Citat:
Jag förstår att det krävs en enkel lektion i procenträkning mm här. 
Så klart att det spelar roll. Om Du skulle har rätt, så blir det förstå stor skillnad på om Ukraina skickar 5 drönare, 50 drönare eller 500 drönare - givet att 1 % vore korrekt. Verkligheten är den att det är stora mängder drönare från Ukrainas sida och en stor andel av dessa träffar. Vad mer är, så träffar Ukraina betydelsefulla mål, medan Ryssland i ren desperation mest skjuter på civila mål. Det är därför det får konsekvenser för rysk krigföringsförmåga och på längre sikt även för ekonomi. Det var för att ha påtalat denna sanning som bankiren fick sparken. Än har jag inte hört att han ramlat ut från något fönster...
Inte bara Ukraina, men rätt mycket Ukraina. Gällande Mellanöstern, så är mina sympatier främst med Israel som statsbildning, emedan jag uppskattar idén om nationalstat, dvs en i huvudsak judisk nationalstat.
Jag har just inget behov att delta i en antisemitisk konspirationsteori.
Kriget är väl inte slut ännu, men har man ingen strategisk idé och inga tydliga mål, då är det förstås svårt att vinna ett krig. Eller ens veta om man har vunnit eller förlorat. Om Ryssland hade haft någon slags överlägsenhet, så hade man givetvis anfallit något Nato-land vid det här laget. Så är det alltså inte. Moskva är inte dummare än att man begriper att man måste hålla sig på mattan.
FN-rapporten visade att Ryssland skjuter på civila mål Jag påstår att det är avsiktligt, ty det är det sedvanliga modus operandi från Mordor.
Påstår Du att ukrainska trupper inte har gjort smärre offensiver och erövrat områden i sommar? Att de långsamt retirerar på vissa frontavsnitt, betyder inte att de inte också gör offensiver.
Nej, att materiellt understödja en krigförande stat är inte casus belli. Sverige var icke-krigförande under Vinterkriget och var inte en part i kriget. Detta är etablerad sedvana. Hade Putin varit ens rimligt strategisk, så hade hans 3-dagarsoperation varit klar i alla fall efter 3 år.
Jag försvarar verkligen inte USA eller Trump. Jag har tråden igenom kritiserat Trump just för detta.
Trump saknar omdöme, så några insikter av det slaget har han naturligtvis inte gjort. Det är andra bevekelsegrunder som avhåller honom. Du inser ju själv att om Nato kan framgångsrikt träna Ukraina, så kan de så klart också träna sig själva till god kvalitet.

Så klart att det spelar roll. Om Du skulle har rätt, så blir det förstå stor skillnad på om Ukraina skickar 5 drönare, 50 drönare eller 500 drönare - givet att 1 % vore korrekt. Verkligheten är den att det är stora mängder drönare från Ukrainas sida och en stor andel av dessa träffar. Vad mer är, så träffar Ukraina betydelsefulla mål, medan Ryssland i ren desperation mest skjuter på civila mål. Det är därför det får konsekvenser för rysk krigföringsförmåga och på längre sikt även för ekonomi. Det var för att ha påtalat denna sanning som bankiren fick sparken. Än har jag inte hört att han ramlat ut från något fönster...
Inte bara Ukraina, men rätt mycket Ukraina. Gällande Mellanöstern, så är mina sympatier främst med Israel som statsbildning, emedan jag uppskattar idén om nationalstat, dvs en i huvudsak judisk nationalstat.
Jag har just inget behov att delta i en antisemitisk konspirationsteori.
Kriget är väl inte slut ännu, men har man ingen strategisk idé och inga tydliga mål, då är det förstås svårt att vinna ett krig. Eller ens veta om man har vunnit eller förlorat. Om Ryssland hade haft någon slags överlägsenhet, så hade man givetvis anfallit något Nato-land vid det här laget. Så är det alltså inte. Moskva är inte dummare än att man begriper att man måste hålla sig på mattan.
FN-rapporten visade att Ryssland skjuter på civila mål Jag påstår att det är avsiktligt, ty det är det sedvanliga modus operandi från Mordor.
Påstår Du att ukrainska trupper inte har gjort smärre offensiver och erövrat områden i sommar? Att de långsamt retirerar på vissa frontavsnitt, betyder inte att de inte också gör offensiver.
Nej, att materiellt understödja en krigförande stat är inte casus belli. Sverige var icke-krigförande under Vinterkriget och var inte en part i kriget. Detta är etablerad sedvana. Hade Putin varit ens rimligt strategisk, så hade hans 3-dagarsoperation varit klar i alla fall efter 3 år.
