2025-08-11, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Man undrar vart hypen kommer ifrån, för den här var inte bra. Hela filmen var ju jättekonstig. Dinosaurierna var värdelösa. Karaktärerna var också tråkiga och det kändes för trist att man på förhand exakt vilka som skulle dö. Allt med den mexikanska familjen var dåligt och man önskar ju att filmen kunde överraska lite grann när det kom till karaktärerna. Jättekonstigt hur ingen nånsin lyckades höra dinosaurierna när de kom, de Och som andra nämnde så var special-effekterna ganska dåliga, vissa dinosaurier såg ju ut att höra hemma i någon b-film. David Koepp är kanske inte en sån bra manusförfattare. Jag börjar undra om inte detta tillhör någon form av pengatvätt, 200 miljoner dollar i budget men man fattar inte vart pengarna har tagit vägen.

Antar mycket gick till löner och marknadsföring . Mjo, i den första filmen var det lika med döden om man stötte på en fientlig Dino. Men här springer man bara ifrån dem och sen är allt bortglömt i nästa scen.
Gillar han med glasögon som alltid har rena och fina glasögon genom filmen. Denna filmen är typ ett snyggt skal utan innehåll. Precis som den skrämmande utvecklingen inom AI som mer och mer syns överallt. Man tar bort människor och djur deras riktiga egenskaper eftersom AI inte kan kopiera det.
Senast redigerad av JohnWicks 2025-08-11 kl. 07:46.
Citera
2025-08-11, 09:29
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Man undrar vart hypen kommer ifrån, för den här var inte bra. Hela filmen var ju jättekonstig. Dinosaurierna var värdelösa. Karaktärerna var också tråkiga och det kändes för trist att man på förhand exakt vilka som skulle dö. Allt med den mexikanska familjen var dåligt och man önskar ju att filmen kunde överraska lite grann när det kom till karaktärerna. Jättekonstigt hur ingen nånsin lyckades höra dinosaurierna när de kom, de Och som andra nämnde så var special-effekterna ganska dåliga, vissa dinosaurier såg ju ut att höra hemma i någon b-film. David Koepp är kanske inte en sån bra manusförfattare. Jag börjar undra om inte detta tillhör någon form av pengatvätt, 200 miljoner dollar i budget men man fattar inte vart pengarna har tagit vägen.
Jag håller med om att den här filmen är inte bra, men dess stora budget är det minst förvånansvärda. Joker-uppföljaren som kom ut förra året hade också en budget på omkring 200 miljoner dollar, vilket är MYCKET konstigare.

Jag håller också med om att "Jurassic World: Rebirth" lider av ett svagt manus, men jag tycker att specialeffekterna är bra. Jag imponerades av detaljer som det tydliga, rinnande vattnet på de våta varelsernas kroppar, i och med att jag insåg att det förmodligen var helt datoranimerat.
Citera
2025-08-12, 19:55
Medlem
Elementarts avatar
Tycker också att det var ganska konstigt upplägg att
Citera
2025-08-15, 13:01
Medlem
pmonlys avatar
Jag tänkte se denna, men det är kanske inte värt.
Citera
2025-08-15, 13:05
Medlem
1754s avatar
Skitbra film. Hoppas det kommer flera.
Citera
2025-08-17, 19:15
Medlem
Vet inte varför men av någon anledning så såg jag lite försiktigt fram emot denna filmen, visade sig tyvärr vara total skit i vanlig ordning, sorgligt då Jurassic Park är en av mina favoritfilmer.
Citera
2025-08-17, 19:19
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Skitbra film. Hoppas det kommer flera.

Jurrasic World: Abortion kommer 2027.
Citera
2025-08-17, 20:36
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Riktigt dålig film.

Det mest komiska i filmen var när flickan ska hämta den där livbåten. I gräset bakom henne gömmer sig en T-Rex, båten blåses upp och ställer sig upp som en "vägg" som skymmer T-Rexen (så tjejen inte upptäcker den), varpå båten en HALV sekund senare tippar över och hamnar rätt. Då är inte T-Rexen längre kvar utan har teleporteras (?!) en bit bort...

Svårt att förklara, men ni som vet ni vet!
Citera
2025-08-17, 21:27
Medlem
löls avatar
Den var så dumt gjord att klockorna stannar.
Karaktärerna har IQ som en fiskmås.

Visuellt är det hyfsat spännande men mer än så finns inte.

Detta är ett exempel på varför filmer och serier har helt fallit ur mina intressen.
För 6 år sedan hade jag aldrig trott detta skulle ske.
Citera
2025-08-18, 12:02
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Riktigt dålig film.

Det mest komiska i filmen var när flickan ska hämta den där livbåten. I gräset bakom henne gömmer sig en T-Rex, båten blåses upp och ställer sig upp som en "vägg" som skymmer T-Rexen (så tjejen inte upptäcker den), varpå båten en HALV sekund senare tippar över och hamnar rätt. Då är inte T-Rexen längre kvar utan har teleporteras (?!) en bit bort...

Svårt att förklara, men ni som vet ni vet!

T-Rexen i första 2 filmerna orsakar en mindre jordbävning vid varje steg och de poängterar alltid dens närvaro med vibrationer i omgivningen (bilar, vattenpölar osv) när den börjar närma sig och är inom någon kilometer's avstånd. I Jurassic World Rebirth kan den smyga eller teleportera sig.
Citera
2025-08-19, 18:20
Medlem
TasteMyCoqs avatar
Blev jävligt besviken. Har inte tyckt att omstarten varit helt superkass, första Jurassic World är ändå klart sevärd. Men denna var fan så dålig alltså. Till att börja med Johanssons skådespel, uruselt. Och sen dialogen i båten. Där sjönk hela skeppet(no pun intended). Sen återhämtade den sig aldrig, varken med action, effekter eller karaktärer. Bara kass. Och jag är ändå vänligt inställd. Tråkigt!
Citera
2025-08-19, 19:26
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Hate
Vet inte varför men av någon anledning så såg jag lite försiktigt fram emot denna filmen, visade sig tyvärr vara total skit i vanlig ordning, sorgligt då Jurassic Park är en av mina favoritfilmer.
Den ryktades först vara någon sorts nystart som skulle likna de två första filmerna mer.

När man såg skådespelarna så visste man dock exakt vilken typ av film det skulle bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in