Jag såg något förvånande med tanke på mångas åsikt att senaste versionen var långt ifrån bra.
De kör den fortsatt på Filmstaden och så även på Stora biodagen nästa söndag när det är halva priset hela dagen.
Superhjältefilmerna går så dåligt att denna drar folk p g a riktig filmstjärna åtminstone?
Nu har även jag sett filmen. Och måste hålla med om att den inte var nåt vidare. Inte alls samma nivå som tidigare filmer. Jag hoppas att de inte försöker sig på att göra en till.
Nu har även jag sett filmen. Och måste hålla med om att den inte var nåt vidare. Inte alls samma nivå som tidigare filmer. Jag hoppas att de inte försöker sig på att göra en till.
Filmen är verkligen inget vidare. Tyvärr kommer de garanterat att fortsätta då den tjänat in riktigt mycket pengar, så enkelt är det. Hoppas verkligen att de vågar ta ut svängarna i nästa.
Filmen är verkligen inget vidare. Tyvärr kommer de garanterat att fortsätta då den tjänat in riktigt mycket pengar, så enkelt är det. Hoppas verkligen att de vågar ta ut svängarna i nästa.
Ja du har säkert rätt. Kommer säkert en till sen Jag hoppas också att nästa film i så fall blir bättre.
Det mest komiska i filmen var när flickan ska hämta den där livbåten. I gräset bakom henne gömmer sig en T-Rex, båten blåses upp och ställer sig upp som en "vägg" som skymmer T-Rexen (så tjejen inte upptäcker den), varpå båten en HALV sekund senare tippar över och hamnar rätt. Då är inte T-Rexen längre kvar utan har teleporteras (?!) en bit bort...
Svårt att förklara, men ni som vet ni vet!
Hela det avsnittet är stendumt och måtte krävt minst 3 teleporteringar.
Först att det är dottern ensam som måste hämta flotten. (Fadern “cannot walk” men halvspringer minuten därefter, låt gå halt; och pojkvännen bara står kvar fast han dittills tagit resoluta initiativ = goes to character, men det var väl inte dags för diegetisk demonstration ännu.) Sedan när T-rex följer efter och drar förbi familjen i vattnet borde det visats att den nog egentligen sprang på bottnen och det smidigt, vilket nu bara visades ovanifrån fast avsnittet har en hel del undervattensvy. Det hade kunnat göras intressantare filmat, och integrerat i handlingen – men nu helt missat och åtminstone av mig saknat. Så blockerar monstret vägen framåt, då dyker fadern utan ett ord till barnen bakom, och vi följer under ytan hur han dramatiskt smiter förbi och kommer upp bakom ödlan – och tonåringarna bara teleploppar upp hos honom sekunden därpå. Så är äldre trion igenom en smal öppning i en stenmur, men lillan kvar under flotten, som T-rex trampar i botten. Lillan klarar sig strax igenom, men T-rex är för tjock för öppningen och det är flotten ock, men skjuter ändå plötsligt upp ur ytan på familjens sida. T-rex måste haft vänligheten att pula ihop flotten liten nog att med dess små armar smusslas igenom öppningen under ytan – eller själv skött teleportören.
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
T-Rexen i första 2 filmerna orsakar en mindre jordbävning vid varje steg och de poängterar alltid dens närvaro med vibrationer i omgivningen (bilar, vattenpölar osv) när den börjar närma sig och är inom någon kilometer's avstånd. I Jurassic World Rebirth kan den smyga eller teleportera sig.
Jovars, kanske ock människorna. När proffsgänget söker familjen vid anläggningen så ropar man högt efter dem på långt håll men blir ändå överraskad av mötet runt en husknut.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!