Jag försvarar verkligen inte USA eller Trump. Jag har tråden igenom kritiserat Trump just för detta.
Trump saknar omdöme, så några insikter av det slaget har han naturligtvis inte gjort. Det är andra bevekelsegrunder som avhåller honom. Du inser ju själv att om Nato kan framgångsrikt träna Ukraina, så kan de så klart också träna sig själva till god kvalitet.
Låt mig förklara verkligheten på riktigt för dig. Ukraina skickade över 1000 drönare mot Ryssland häromkvällen. Endast tre stycken sköts inte ned av ryskt luftvärn. Jämför det med hur ryska missiler just pulvriserar allt av värde i Ukraina. Det är total panik i Kiev och Europas huvudstäder efter att Ryssland lagt in en högre växel. Ukraina har inget luftvärn alls längre. Vi tar det igen. Ukraina har inget luftvärn alls längre. Det är endast Ukraina som riktar in sig på civila mål. Som den hycklare du är satt du ju och skrävlade i ett tidigare inlägg om hur Ukraina förstört lager för Wildberries. Ryssland bombar dock systematiskt bara mål som är godkända enligt krigets lagar. Så snäll hade dock inte jag varit i Putins situation. Bankiren var en ignorant sopa och det var därför han fick sparken. Det är bara i väst man får sparken om man säger sanningar.
Nej, du är helt oemottaglig för fakta om judisk makt som inte har ett dugg med ”konspirationsteorier” att göra vilket jag visat genom vetenskapliga källor. Men du är en filosemitisk NPC förstås och genom ditt oreserverade stöd till allt vedervärdigt Israel tar sig för har du diskvalificerat dig från alla diskussioner om moral. Verkligheten kommer du dock inte ifrån. USAs vapenlager har sinat och det finns inget bröstbankande i världen som kan ändra på det så länge USA och Europa saknar militär produktionskapacitet. Visste du förresten att Iran redan ersatt alla missiler och drönare som förbrukats under kriget med Usrael?
Givetvis kan alla se att Usrael förlorat kriget mot Iran. Det är faktiskt första gången som USA strikt militärt förlorar ett krig. Inte bara saknar USA strategiska mål utan har heller inte militär förmåga att uppnå sådana ens om man hade haft några. Sluta fantisera. Putins återhållsamhet har inget med militär förmåga att göra. Ditt argument är mer applicerbart på NATO som inte vågat gå in i Ukraina utan bara gapat och gömt sig bakom miljoner ukrainska lik. Det är väst som krigshetsat mot Ryssland. Inte tvärtom. Men Ryssland är redo för storkrig i Europa vilket NATO snart kan bli varse.
Du är en helt sanslös lögnhals. FN-rapporten du länkade till säger inte alls att Ryssland riktar in sig på civila mål utan tvärtom att antalet civila offer i Ukraina är ovanligt lågt givet de omfattande striderna. 2500 döda civila totalt 2025 från såväl ukrainsk som rysk eld. När du jiddrar om ”Mordor” och ”orcher” framstår du bara som en 12-åring.
Jag påstår att Ukraina dagligen förlorar terräng vid fronten för det är vad även ukrainska kartor visar. Det ena fästet efter det andra har fallit i ryska händer. Vill du ha en repris på den diskussionen? Att ukrainarna gör desperata motoffensiver emellanåt och blir fullständigt massakrerade visar bara hur hårt Ukraina torskar.
Då är du illa påläst om krigets lagar. Så fort ett land officiellt börjar leverera vapen och/eller soldater till krigförande land så blir man en legitim måltavla. Humanitär hjälp eller frivilligrekrytering av soldater är dock en annan sak men det är ju inte det vi diskuterar. Jag såg förresten att svensk etablissemangsmedia nu bölar om att Putin tänker attackera Europa. Det svänger fort. För några veckor sen höll ju Ukraina på att vända kriget. Men det var förstås innan Ryssland påbörjade sina mest förödande bombardemang och Zelenskystein sparkade både försvarsministern och ÖBn.
Du har enbart kritiserat Trump för att han inte konfronterat ditt hatobjekt Ryssland militärt. Försök inte klä det i moral.
Att inte riskera en direkt militär konfrontation med Ryssland bevisar att Trump åtminstone äger ett omdöme som vida överstiger det nötterna till politiska ledare i Europa uppvisar. Trump lär inte ha blivit mer sugen på det heller efter militärfiaskot mot Iran. Försök att fatta att ukrainare inte kan jämföras med ”generation pussy” i väst. Väst kan aldrig få ihop vare sig den kvantitet eller kvalitet på soldater som Ukraina lyckats med.