• 1
  • 2
2025-02-08, 02:44
Medlem
Hej, jag gillar att röka cannabis och jag pallar inte bli tagen av polisen, och bli av med körkort , svårt att hitta jobb etc så tänkte försöka skaffa mig ett recept för medicinsk cannabis.

Vad är lättaste sättet? Har läst lite här och folk skriver om Danmark, Tyskland eller Spanien.

Åka utomlands eller ansöka till nån av dom få klinikerna som finns här i Sverige? Sapphire eller aureum.

Jag har ingen dokumenterad sjukdom eller så, men det kanske går att fejka. Migrän?
I sverige lär det ju ta ett tag att få diagnos och sånt och det kanske krävs mer än så?

Ge mig lite tips eller idéer tack!
Mvh
Senast redigerad av afs123 2025-02-08 kl. 02:47.
Citera
2025-02-08, 02:55
Medlem
Mr.RedHats avatar
Är nästan enklare att du bosätter dig i ett land som är positiv till Cannabis, till exempel Holland eller Tyskland.
Citera
2025-02-08, 03:13
Medlem
Pripps0.0s avatar
Migrän funkar, men den bör vara väldokumenterad. Jag kan få medicinsk cannabis för det. Men det är dyrt och jag behöver åka långt till en annan stad regelbundet för att få det. Så även om jag gillar cb och det hjälper, så är det inte värt det.
Citera
2025-02-08, 03:17
Medlem
Van.Goats avatar
Tyvärr bor du i ett land som fortfarande är i stenåldern. Här ska du hellre supa skallen av dig än att röka en joppe.

Tro mig, har varit där du är, och det enda sättet är att du sparar en jävla massa cash och köper en båt i Holland som du kan åka och bo i under tiden.
Citera
2025-02-08, 04:39
Medlem
forlatforatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Van.Goat
Tyvärr bor du i ett land som fortfarande är i stenåldern. Här ska du hellre supa skallen av dig än att röka en joppe.

Tro mig, har varit där du är, och det enda sättet är att du sparar en jävla massa cash och köper en båt i Holland som du kan åka och bo i under tiden.
Även svårt att få buds min polare fick recept men fick bara en olja. Det ”funkar” o man blir skön men bara värt besväret om du absolut behöver det för thc ”läkande” effekt
Citera
2025-02-08, 04:44
Medlem
Van.Goats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forlatforatt
Även svårt att få buds min polare fick recept men fick bara en olja. Det ”funkar” o man blir skön men bara värt besväret om du absolut behöver det för thc ”läkande” effekt

Olja är som bärs, buds som sprit typ.
(Jo, jag vet att det är som att jämföra äpplen med bananer när det kommer till alkohol och weed).

Har testat olja, men det ger mig inte riktigt vad jag vill ha.
Jämför det med fina buds @ purple haze, så är det helt olika saker.

Men ja, du har rätt. Oljan är mer läkande. Mildare och inte samma sak. Känns lite mer som medicin, än vad buds gör.
Låt oss röka för helvete. Det här landet är såna jävla hycklare 😂

BTW, har du testat shrooms? Där har du terapi och medicin för själen. Lätt att odla själv också.
Senast redigerad av Van.Goat 2025-02-08 kl. 04:47.
Citera
2025-02-08, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afs123
Hej, jag gillar att röka cannabis och jag pallar inte bli tagen av polisen, och bli av med körkort , svårt att hitta jobb etc så tänkte försöka skaffa mig ett recept för medicinsk cannabis.

Vad är lättaste sättet? Har läst lite här och folk skriver om Danmark, Tyskland eller Spanien.

Åka utomlands eller ansöka till nån av dom få klinikerna som finns här i Sverige? Sapphire eller aureum.

Jag har ingen dokumenterad sjukdom eller så, men det kanske går att fejka. Migrän?
I sverige lär det ju ta ett tag att få diagnos och sånt och det kanske krävs mer än så?

Mvh
Jag är cannabispatient och jag kan garantera att om du försöker fuska så kommer vi verkliga patienter att drabbas hårdast av det då det blir striktare kontroller.

Om du MÅSTE röka, ja då antingen flyttar du till ett land där det är lagligt, eller så söker du hjälp för ditt missbruk.
Citera
2025-02-09, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Migrän funkar, men den bör vara väldokumenterad. Jag kan få medicinsk cannabis för det. Men det är dyrt och jag behöver åka långt till en annan stad regelbundet för att få det. Så även om jag gillar cb och det hjälper, så är det inte värt det.
Hur väldokumenterat snackar vi?
Citera
2025-02-09, 02:58
Medlem
forlatforatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Van.Goat
Olja är som bärs, buds som sprit typ.
(Jo, jag vet att det är som att jämföra äpplen med bananer när det kommer till alkohol och weed).

