2025-07-14, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Denna filmserien är ju så jäkla dålig... Första filmen var ett mästerverk på så många plan. Till och med musiken till den filmen spelades in med orkester och ger gåshud på ett bra ljudsystem. Sen började det direkt gå utgör i uppföljarna och senaste 4 filmerna är ju typ ett skämt. Helt sjukt.
Jag stod och väntade på de övriga i sällskapet på att se Superman IMAXad på Bergakungen i Göteborg igår e m.
De hade en tron att sitta på för Instagramfoto ? samt en lika stort T Rex (eller derposauren jag läst om) huvud utmed.
På 15 min var det bara ett barn som var nyfiken och kollade in tänderna på skyltmaterialet..
.......har smurfarna vunnit ??
Citera
2025-07-14, 06:37
Medlem
FarbrorCitron81s avatar
Nädu, har sett den och den var kanske 3/10. Ingen biofilm trots det goda utgångsläget med storslagna miljöer och dinosaurier.
Citera
2025-07-15, 00:17
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Denna filmserien är ju så jäkla dålig... Första filmen var ett mästerverk på så många plan. Till och med musiken till den filmen spelades in med orkester och ger gåshud på ett bra ljudsystem. Sen började det direkt gå utgör i uppföljarna och senaste 4 filmerna är ju typ ett skämt. Helt sjukt.

Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Förra kom 2022, alla filmerna har spelat in skapligt med pengar så inte fan slutar man då.
Skaplig lista som är inblandad i den här, kan bli bra, premiär i början på juli.

Jurassic World från 2015 är ju riktigt bra! Den filmen känns som den logiska/enda uppföljaren till originalfilmen.

Den spelade också in 1.5 miljarder dollar.
Citera
2025-07-15, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Jurassic World från 2015 är ju riktigt bra! Den filmen känns som den logiska/enda uppföljaren till originalfilmen.

Varför är den riktigt bra tycker du? Jag tycker alla filmerna har sina kvalitéer. Men första är en klassiker. 2a filmen är inte heller så tokig för den har den där spänningen, men den är en besvikelse om man vill ha något som ettan.
Första Jurrasic World är väl mer barnfilm. Jag minns när vi gick i 6an och såg 1an på kalas. Carl Johan började gråta och mamma höll han hela filmen och jag fick blunda då jag inte pallade spänningen när barnen försökte gömma sig inne i köket.
Citera
2025-07-20, 16:13
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnflygandeKo
Annat scenario de hade kunnat testa vore ju om ett gäng dinosaurier lyckades ta sig in till fastlandet och började jaga människor i storstan.

Var det inte så andra filmen slutade?
Citera
2025-07-20, 21:55
Medlem
EnflygandeKos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanLiljegren
Var det inte så andra filmen slutade?

var ju typ 2 min i slutet . Vill se en hel film med det scenariot .
Citera
2025-07-22, 23:50
Medlem
MuscleSharks avatar
Kan inte eländet ta slut nån gång
Citera
2025-07-28, 07:19
Medlem
ricardo22s avatar
Scarlett Johanssons röst låter så gammal och irriterande. En fake djup men ändå svag och otydlig röst. Usch.

De borde haft en man i den rollen istället.
Citera
2025-07-28, 07:23
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
[B]Jurassic World från 2015 är ju riktigt bra! Den filmen känns som den logiska/enda uppföljaren till originalfilmen.
[/b]
Det är den som har åldrats allra sämst. När den kom så framstod den som plastig men futuristisk. Nu för tiden framstår den endast som plastig. Karaktärerna känns nästan redan bortglömda dessutom. Blue, velicoraptorn som är en i gänget
Citera
2025-07-28, 07:24
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorCitron81
Nädu, har sett den och den var kanske 3/10. Ingen biofilm trots det goda utgångsläget med storslagna miljöer och dinosaurier.
Tänkte samma sak. Det är en prestation att lyckas göra en film i häftiga miljöer med dinosaurier så dålig, tråkig, ointressant. Löjlig musik, usla karaktärer.
Citera
2025-07-29, 17:21
Medlem
Hade ändå lite förväntningar på denna eftersom David Koepp skrivit manuset samt att de trailers man såg verkade utlova mer fokus på skräck likt första filmen - Men herregud vilken besvikelse. En riktig skitfilm.

Dialogen är medioker, karaktärerna är endimensionella och ointressanta, och actionscenerna är inte tillräckligt imponerande. De mäktigaste scenerna är de som redan visats i alla trailers. Scarlett Johansson gör nog sin sämsta skådisinsats någonsin i den här filmen, men jag kan inte klandra henne med ett så dåligt manus.

Det absolut sämsta med filmen är dock

T.om. en medioker film som Jurassic Park III är bättre än den här skiten. Jag ger Jurassic World: Rebirth en 3 av 10
Senast redigerad av klaskent300 2025-07-29 kl. 17:29.
Citera
2025-07-29, 17:34
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Det är den som har åldrats allra sämst. När den kom så framstod den som plastig men futuristisk. Nu för tiden framstår den endast som plastig. Karaktärerna känns nästan redan bortglömda dessutom. Blue, velicoraptorn som är en i gänget

Jag gillar den i alla fall.

Den har åldrats rätt bra med tanke på hur den har skapat återkommande karaktärer ihop med det gamla gardet i serien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in