Citat:
Ursprungligen postat av
Elementart
Man undrar vart hypen kommer ifrån, för den här var inte bra. Hela filmen var ju jättekonstig. Dinosaurierna var värdelösa. Karaktärerna var också tråkiga och det kändes för trist att man på förhand exakt vilka som skulle dö. Allt med den mexikanska familjen var dåligt och man önskar ju att filmen kunde överraska lite grann när det kom till karaktärerna. Jättekonstigt hur ingen nånsin lyckades höra dinosaurierna när de kom, de Och som andra nämnde så var special-effekterna ganska dåliga, vissa dinosaurier såg ju ut att höra hemma i någon b-film. David Koepp är kanske inte en sån bra manusförfattare. Jag börjar undra om inte detta tillhör någon form av pengatvätt, 200 miljoner dollar i budget men man fattar inte vart pengarna har tagit vägen.
Jag håller med om att den här filmen är inte bra, men dess stora budget är det minst förvånansvärda. Joker-uppföljaren som kom ut förra året hade också en budget på omkring 200 miljoner dollar, vilket är MYCKET konstigare.
Jag håller också med om att "Jurassic World: Rebirth" lider av ett svagt manus, men jag tycker att specialeffekterna är bra. Jag imponerades av detaljer som det tydliga, rinnande vattnet på de våta varelsernas kroppar, i och med att jag insåg att det förmodligen var helt datoranimerat.