Denna filmserien är ju så jäkla dålig... Första filmen var ett mästerverk på så många plan. Till och med musiken till den filmen spelades in med orkester och ger gåshud på ett bra ljudsystem. Sen började det direkt gå utgör i uppföljarna och senaste 4 filmerna är ju typ ett skämt. Helt sjukt.
Jag stod och väntade på de övriga i sällskapet på att se Superman IMAXad på Bergakungen i Göteborg igår e m.
De hade en tron att sitta på för Instagramfoto ? samt en lika stort T Rex (eller derposauren jag läst om) huvud utmed.
På 15 min var det bara ett barn som var nyfiken och kollade in tänderna på skyltmaterialet..
.......har smurfarna vunnit ??
Denna filmserien är ju så jäkla dålig... Första filmen var ett mästerverk på så många plan. Till och med musiken till den filmen spelades in med orkester och ger gåshud på ett bra ljudsystem. Sen började det direkt gå utgör i uppföljarna och senaste 4 filmerna är ju typ ett skämt. Helt sjukt.
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Förra kom 2022, alla filmerna har spelat in skapligt med pengar så inte fan slutar man då.
Skaplig lista som är inblandad i den här, kan bli bra, premiär i början på juli.
Jurassic World från 2015 är ju riktigt bra! Den filmen känns som den logiska/enda uppföljaren till originalfilmen.
Jurassic World från 2015 är ju riktigt bra! Den filmen känns som den logiska/enda uppföljaren till originalfilmen.
Den spelade också in 1.5 miljarder dollar.
Varför är den riktigt bra tycker du? Jag tycker alla filmerna har sina kvalitéer. Men första är en klassiker. 2a filmen är inte heller så tokig för den har den där spänningen, men den är en besvikelse om man vill ha något som ettan.
Första Jurrasic World är väl mer barnfilm. Jag minns när vi gick i 6an och såg 1an på kalas. Carl Johan började gråta och mamma höll han hela filmen och jag fick blunda då jag inte pallade spänningen när barnen försökte gömma sig inne i köket.
[B]Jurassic World från 2015 är ju riktigt bra! Den filmen känns som den logiska/enda uppföljaren till originalfilmen.
[/b]
Den spelade också in 1.5 miljarder dollar.
Det är den som har åldrats allra sämst. När den kom så framstod den som plastig men futuristisk. Nu för tiden framstår den endast som plastig. Karaktärerna känns nästan redan bortglömda dessutom. Blue, velicoraptorn som är en i gänget
Nädu, har sett den och den var kanske 3/10. Ingen biofilm trots det goda utgångsläget med storslagna miljöer och dinosaurier.
Tänkte samma sak. Det är en prestation att lyckas göra en film i häftiga miljöer med dinosaurier så dålig, tråkig, ointressant. Löjlig musik, usla karaktärer.
Hade ändå lite förväntningar på denna eftersom David Koepp skrivit manuset samt att de trailers man såg verkade utlova mer fokus på skräck likt första filmen - Men herregud vilken besvikelse. En riktig skitfilm.
Dialogen är medioker, karaktärerna är endimensionella och ointressanta, och actionscenerna är inte tillräckligt imponerande. De mäktigaste scenerna är de som redan visats i alla trailers. Scarlett Johansson gör nog sin sämsta skådisinsats någonsin i den här filmen, men jag kan inte klandra henne med ett så dåligt manus.
Det absolut sämsta med filmen är dock
den jävla familjen på segelbåten som hakar på i storyn. De tillför absolut INGENTING till handlingen och är bara med som ett jobbigt bihang. Pappan är stel och mesig, minsta dottern är mest bara tyst, tonårsdotten är skitirriterande, och hennes lata pojkvän är så urbota tråkig karaktär så jag spyr. Jag satt och hoppades under hela filmen att de skulle dö hela bunten, men icke sa nicke - ALLA fyra överlever vilket är helt osannolikt med tanke på att de är med om fler nära-döden-upplevelser än resten av karaktärerna. Jag förstår verkligen inte meningen med segelbåtsfamiljen.
Ja, "schismen" i filmen är att the bad guy skall framstå som just the bad guy bara för att inte räddade tonårsdotten i familjen, men filmen gör inget intressant av detta ändå. Jag tänkte på slutet att kanske skulle ändå Scarletts karaktär Zora göra som hon lovade och byta sida ifall hon fick reda på att Krebs ljög, vilket hade kunnat skapa en intressant dynamik på slutet där Zora tillslut skjuter Krebs för det han gjort. Men icke sa nicke, filmen väljer istället att bara låta D-rexen käka upp Krebs. Lol.
Man hade kunnat cutta bort segelbåtsfamiljen helt från handlingen och istället ha en annan karaktär från teamet på båten få panik och vilja kalla på mayday, vilket gör att Krebs offrar denna - men detta är något som endast biopubliken ser. Sedan mot slutet får Zora reda på att Krebs verkligen offrade en ur bestättningen, vilket gör att hon byter sida.
Något annat jag tyckte var så jävla korkat av filmskaparna var att det är tänkt att vi ska sympatisera med segelbåtsfamiljens dotter, men hon är den mesta egoistiska karaktären i hela filmen som KIDNAPPAR en babydinosaurie och tar med sig hem till USA, ett kallare klimat där den troligtvis inte kommer att överleva. Hur sjukt är inte det? I Jurassic Park 2 så tycker vi illa om skurken som kidnappar T-rexens baby. Men det är tydligen helt ok att kidnappa en babydinosaurie om man är ett litet latinobarn. Allt är ok då.
T.om. en medioker film som Jurassic Park III är bättre än den här skiten. Jag ger Jurassic World: Rebirth en 3 av 10
Senast redigerad av klaskent300 2025-07-29 kl. 17:29.
Det är den som har åldrats allra sämst. När den kom så framstod den som plastig men futuristisk. Nu för tiden framstår den endast som plastig. Karaktärerna känns nästan redan bortglömda dessutom. Blue, velicoraptorn som är en i gänget
Jag gillar den i alla fall.
Den har åldrats rätt bra med tanke på hur den har skapat återkommande karaktärer ihop med det gamla gardet i serien.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!