2025-02-05, 18:52
Avslutad
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/tony-dyren-35-blev-felaktigt--utpekad-som-skytten-i-orebro/

Citat:
Tony Dyrén följde med bestörtning vad som hände i hemstaden Örebro.

Sedan började hans telefon plinga – väldigt mycket.

– En kompis ringde och sa: ”Din adress och ditt namn ligger ute. Som att du är den misstänkte”, säger han.

Resten av kvällen blev en mardröm.

Stackars Tony...Vilka konsekvenser blir det för Tony? Kan Tony stämma de som pekade ut honom?
Hur kan Tony få tillbaka sitt liv?
Just nu verkar Tonys liv inte så kul.

Vad hade du gjort om det var du som var felaktigt utpekad som i Tonys fall (juridiskt osv).
Senast redigerad av Zeusy 2025-02-05 kl. 18:56.
Citera
2025-02-05, 18:56
Medlem
Smugumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/tony-dyren-35-blev-felaktigt--utpekad-som-skytten-i-orebro/

[b]

Stackars Tony...Vilka konsekvenser blir det för Tony? Kan Tony stämma de som pekade ut honom?

Vad hade du gjort om det var du som var felaktigt utpekad som i Tonys fall? Stämning osv.
Vem ska han stämma menar du? Random fb användare?
Citera
2025-02-05, 18:57
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:

[b]

Stackars Tony...Vilka konsekvenser blir det för Tony?

Vad hade du gjort om det var du som var felaktigt utpekad som i Tonys fall?

Tony bör polisanmäla brotten han anser sig vara utsatt för.
Men antagligen blir det ingenting av anmälan.
Citera
2025-02-05, 18:58
Medlem
frozens avatar
Fattar inte… GM va ju bekräftad död ganska tidigt, varför ringa och skicka meddelanden till någon som är död?
Citera
2025-02-05, 19:00
Medlem
Jag-Blonds avatar
Citat:

Vad hade du gjort om det var du som var felaktigt utpekad som i Tonys fall (juridiskt osv).

Ja han borde stämma de som hängt ut honom och även stämma plattformarna denne blivit uthängd på, och plattformarna borde i sin tur vidarebefordra IP och/eller email och andra uppgifter till polis.

Det är inte yttrandefrihet att förstöra andras liv.
Citera
2025-02-05, 19:05
Medlem
Har man oturen att vara döpt till Tony är det iofs ett inte helt orimligt antagande.

Men eftersom skytten enligt alla källor är död lär väl även de mest långsamt läsande individerna på nätet fatta det om ett par dar eller så...
Citera
2025-02-05, 19:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jag-Blond
Ja han borde stämma de som hängt ut honom och även stämma plattformarna denne blivit uthängd på, och plattformarna borde i sin tur vidarebefordra IP och/eller email och andra uppgifter till polis.

Han är #2 på MrKolls topplista mest eftersökta efter den rätta gm, antar du menar dem?
Citera
2025-02-05, 19:48
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frozen
Fattar inte… GM va ju bekräftad död ganska tidigt, varför ringa och skicka meddelanden till någon som är död?
Svenskar kan tyvärr vara extremt korkade och saknar många gånger källkritiskt tänkande.

Förhoppningsvis finns det bevarat vem som hängt ut honom. Jag skulle rekommendera en polisanmälan i det fallet och jag tror att åklagaren skulle driva ett sådant fall med tanke på vilka konsekvenser det kunde ha blivit.
Citera
2025-02-05, 19:51
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag-Blond

Det blir ju svårt att stämma anonyma användare av ett anonymt forum.
Citera
2025-02-05, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Vem ska han stämma menar du? Random fb användare?
Ansvarig utgivare går ju men vet inte om det skulle få resultat.
Citera
2025-02-05, 20:50
Medlem
Nån som följde tråden om skjutningen som kan förklara varför han hängdes ut?

Jag är ju van sedan länge att mycket osant sprids här. Jag tycker fler borde ta sitt ansvar att dämpa ryktesspridning istället för att elda på det.

Det var i samband med Lisa Holm mordet som Flashbacks detektiver ledde till helt fel spår. Jag har inte glömt.
Citera
2025-02-05, 21:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Nån som följde tråden om skjutningen som kan förklara varför han hängdes ut?

Jag är ju van sedan länge att mycket osant sprids här. Jag tycker fler borde ta sitt ansvar att dämpa ryktesspridning istället för att elda på det.

Det var i samband med Lisa Holm mordet som Flashbacks detektiver ledde till helt fel spår. Jag har inte glömt.

35 år och samma adress som gm
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in