingenting negativt med att polisen/SPO kan granska/avlyssna/visitera dig p olika stt. Att g omkring och utg frn att rttsamhllet faller samman och polisen/politker ska ta makten r inte friskt. Sen behver man ju inte centralisera all makt men det r en helt annan frga n polisens befogenheter.
Citera
2025-02-14, 10:36
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Canonica
Du verkar vara p samma niv som den journalister du bajsar p. Du br kanske sjlv framst som bttre n dem du hatar annars r det ingen som orkar lyssna p idioter.

Nej, jag tycker faktiskt att det ligger ngonting i det inlgg som du kritiserar.

I dagens samhlle finns det alldeles fr litet plats fr de introverta, de blyga eller de enstriga som bara vill vara i fred. Frr i tiden fanns det arbeten ven fr dessa, idag r det svrare. Ngonstans mste vi gra av dem.

Jag sger inte att det r rtt att lta dem g frsrjda av skattepengar utan ngon som helst motprestation eller att ett vgrat socialbidrag r en urskt fr kriminalitet. Jag har inte heller ngot svar p problemet. Men inlggets kritik av mediahanteringen tycker jag var hgst vettig.
Citera
2025-02-14, 16:15
Medlem
Fel forum!
Citera
2025-02-14, 16:17
Medlem
Finns en del forskning om vld och autism.

Various connections have been made between violence and autism within social narratives. According to public opinion, violent behavior is common for autistic individuals, but evidence does not support autism spectrum disorder (ASD) as a predisposition to delinquency or crime. Autistic people are more likely to be victims of bullying, abuse and other violence.
Citera
2025-02-14, 23:21
Medlem
Gissar att polisen genomsker varenda lgenhet i Sthlmsfrorter, knns som det finns fler med NPF-Diagnoser med vapen...
Citera
2025-02-15, 08:59
Medlem
CpRekas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Ingen tvingas att titta p lets dance och etc. Jag har aldrig tittat p snt och ingen dmer mig. Jag frstr inte riktigt va du menar och hur det har med det hr att gra?

Du tar det han skriver t helvete fr bokstavligt, det han menar r alla som inte r total svensson, ter tacos p fredag och anvnder ord som "fredagsmys" osv.
Citera
2025-02-15, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baisianus
r inte detta ganska obehagligt? Ska polisen verkligen gripa oskyldiga mnniskor bara fr att de r lite knepiga? Ska man fngsla dem i frebyggande syfte? Var drar man grnsen fr vad som franleder myndighetsingripande? Psykisk ohlsa? Autism? Arbetslshet? Att man r vaken och har tnt efter klockan elva om kvllarna? Fr nr myndigheterna ppnar den hr drren kommer den inte att stngas igen. D kommer alla som sticker ut frn normen att bli freml fr myndigheternas granskning, med svepsklet fr att frebygga vansinnesdd.

Vldigt obehaglig utveckling.

Det kanske finns mer n bara det internetkonversationer osv. Europol skulle ju scanna ntet efter liknande personer och d antar jag att dom hittat ngot .. kanske dom r p samma community p ntet. Tycker det r jttebra och dom stoppade troligen nnu en vit galning.
Citera
2025-02-15, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandolol
Visst behver vi g till botten med att reda ut varfr vrt samhlle odlar fram psykfall som aldrig frr men innan vi r dr r det vl naturligt att man jobbar i frebyggande syfte fr att frska frhindra att liknande dd sker.
Ja men skattepengarna anvnds med p dom nyanlnfa tyvrr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in