Citat:
Ursprungligen postat av
afs123
Hej, jag gillar att röka cannabis och jag pallar inte bli tagen av polisen, och bli av med körkort , svårt att hitta jobb etc så tänkte försöka skaffa mig ett recept för medicinsk cannabis.
Vad är lättaste sättet? Har läst lite här och folk skriver om Danmark, Tyskland eller Spanien.
Åka utomlands eller ansöka till nån av dom få klinikerna som finns här i Sverige? Sapphire eller aureum.
Jag har ingen dokumenterad sjukdom eller så, men det kanske går att fejka. Migrän?
I sverige lär det ju ta ett tag att få diagnos och sånt och det kanske krävs mer än så?
Ge mig lite tips eller idéer tack!
Mvh
Flytta till Tyskland!
Jag vet inte vilken info du har om Tyskland, och recept för medicinsk cannabis. Men hela processen är kusligt enkel.
Du behöver inte träffa någon läkare, eller prata med någon läkare. Det räcker att bara surfa in hos någon läkare på nätet.
Dr. Ansay är ett bra tips.
https://dransay.com/
Klicka i de besvär du har, exempelvis stress eller sömnproblem, och strax får du ditt recept.
Recepten kostar 14,20 Euro per gång.
Med ditt recept så kan du göra
ett köp. Max 100 gram blommor.
När du vill handla igen, så behöver du ett nytt recept.
Nya recept kan du få ut så ofta du vill. Men maximal mängd blommor per månad är 100 gram totalt.
På sidan finns även en "meny" med närmare 300 olika blommor att välja mellan, och du länkas sedan vidare till det nät-apotek som har just den sorten som du har valt.
Klicka bort eventuell filtrering, för att se allt som erbjuds.
Priserna börjar på runt 4 Euro per gram.
Det finns även möjlighet att hämta ut sin beställning i ett fysiskt apotek. Just nu finns det 714 stycken utlämnings-apotek att välja mellan.
Tysk public-service har uppmärksammat handeln med medicinsk cannabis.
Förutom att de stör sig på att det är så lätt att få recept och så enkelt att köpa sina blommor, så är de oroliga över att det kan bli brist, så att gamla och sjuka riskerar att bli utan.
Tydligen finns det statistik på, att det i Tyskland främst är unga män som har recept för medicinsk cannabis.
Citat:
Onlineshop statt Dealer: Das dubiose Cannabusiness
Cannabis auf Rezept - einfach per Mausklick? Was nach einer Kiffer-Fantasie klingt, ist längst zu einem lukrativen Geschäftsmodell geworden. Online-Plattformen versprechen eine schnelle und unkomplizierte Bestellung, ohne Arztbesuch und ohne Wartezeit. Doch das Cannabusiness hat Folgen.
https://youtu.be/PRGMvAsD65o?si=s46Lid0awC1cklZF