Citat:
Ursprungligen postat av
Cluster-B
Alla som bara vill vara ensamma (och egentligen helt harmlösa för omgivningen) ska misstänkliggöras i detta översociala skitsamhälle. Det fulaste som finns i Sverige är att dra sig undan och vilja vara ensam. Nu ska vi alla associeras med idioter som skjuter ihjäl folk inne på Komvux eller sitter hemma med sprängmedel. Örebro-dådet är en förevändning och ursäkt "den goda staten" väntat på länge.
Har du Apserger, är ensam och rentav trivs med att vara ensam och isolerad från all Kluster B skit i världen så är du en skolskjutning eller terrordåd som bara väntar på att hända ska det se ut som nu.
Du. Måste. Vara. Social. I. Sverige. Annars. Är. Det. Något. Fel. På. Dig.
Det svenska samhällets hantering utav Örebro-dådet har däremot bara gjort mig ännu mer anti-social än tidigare. Det fick motsatt effekt, idioter. I synnerhet media har betett sig så pass vidrigt den senaste veckan.
"Se den sensationelle massmördarens semesterbilder och filmer från Thailand. Gör som honom så kanske du också får vara med i Expressen"
"Öh hej är det här Rickard Anderssons far? Jo det är så att vi är från Aftonbladet och vi vill veta vad du tycker om att din son precis skjutit ihjäl en massa människor på ett Komvux i Örebro och sedan skjutit ihjäl sig själv. Men du kanske inte fått reda på detta från polisen ännu?"
Kriminalisera Journalism/Massmedia och gör det lika stigmatiserat som Prostitution.
Ja, jag är rädd för att detta bara kommer reta upp fler människor, sådana som egentligen var helt harmlösa men som sedan misstänkliggörs av myndigheter och andra. Jag skulle vilja påstå att isolerade människor inte bara har sig själva att skylla, det är faktiskt två parter som dansar, den som blir isolerad och samhället i sig. Med detta menar jag att samhället är rätt skickliga på att trycka bort folk som inte passar in geom att vara rädda för och misstänkliggöra dessa.