Citat:
Ursprungligen postat av
manfredkaltz
Sen är det ju så många fler effekter ett sånt här dåd får. Vingklipper invandringskritiker lite grann för ett tag. Ger vänstern ammunition i debatten om våldet i samhället typ, vita män är värst, inte alls bara invandrare som dödar. Sen har vi ökad övervakning mm.
Precis detta är vad det jag anser också, jag märkte att både innan denna attack och den i Trollhättan så var det mycket snack både i vanlig media och i flödet på youtube osv om utvisningar och vad samhället ska göra osv.
Alltså att en bred diskussion om hur man ska ta tag i problemet med all brottslighet och vad den beror på (invandrarna) börjar ta form... Jag såg det innan Trollhättan med på precis samma sätt började gemene man tala mer öppet om hur dåligt det är med kriminella klaner och släkt nätverk som korrumperar systemet osv osv.
Varje gång samhället reagerar på det sättet som jag nämnde, så kommer en psyop som effektivt dödar politisk debatt om sprängningar och hur mycket illegala vapen som finns i landet osv osv.
Dessa psyops är orkestrerade av den djupa staten i syfte att smälla politiker på fingrarna att rätta sig i ledet, och att chocka folket. Lagändringar är vedertaget och den politiker som inte rättar sig i ledet tvingas avgå.