• 6
  • 7
2025-08-24, 15:27
Medlem
RegalskeppetVASAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baisianus
Det gör dem inte. Många konstiga ensamma gamla psykkärringar har en gång varit sådana här unga tjejer. De klarar sig en tid under ungdomen när de är fysiskt attraktiva och kan utnyttja grabbar och män som resurser och batterier. I den mån att de hamnar i relationer blir det antingen med män som simpar för dem och därför blir totalt utnyttjade eller med män som själva har substans- och våldsproblematik och då brukar de här tjejerna användas som knullkuddar och boxbollar. Ibland blir det barn och då blir barnen också trasiga. Diagnoser, olika typer av handikapp, korkade och kriminella.

När åren sedan går och de här tjejerna åldras brukar det sluta i ensamhet. Raden av män tunnas ut, bokstavsbarnen flyttar ut eller hamnar på ungdomshem eller knarkar ihjäl sig och kvinnan blir ensam med sina diagnoser och tabletter och vin. Hon är ökänd i grannskapet som en psykkärring. Ensamhet och galenskap. Livet slutar inte sällan för egen hand hemma i misären eftersom som hon fortfarande inte är i skick att ta hand om ett hushåll.

Vill man vara cynisk så kan man välja att se det som att karman biter henne tillbaka för all skit hon utsatte andra för när hon hade rader av män som simpade för henne men samtidigt så är hon ju som hon är eftersom hon är trasig i huvudet så det är egentligen inte hennes fel heller. Vad man kan göra är att hålla avstånd till sådana här tjejer. Det syns rätt tydligt ganska fort att något är fel. Högljudda självcentrerade kvinnor med humörsvängningar är ganska enkla att välja bort från sitt umgänge.

Väl skrivet!
Citera
2025-08-24, 19:10
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RegalskeppetVASA
Jag har under en längre tid varit i kontakt med en kvinna som säger sig vara deprimerad, har ångest och dessutom asperger och även någon typ av bipoläritet och kanske även narcissism gissningsvis.

Hon är fantastisk på många sätt och vis men hennes humör har kunnat svänga 180 grader på bara någon timme. Hennes lägenhet är i kaos. Hon lagar ingen mat och köper nästan aldrig matvaror utan äter ute och hon är förhållandevis rätt så ung.

Vad jag har upptäckt med henne är att hon ljuger extremt mycket. Håller på med "future faking" dvs göra planer på saker som aldrig kommer genomföras. Hon kan dessutom inte ta den minsta mest välmenande kritiken utan att gå i taket. Extremt självcentrerad. Allt ska kretsa kring henne och hennes, för stunden, mående.

Jag misstänker att jag för några månader var hennes "supply" som hon av outgrundliga anledningar tröttnade på för att hoppa vidare till nästa person. Detta gjorde hon på ett rätt så smaklöst sätt som jag inte kan gå in på mer än att säga att veckan innan uppbrottet hände var allt okej och hon kallade mig älskling och vi hade det bra tillsammans.

Jag undrar hur en person med den här bakomliggande problematiken klarar sig i långa loppet ute i samhället? Är det vanligt med aspergare/NPDare att bara säga upp kontakten med folk tvärt? Det verkar som om det inte finns en tillstymmelse med empati hos henne.

Det låter som att du redan gjort psyksjuka tjejer till ett specialintresse.

Är hon rätt så ung och knappt kan städa sig lägenhet, så är det nog bara en ung och strulig tjej. Det har nog ordnat upp sig för henne om fem år ska du se.
Citera
2025-08-24, 19:26
Medlem
RegalskeppetVASAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det låter som att du redan gjort psyksjuka tjejer till ett specialintresse.

Det kan jag dock dementera å det starkaste.

Citat:
Är hon rätt så ung och knappt kan städa sig lägenhet, så är det nog bara en ung och strulig tjej. Det har nog ordnat upp sig för henne om fem år ska du se.

Det tror jag inte med tanke på hennes problematik.
Citera
2025-08-25, 12:12
Bannlyst
”Future faking” är nog ganska vanligt vid narcissism. De behöver ju ha någon som förser dem, och det får dem genom att fejka
Senast redigerad av Yafoye 2025-08-25 kl. 12:16.
Citera
2025-08-25, 19:13
Medlem
RegalskeppetVASAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yafoye
”Future faking” är nog ganska vanligt vid narcissism. De behöver ju ha någon som förser dem, och det får dem genom att fejka

Ja det är ju ett sätt som gör att man tror på dem och ser en framtid tillsammans.
Citera
2025-08-25, 19:14
Bannlyst
Citat:
Ja det är ju ett sätt som gör att man tror på dem och ser en framtid tillsammans.
Ja, om man nu är så dum att man gör det
Citera
2025-09-09, 16:47
Bannlyst
Citat:
Jo det kan man ju tycka men det bara blev som det blev. Man pratade om namn, hur många barn man ville ha och om det skulle vara pojkar eller flickor och sedan när man väl namngivit de framtida barnen så kunde det bli att man diskuterade dem. Kanske låter konstigt.

Är nog väldigt svårt för narcissister/autister att agera vad vi skulle kalla "normalt" då de inte känner något när de gör fel eller rent av njuter av att göra folk illa psykiskt.
Narcissister ja, de njuter när andra trycks ned. Men inte sig själva. Det är helt fruktansvärt när de blir sårade själva av andra. Det är mycket värre när andra agerar med samma handlingar mot dem, som de gör mot andra. De har med andra ord inte empati men den är mörk. De kan nog låtsas också.

Autister kan sekundärt råka såra andra omedvetet. De tar heller inte illa vid sig av att bli hackade på. De saknar känslomässig empati, men har en logisk empati. Men de vill inte skada någon.

Ang. Future faking… självklart är det ju män som använder det för att snärja in kvinnor. Vad skulle en kvinna erbjuda män för att stanna…? Det måste du förstå själv.

Hon är ju bipolär skriver du. Så depressiv och manisk om vartannat. Handlingar sker väl därefter?
Senast redigerad av SopbilenLuktarGott 2025-09-09 kl. 16:49.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in