Har testat olja, men det ger mig inte riktigt vad jag vill ha.
Jämför det med fina buds @ purple haze, så är det helt olika saker.

Men ja, du har rätt. Oljan är mer läkande. Mildare och inte samma sak. Känns lite mer som medicin, än vad buds gör.
Låt oss röka för helvete. Det här landet är såna jävla hycklare 😂

BTW, har du testat shrooms? Där har du terapi och medicin för själen. Lätt att odla själv också.

Jo kanske du har rätt i polaren fick både thc o cbd. Cbd har jag aldrig känt någon effekt av vad som utlovas. Thc oljan var okej men är i samma båt dig skiten ska rökas.
Aldrig testat shrooms är lite för förstörd av alla propaganda-stories kring det så rädd att få en psykos eller snedtripp eftersom jag inte kommer kunna komma i rätt stämning innan jag tar. (Inte heller så påläst kring det)Om du hajar vad jag menar
Citera
2025-02-09, 07:04
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forlatforatt
Jo kanske du har rätt i polaren fick både thc o cbd. Cbd har jag aldrig känt någon effekt av vad som utlovas. Thc oljan var okej men är i samma båt dig skiten ska rökas.
Aldrig testat shrooms är lite för förstörd av alla propaganda-stories kring det så rädd att få en psykos eller snedtripp eftersom jag inte kommer kunna komma i rätt stämning innan jag tar. (Inte heller så påläst kring det)Om du hajar vad jag menar

Det är inte meningen att du ska känna någon "effekt" av cbd och ingen trovärdig människa har någonsin lovat något sådant.
Citera
2025-02-09, 09:04
Medlem
forlatforatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Det är inte meningen att du ska känna någon "effekt" av cbd och ingen trovärdig människa har någonsin lovat något sådant.
Detta är det jag menar med effekt
”CBD har istället en mycket mild och lugnande effekt på muskler och leder och kan leda till att man känner sig mer avslappnad.”
Citera
2025-02-10, 17:39
Medlem
Lumbagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afs123

Mvh
Flytta till Tyskland!
Jag vet inte vilken info du har om Tyskland, och recept för medicinsk cannabis. Men hela processen är kusligt enkel.
Du behöver inte träffa någon läkare, eller prata med någon läkare. Det räcker att bara surfa in hos någon läkare på nätet.

Dr. Ansay är ett bra tips.
https://dransay.com/
Klicka i de besvär du har, exempelvis stress eller sömnproblem, och strax får du ditt recept.
Recepten kostar 14,20 Euro per gång.
Med ditt recept så kan du göra ett köp. Max 100 gram blommor.
När du vill handla igen, så behöver du ett nytt recept.
Nya recept kan du få ut så ofta du vill. Men maximal mängd blommor per månad är 100 gram totalt.

På sidan finns även en "meny" med närmare 300 olika blommor att välja mellan, och du länkas sedan vidare till det nät-apotek som har just den sorten som du har valt.
Klicka bort eventuell filtrering, för att se allt som erbjuds.
Priserna börjar på runt 4 Euro per gram.
Det finns även möjlighet att hämta ut sin beställning i ett fysiskt apotek. Just nu finns det 714 stycken utlämnings-apotek att välja mellan.

Tysk public-service har uppmärksammat handeln med medicinsk cannabis.
Förutom att de stör sig på att det är så lätt att få recept och så enkelt att köpa sina blommor, så är de oroliga över att det kan bli brist, så att gamla och sjuka riskerar att bli utan.
Tydligen finns det statistik på, att det i Tyskland främst är unga män som har recept för medicinsk cannabis.
Citat:
Onlineshop statt Dealer: Das dubiose Cannabusiness
Cannabis auf Rezept - einfach per Mausklick? Was nach einer Kiffer-Fantasie klingt, ist längst zu einem lukrativen Geschäftsmodell geworden. Online-Plattformen versprechen eine schnelle und unkomplizierte Bestellung, ohne Arztbesuch und ohne Wartezeit. Doch das Cannabusiness hat Folgen.
https://youtu.be/PRGMvAsD65o?si=s46Lid0awC1cklZF
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in