Ett mackbesök brukar för egen del oftast sluta med att jag köper mig engrillad med bröd. Sedan jag började med att kräva Johnnys senap på min korv har jag svårt att äta nåt annat. Vanlig senap är helt enkelt inte god längre.
Nu finns Johhnys på i stort sett varje korvmoj, vagn och mack.
Johnnys Senap måste vara den mest framgångsrika produkten på senare år. Den kom från ingenstans och har nu erövrat världen (liten överdrift)
Hur är det med er, är ni också lika tokiga i Johnnys?
Den var godare förr, innan Druvan tog över märket från företaget i Söderhamn som skapade senapen. Då var den inte fullt så söt och starkare. Nu är det ju bara socker och en minimal gnutta senapspulver kvar
Själv är jag toking i Västerviks starka senap, är den enda senap jag äter (den där "vanliga" senapen tar jag inte i med tång en gång.... bäbisbajs som morsan kalar den)
Älskade den förr jag med, men håller med, nu är den på tok för söt.
Nu är det "farmors senap" som gäller, men tror den bara finns att köpa i västernorrlands området.
Tycker Johnny's känns lite som en kopia på den finska Turun Sinappia. Jag föredrar faktiskt den framför Johnny's, tyvärr lite svår att få tag på, men ute i min butik i ett område befolkat av många finska alkisar så har dom både den och äkta finsk knackkorv på hyllan.. Ååååh.. Jag måste köpa knackkorv och käka ikväll nu bara för det.. Och skölja ner med några kalla Lapin kanske!
Har aldrig förstått hur denna tråkiga senap blivit så populär. Känns inte som "riktig" senap utan något mellanting. Slotts starka på korven tack. Annars Skånsk grovkornig och Diljon är vad som gäller för min del.
Jag, som länge hört mycket gott om Johnnys senap, köpte en flaska här om dagen. Vidrig senap, allför söt för min smak. Gillar annars senap till det mesta, gärna skånsk grov eller Dijon-senap, och då är det Grey Poupon som gäller, ingen annan kass kopia...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!