• 2
  • 3
2025-04-22, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Girgen3
Inte odlat p ngra r nu, men ir r det dags igen! Nackdelen detta r r att jag ej kommer kunna frgro mina smttingar inomhus frsta veckan eller tv. Har ni erfarenhet av att direkts ute i sin jordbdd? Vad ska man tnka p?
Antar att man bara aktiverar fret i bltt papper som vanligt men sen bara stter ut frt direkt i sin stora jordbdd? r det ngon skillnad p early och auto i detta scenario?

Min andra fundering r hur det ser ut med fr leveranser. Sist bestllde jag ifrn seedheaven och var vldigt njd, men behver man vara nojig ver vilken adress man bestller till eller struntar polisen i att ngon fr ett brev med frn i? Tnker s dem inte vljer att knacka p 3 mnader senare
Tack p frhand allihoppa!!

Tror jag lst i tidigare trd om ngon som inte heller skulle starta upp hemma utan istllet hade en plastback med lite vatten och ngra hl i som stod ute i skogen o fungerade som ngon slags vxthus med vatten reserv... Rtta mig grna eller lgg till info, inget jag har testat men testar grna nu i r...

Frvrigt nr tror vi det r dags att s frerna? Sg sm brnnsslor titta upp i skogen herrom dan i Vstra Gtalands omrdet...
Citera
2025-05-01, 21:07
Medlem
khrysothemiss avatar
Halajjala. Ska stlla en korkad frga nu tnkte jag. Om det nu r s att om jag fr hem bltt och sunkigt = kurerat fr kort tid. Kan jag inte bara forsttta kurera sjlv... eller r det redan fr sent, s att sga! (kapar trden s jag kommer ihg att flja den sedan)
Citera
2025-05-06, 11:57
Medlem
grisigmuslims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av khrysothemis
Halajjala. Ska stlla en korkad frga nu tnkte jag. Om det nu r s att om jag fr hem bltt och sunkigt = kurerat fr kort tid. Kan jag inte bara forsttta kurera sjlv... eller r det redan fr sent, s att sga! (kapar trden s jag kommer ihg att flja den sedan)

om du ftt bltt grs s r det bara att lgga i en glasburk, ppna en timme 2-3 gnger om dagen i en vecka.

r de superblta s kanske de behver ligga ute en dag eller tv och torka och sedan ovanstende steg.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in