Igår, 01:43
Medlem
enlitenkorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flundran90
Sverige knns ruggigt toppade. Msterskapslaget lyfter terigen infr ett msterskap. Som jag sagt innan knns som det dr Blackstenius CL-mlet givit ringar p vattnet

Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Sverige gr sin bsta match sedan VM 2023 och Stina B har hittat mlformen igen.

Jag har knt mig rtt pessimistisk infr EM men brjar tro p att PG fr ihop det igen precis som han alltid ftt infr de stora turneringar han lett laget.

Dessutom s innebr vl segern i gruppen att vi fr ett hyfsat bekvmt VM-kval om jag frsttt det hela rtt.

r vldigt glad att vad som antagligen kommer vara vr ordinarie 11a under EM levererade. Kan hoppas att Blackstenius lever vidare p detta ven om jag fortfarande r nervs infr hur anfallet kommer se ut i truppslppet.

r vldigt sknt att vra forwards fr lite ml i bagaget mot ett lag som Danmark (ven om de spelade bedrvligt idag).

Ocks vldigt sknt att Falk fortstter att leverera p helt okej niv nu nr Gerhardsson valt att inte satsa p att ge de andra mlvaktsalternativen ngra minuter.
Citera
Igår, 07:50
Medlem
Alkibiadess avatar
Bra knsla som Sverige fr med sig in mot EM, srskilt som det gtt lite stabbigt de senaste matcherna. Visst, Danmark var inte bra i frsvaret men jobbet mste nd gras.

Hurtig p vg in i EM-truppen, det trodde man kanske inte p fr 2-3 veckor sedan.

Synd att inte Ijeh fick spela ngot under i dessa tv matcher, jag hade grna sett henne.
Citera
Igår, 08:32
Medlem
Hmm. Hller nog inte med om att islossningen igr r positivt fr EM. Nu kommer frvntningarna skruvas upp och pressen ka. Hade varit bttre med 0-0 igr, lgre frvntningar, och islossning i EM-premiren istllet.
Citera
Igår, 13:52
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Ja, visst var det tur att Gerhardsson ntligen satsade p dom unga och satte alla fredettingar p bnken s att Sverige verkligen kunde briljera igr. Det var inte en dag fr tidigt.
Citera
Igår, 13:59
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Hmm. Hller nog inte med om att islossningen igr r positivt fr EM. Nu kommer frvntningarna skruvas upp och pressen ka. Hade varit bttre med 0-0 igr, lgre frvntningar, och islossning i EM-premiren istllet.

Men det r knappast ultimat att g in i ett EM med stukat sjlvfrtroende nr det gller mlskyttet. Jag tror det hr var oerhrt viktigt fr en spelare som Stina Blackstenius som haft en jobbig ssong bakom sig.
Citera
Igår, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Men det r knappast ultimat att g in i ett EM med stukat sjlvfrtroende nr det gller mlskyttet. Jag tror det hr var oerhrt viktigt fr en spelare som Stina Blackstenius som haft en jobbig ssong bakom sig.

Vldigt kul o viktigt fr en mlskytt som SB att kunna stnka in tre strutar nr ssongen hittills varit sisdr med mlskyttet. ven fast det blev ml i UWCL-finalen, s r det ju viktigt att det fortstter.
Form is temporary, class i permanent, som man sger i Liverpool.

Matchen d ? Danskan va arg som ett bi i eftermatchenintervjun. De rannsakar skert sig sjlva att s hr kass kan det inte vara i EM. Och som Jonas E sa i studion, att det kommer vara ett helt annat Danmark som vi mter i EM i frsta matchen.
Visst kan vi suga p denna karamell nn dag till men sen brjar allvaret med genrep mot Norge.

Media och mngder av fans kommer hnvisa till denna match nd, nr vi mter Danmark i EM och tro att det blir samma visa. Snt r givetvis inte bra. Det r en ny match. S r det.
Citera
Igår, 19:07
Medlem
enlitenkorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka

Skert mnga svenska supporters som fr fr hga frvntningar nu, men truppen r erfaren nog att hlla ftterna p jorden, det r det viktigaste. Tror verkligen inte vi kommer kunna upprepa detta i EM men att flera av vra forwards som varit i dliga mlform fick till det tror jag r bra fr dem personligen.
Citera
Igår, 19:31
Medlem
enlitenkorps avatar
Vilka tror ni det blir som fljer med till EM? Tre frre n detta uppehllets trupp som fr flja med (allts 23st totalt)

De jag knner mig helt sker p r

Falk, Enblom
Eriksson, Bjrn, Andersson, Lundkvist
Asllani, Bennison, Angeldahl, Zigiotti Olme
Blackstenius, JRK, Rolf

Sen skulle jag gissa p att det blir

Holmgren som tredje mlvakten
Nildn, Sembrant, Holmberg och en av Ilestedt/Kullberg
Blomqvist, Janogy

Efter det tycker jag det blir svrt med forwards/mittfltare men tre till ska in. Lgoddsare r vl Hurtig om hon hller sig kry och Jakobsson, ven om hon bara ftt vldigt korta inhopp. Jag hade tyckt om Wangerheims chanser bttre om hon hade levererat mer p sina nd substantiella minuter hon ftt som inhoppare (tycker inte hon varit dlig men knns inte given). Det som talar fr Schrder eller Kafaji r att de kan funka som alternativ p mittfltet om det skulle behvas. Ijeh har inte ftt ngra minuter alls s hade knts osannolikt. Tror ocks p Holmberg ver Wijk just pga att hon blev kallad nu och nd presterade. Sembrant pratar i intervjuer som att hon r sker p att hon r med i truppen och r ju fortfarande tredjekapten. Mellan Ilestedt och Kullberg vet jag verkligen inte hur det blir, men en lr ju ryka, antar liksom att de tar med sig 4 mittbackar inte 5.
Citera
Igår, 20:22
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlitenkorp
Vilka tror ni det blir som fljer med till EM? Tre frre n detta uppehllets trupp som fr flja med (allts 23st totalt)

De jag knner mig helt sker p r

Falk, Enblom
Eriksson, Bjrn, Andersson, Lundkvist
Asllani, Bennison, Angeldahl, Zigiotti Olme
Blackstenius, JRK, Rolf

Sen skulle jag gissa p att det blir

Holmgren som tredje mlvakten
Nildn, Sembrant, Holmberg och en av Ilestedt/Kullberg
Blomqvist, Janogy

Efter det tycker jag det blir svrt med forwards/mittfltare men tre till ska in. Lgoddsare r vl Hurtig om hon hller sig kry och Jakobsson, ven om hon bara ftt vldigt korta inhopp. Jag hade tyckt om Wangerheims chanser bttre om hon hade levererat mer p sina nd substantiella minuter hon ftt som inhoppare (tycker inte hon varit dlig men knns inte given). Det som talar fr Schrder eller Kafaji r att de kan funka som alternativ p mittfltet om det skulle behvas. Ijeh har inte ftt ngra minuter alls s hade knts osannolikt. Tror ocks p Holmberg ver Wijk just pga att hon blev kallad nu och nd presterade. Sembrant pratar i intervjuer som att hon r sker p att hon r med i truppen och r ju fortfarande tredjekapten. Mellan Ilestedt och Kullberg vet jag verkligen inte hur det blir, men en lr ju ryka, antar liksom att de tar med sig 4 mittbackar inte 5.

Jag skulle ta Ilestedt fre Kullberg.

Jag skulle ocks ta Wangerheim istllet fr Blomqvist. Och s skulle jag ta med Hurtig och Schrder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in