Citat:
Ursprungligen postat av
Libertarismus
Naturligtvis inte. Alla kreditgivare föredrar någon med ett förvärvsarbete än någon som inte har en årsinkomst.
Om dina skulder har gått till Kronis och de har försökt utmäta egendom så har du naturligtvis misskött din ekonomi. Att du ens tänker i banorna av att fortfarande ta lån säger mycket om din oförmåga att hantera pengar. Du måste skaffa dig en förvaltare, illa kvickt.
Jag har inkomst men jag fick det först i november 2024.
Jag kan lägga undan mer än många andra då jag endast betalar 2500 för boende och sen lever jag väldigt snålt i övrigt.
Kan lägga undan minnst 10k per månad eller ännu lite mer och det är det inte alltför vanligt idag.
Vet många som har fullt upp med en jävla massa utgifter och ett matkonto på 5000kr.
Du verkar inte läsa eller förstå vad jag skrivit.
Har jag inte haft nån inkomst under flera år så har jag inte haft nån ekonomi och har heller inte kunnat missköta den.
Det är som om du skulle åka in i fängelse i 5 år och sen när du kommer ut har du fått massa skulder då du inte haft pengar och kunnat betala dom.
Det är skillnad på anmärkning och anmärkning,alltså orsaken till den, men det är ju även det jag frågar nu, om banken bryr sig om orsaken?