Citat:
Ursprungligen postat av
kukflash
Han åkte buss till skolan
Ja, det bör han väl ha gjort tills han hade klarat ett körkort och skaffat en bil. Han är uppvuxen i Örebro och få vet väl hur länge han har haft eget boende.
I någon artikel, av alla som publicerats i allmänna media, stod att han hade körkort och tyckte om att köra bil. Mina egna barn som gått tekniskt och naturvetenskapligt program på gymnasiet tyckte att körskoleteorin var svår. Att RA som bara klarat 3-4 ämnen på Individuellt Program på gymnasiet skulle ha passerat körskola teori och praktik med godkänt förvånade mig.
Om någon som vet hur man gör kan kontrollera den saken vore det bra. Jag har arbetat med "den gamla sortens" autister och RA tillhör inte dem vad det gäller oviljan att kommunicera och ha ögonkontakt med andra människor. Hans egna filmer visar inte på en ung man med "juvenil autism"! Nästan tvärtom.
Hans föräldrar och nära anhöriga bör veta vad han led av för tillstånd. Skolan och kommunen har alltid tvingats ta hänsyn till det. Om han åkte buss till skolan så gjorde han väl knappast det ensam om han hade en "autistisk" läggning.