• 1
  • 2
2025-02-07, 00:02
Medlem
kool-g-raps avatar
Jag har aldrig sett det diskuteras men tycker ämnet är intressant!
Jag upplever att steroider har börjat fungera mycket sämre på mig, så har ni också upplevt det? Ni som är lite äldre och har hållit på ett tag.

Jag vet inte om det är pga åldern eller pga allt mitt tidigare bruk. Men de mesta mediciner och droger skapar ju tolerans i kroppen så varför skulle inte AAS göra det? Jag hör ju ofta äldre byggare som snackar om att steroiderna var så mycket bättre på deras tid, men 250mg testo är ju just 250mg oavsett om det var på 80-90-talet eller nu lixom. Är det inte tolerans de har fått då istället tror ni?

Jag är ca 30-35år nu och har nyligen haft ett uppehåll från steroider på ca 5år nu, innan låg jag on nästan året runt i 6-7år.
Nu när jag börjat igen så får jag inte alls de effekterna jag vill ha längre. Förr i början av kurandet på 500mg test så fick jag så mycket pump så det var jobbigt att bara diska eller borsta tänderna, blev ådrig som fan och vikterna flög upp på gymmet. Första kuren var (dumt nog) bara 8ml Tren Hex 76mg/ml. Bara den lilla dosen gjorde helt enorm skillnad. Nu ligger jag på diet och kör 500mg test C + 500mg tren E och det känns knappt av alls. Styrkan går inte upp alls och jag har inte blivit mer hård/ådrig tyvärr.

Prövat 4st olika märken sen jag började igen som andra gett gott omdöme, så det är inte matolja jag trycker. Skulle vilja dubbla dosen, men ekonomin är på botten nu så har tyvärr inte tillfälle för det.

Är det åldern eller är det toleransen?
Citera
2025-02-07, 01:04
Medlem
På 500mg tren bör du ha ett sjukt
Tryck. Måste vara underdoserat skit.
Citera
2025-02-07, 10:20
Medlem
biljardballes avatar
Skönt att jag inte är ensam om detta.
Gud ja, jag håller med dig.
Citera
2025-02-07, 11:06
Medlem
Ni som har problem med detta kan ju testa att köra l-carnitine. Antingen 500 mg inject eller minst 5000 mg oralt. Då detta uppreglerar era receptorer. Mvh
Citera
2025-02-07, 13:00
Medlem
Jodusatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrAce01
Ni som har problem med detta kan ju testa att köra l-carnitine. Antingen 500 mg inject eller minst 5000 mg oralt. Då detta uppreglerar era receptorer. Mvh

Är detta tartarat vid oralt som du menar då eller?

Mvh
Citera
2025-02-07, 13:56
Medlem
Exakt, tartarat! Ska du köra oralt är det bra om du kör det ihop med vitlöks-extrakt för att få bort TMAO. Tar bort det dålig i magen som konverteras av l-karnitin. Bulkpowders brukar sälja billigt.

Mvh
Citera
2025-02-07, 21:07
Medlem
kool-g-raps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hossaqwerty94
På 500mg tren bör du ha ett sjukt
Tryck. Måste vara underdoserat skit.

Tyvärr inte. Men varför skulle AAS vara bland de enda läkemedel/droger man inte får tolerans emot?
Jag skrev fel att det är fyra tillverkare jag testat sen jag börja igen utan det är fem st. Jag tvivlar på att allt är underdoserat skit , då hade annat folk klagat i så fall.
Större chans att problemet är mig och min tolerans, tycker du inte?

Citat:
Ursprungligen postat av biljardballe
Skönt att jag inte är ensam om detta.
Gud ja, jag håller med dig.

Hur hanterar du det? Blir det häst doser eller accepterar du att inte få samma resultat längre bara?

Citat:
Ursprungligen postat av MrAce01

Intressant! Har du någon källa på det? Hur ofta/länge skulle det behövas dom doserna då?
Borde inte l-carnitine vara klassat av wada då och räknas som doping om det faktiskt fungerade så?
Citera
2025-02-08, 01:01
Medlem
Samaelssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kool-g-rap
Jag tvivlar på att allt är underdoserat skit , då hade annat folk klagat i så fall.
Större chans att problemet är mig och min tolerans, tycker du inte?
De e mycke sämre tryck i de mesta nuförtiden o har så vart i många år. 10-15 år sen var ja tvungen att vila efter 5 min gång för att ja fick sån satans pump i vaderna på 200mg tren, nu blir de inte så ens på 400mg tren. För 10-15 år sedan fick de resultat på 10mg dbol, nuförtiden e de meningslöst att köra mindre än 50mg.

De e åtminstone min uppfattning…
Citera
2025-02-08, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samaelsson
De e mycke sämre tryck i de mesta nuförtiden o har så vart i många år. 10-15 år sen var ja tvungen att vila efter 5 min gång för att ja fick sån satans pump i vaderna på 200mg tren, nu blir de inte så ens på 400mg tren. För 10-15 år sedan fick de resultat på 10mg dbol, nuförtiden e de meningslöst att köra mindre än 50mg.

De e åtminstone min uppfattning…

Bostin Loyd pratade också ofta om detta, och det var den största anledningen till varför han körde så galna doser för att allt var underdoserat. Han levde ju dock inte så länge..

Testosteronet verkar för det mesta vara rätt doserat gällande de flesta märken. Så vill man ha kontroll och inte behöva skicka in till tredje parts lab som kostar skjortan är det bara att hålla sig till testo och gå och testa sina nivåer hos werlabs/testmottagningen.
Citera
2025-02-08, 14:48
Medlem
Märkte när jag bytte märke att jag fick bättre resultat. Kurat 11 år och körde alltid högre doser förr. Legat på Testo mast och fått bättre resultat idag än tidigare.
Citera
2025-02-08, 15:59
Medlem
Samaelssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FB007
Bostin Loyd pratade också ofta om detta, och det var den största anledningen till varför han körde så galna doser för att allt var underdoserat. Han levde ju dock inte så länge..

Testosteronet verkar för det mesta vara rätt doserat gällande de flesta märken. Så vill man ha kontroll och inte behöva skicka in till tredje parts lab som kostar skjortan är det bara att hålla sig till testo och gå och testa sina nivåer hos werlabs/testmottagningen.
Men shit e han död?!?! Hade ja inte en aning om, fast kanske inte så konstigt….

Håller med om att testo oftast e bra doserat men tacka fan för de när de e så billigt att producera!
Citera
2025-02-08, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samaelsson
Men shit e han död?!?! Hade ja inte en aning om, fast kanske inte så konstigt….

Håller med om att testo oftast e bra doserat men tacka fan för de när de e så billigt att producera!

Ja det var några år sedan han dog av njursvikt.

Iofs var det primärt hans experimenterade med FTPP som ledde till det. Han injicerade det för att punkt förbränna fettet vid nedre rygg (rätt nära njurarna). Inte tar det bara död på fettceller, det tar död på all vävnad. Hade bara testats på råttor när han började med den skiten, riktig galning. Sjukt att det finns några som kör det och DNP än idag..

Men AAS missbruket gjorde inte njurarna någon tjänst direkt det heller.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in