2025-03-02, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Det var Aftonbladet som påstod det, polisen hade krävt av Irland och Singapore osv att dom skulle lämna ut uppgifter om vart dessa pengar gått till.

Jag frågar för att jag inte tyckte att det stod i Aftonbladet så detaljerat, inte att de fått uppgifterna.
Citera
2025-03-02, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svensson1970
Som sagt man kan ta bilder på de och sedan jämföra om de förekommer vid ett senare tillfälle. De kan vara "crisis actor"
Varför spekulerar du i det utan anledning?
Citera
2025-03-02, 20:07
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Jag frågar för att jag inte tyckte att det stod i Aftonbladet så detaljerat, inte att de fått uppgifterna.

Nej dom har så klart inte fått uppgifterna än, klistrar in lite citat.

Citat:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...pus-risbergska

Citat:
Sverige begär hjälp från Storbritannien, Litauen och Luxemburg för att undersöka om Rickard Andersson agerade ensam under massmordet på Campus Risbergska

Citat:
I Litauen vill polisen ha hjälp att utreda två transaktioner som Rickard Andersson ska ha gjort under 2020.
Till Luxemburg handlar det om 14 transaktioner mellan 2020 och 2022.

Citat:
I begäran till de irländska myndigheterna vill polisen bland annat ha hjälp med att kartlägga ekonomiska transaktioner kopplade till Rickard Andersson och personer han kan ha haft kontakt med.
Citera
2025-03-02, 21:11
Medlem
Citat:
Inget om massor av pengar eller privatpersoner.
Citera
2025-03-02, 21:19
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:

Finns ingen anledning att upprepa mig om du inte är läskunnig.
Citera
2025-03-02, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Jag har sett flera poliser i TV som berättade om insatsen på skolan. Det går säkert att kolla upp att de är anställda som poliser. Menar ni att de var skådespelare?

Personer som t.ex poliser deltar ofta i övningar. Om nu detta är en sån övning där det ingår i övningen att låtsas inför omvärlden att det är på riktigt, så blir det ju i så fall deras plikt att spela med. Eller att "skådespela" helt enkelt.
Citera
2025-03-02, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Personer som t.ex poliser deltar ofta i övningar. Om nu detta är en sån övning där det ingår i övningen att låtsas inför omvärlden att det är på riktigt, så blir det ju i så fall deras plikt att spela med. Eller att "skådespela" helt enkelt.
Väldigt många människor skulle känna till den operationen. Varför blåser ingen i visslan? Aldrig någonsin i något fall som ni foliehattar påstår är fake?
Citera
2025-03-02, 22:22
Avstängd
svensson1970s avatar
Citat:
Väldigt många människor skulle känna till den operationen. Varför blåser ingen i visslan? Aldrig någonsin i något fall som ni foliehattar påstår är fake?

De är väl rädda för att dödas under märkliga/oklara omständigheter!
Citera
2025-03-02, 22:28
Medlem
Citat:
Det går ju att kontakta t.ex. Wikileaks anonymt. Ändå gör ingen det. Antagligen eftersom din konspirationsteori bara är en fantasi.
Citera
2025-03-02, 22:56
Medlem
Citat:

Citat:

Citat:
Finns ingen anledning att upprepa mig om du inte är läskunnig.
Läskunnig? Du skriver ju själv att de inte fått uppgifterna. Står inte i Aftonbladet hur mycket pengar och till eller från vem. Du läser mellan raderna.
Citera
2025-03-02, 22:57
Medlem
Citat:

Om du sitter på hemligheter, och det är din plikt att inte skvallra, så lär du inte göra det heller.

Det är väl heller inget nytt eller sensationellt att regeringar håller vissa saker hemliga för medborgarna? Vad tror du annars att spioner är till för exempelvis?
Citera
2025-03-02, 22:57
Medlem
Citat:
Du är inte rädd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in