• 1
  • 2
2025-02-11, 07:12
Medlem
Finns det bemanningsföretag där arbetsgivare själva hör av sig med jobb/uppdrag? I princip rekryteringsbolag?

Jag har aldrig stött på sådana.

Jag har hittat sidor som Platsbanken där man kan söka jobb, men inte något ställe där man registrerar sig och arbetsgivare sedan kontaktar en – vilket är så jag har hört att bemanningsjobb fungerar.

Är det någon som kan hjälpa mig?

När jag har frågat tidigare har folk sagt: "Det är dåliga villkor och man blir av med jobben." Men det spelar ingen roll för mig – jag behöver ett jobb.

Tack på förhand!
Citera
2025-02-11, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Jag har hittat sidor som Platsbanken där man kan söka jobb, men inte något ställe där man registrerar sig och arbetsgivare sedan kontaktar en – vilket är så jag har hört att bemanningsjobb fungerar.
Du får väl kontakta något bemanningsföretag. Räkna inte med att de först ska kontakta dig. Du verkar inte vara typen som blir head-huntad.
Citera
2025-02-11, 07:32
Medlem
sebastian66s avatar
Hur kan det komma sig att du inte vet hur Google fungerar. Det kanske kan vara bra att skriva var i Sverige du befinner dig. Det känns som att det är för dålig information för att kunna vägleda dig.
Kan det vara möjligt att du inte är inskriven på Arbetsförmedlingen som hjälper dig.
Jag förstår liksom inte vad problemet kan vara för att googla har en bra Sök motor.
Annars får du fråga mamma och pappa som kan hjälpa dig.
Citera
2025-02-11, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Hur kan det komma sig att du inte vet hur Google fungerar. Det kanske kan vara bra att skriva var i Sverige du befinner dig. Det känns som att det är för dålig information för att kunna vägleda dig.
Kan det vara möjligt att du inte är inskriven på Arbetsförmedlingen som hjälper dig.
Jag förstår liksom inte vad problemet kan vara för att googla har en bra Sök motor.
Annars får du fråga mamma och pappa som kan hjälpa dig.
Det som jag uppfattat, är att man registrerar sig och så delar dessa ut uppdrag. Hör av sig och sedan får man ett jobb.

Jag har nu kollat runt med dessa bemaningsjobb och redan nu sökt olika tjänster.

Däremot är det inte alls det så som jag har hört som det ryktas om.

Det blev därför att jag skapade en tråd här.
Citera
2025-02-11, 07:44
Medlem
Bemanningsföretag är smutsiga hallickar som går ut på att ha dig som vara, anställer dig på uppdrag åt någon annan för att kringgå LAS, för att kunna skicka dig så fort du inte behövs längre och samtidigt plocka procent på ditt arbete, ingen trygghet eller garanti över huvud taget.
Skulle inte öns önska min värsta fiende en anställning hos ett sådant företag.
Citera
2025-02-11, 11:06
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Hur kan ett bemanningsföretag vara din våta dröm, landa ett riktigt jobb istället med lite trygghet.
Citera
2025-02-11, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbulentxxx
Hur kan ett bemanningsföretag vara din våta dröm, landa ett riktigt jobb istället med lite trygghet.
Jag hittar inget jobb alls.

Jag har två extrajobb, men behöver mer, för att få det att gå ihop.
Citera
2025-02-11, 20:34
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Citat:
Jag hittar inget jobb alls.

Jag har två extrajobb, men behöver mer, för att få det att gå ihop.
Kanske inte är det roligaste men du kanske behöver flytta på dig till ett ställe där det finns jobb.
Citera
2025-02-11, 20:37
Medlem
Citat:
Kanske inte är det roligaste men du kanske behöver flytta på dig till ett ställe där det finns jobb.
Flytta som till en annan stad?

Ja, gärna. Men jag kan inte? Finns ju inga bostäder. Jag står dock i bostadskö till Stockholm. Men jag måste ha jobb först.
Citera
2025-02-11, 20:42
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Citat:
Flytta som till en annan stad?

Ja, gärna. Men jag kan inte? Finns ju inga bostäder. Jag står dock i bostadskö till Stockholm. Men jag måste ha jobb först.
Nä det är ju nästa problem såklart.
Du har inte sparat kapital så du kan köpa en lägenhet i nån billigare stad?
Du kanske kan flytta till typ Grums och få jobb på bruket, luktar skit i det där samhället men du får du in cash iaf.
Citera
2025-02-11, 20:45
Medlem
Citat:
Nä det är ju nästa problem såklart.
Du har inte sparat kapital så du kan köpa en lägenhet i nån billigare stad?
Du kanske kan flytta till typ Grums och få jobb på bruket, luktar skit i det där samhället men du får du in cash iaf.
Hej och så snäll du är som försöker hjälpa och tipsa mig, tycker jag Tack, skall du ha

Jag har sparkapital, men det skulle inte räckt till att köpa en lägenhet. Däremot gick min sparkapital till att söka jobb på egen hand i ca sex månader.

JAG ville inte skriva upp mig på AF av personliga skäl.

Jag hoppades så gärna på att få ett jobb innan pengarna tagit slut och nu har jag bokstavligen, allvarligt talat bara denna månaden kvar.
Citera
2025-02-11, 20:52
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Ingen fara
Förstår om du inte är så sugen på att flytta till Grums, hade aldrig bosatt mig där heller men det är bara en av flera orter där bostäder är billiga och det säkert finns jobb på stora industrier.
Kanske till och med finns gott om lediga hyresrätter.

Ah då förstår jag, då håller jag verkligen tummarna för att du hittar nåt där du bor nu
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in