Citat:
Ursprungligen postat av
bofop
Såg dagens lopp i efterhand och det var ju verkligen ingen kul upplevelse ur ett svenskt perspektiv. Måste ha varit väldigt svårt på vallen idag eftersom så många bommade men det känns som om svenskarna bommade lite extra mycket.
Kul i alla fall för Perrot; det är svårt att inte gilla honom i intevjuer. Han förtjänade verkligen segern. Men visst hade det suttit fint med en oväntad finne på tredjeplatsen också!
Ponsi var riktigt förbannad efter målgång. Jag tror jag förstår vad Johannes säger när han säger att Sebbe är bättre på att ladda om för Ponsi såg ju ut som någon kommer att sura i 2-3 dagar nu...
Har vi verkligen ingen junior vi kan ställa till förfogande istället för att vi som tittare ska genomlida Ponsiluomas intervjuer lopp efter lopp efter lopp efter lopp? Ni hör...monotont.
Jag tror Ponsi skulle må bra av att göra något annat ett tag. Det tillhör ju välkänt.
Släpp det du gör och gör något annat. Kom tillbaka om ett halvår eller så och se hur det känns.
Killen lider. ändå fortsätter han.
Och varenda svensk talar om hur JÄVLA snabbt han faktiskt åker.
Man tar sig för pannan när man hör det helg efter helg efter helg.
Som om det skulle vara av någon relevans eller vikt när det handlar om hur komplett du är som skidskytt.
Fast sen så är det väl också det där med mentalitet, i den svenska skolan lär du dig att ha kul-det som räknas-därav att man tycker att det är gott så-så länge Ponsi är snabbast i klassen. Men att skjuta som en kratta det går att vifta bort.
Där har ni skillnad på svensk mentalitet-i kontrast mot den franska mentaliteten (vilket även visar sig i den aktuella medaljligan för stunden).