2025-02-05, 17:39
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
i dag anser jag att åtimstånne en lättare GMU, där ABC kan ingå och annat: Det bör alla svenska medborgare lära sig minst en gång alla som är vuxna ock kloka nog att dra en runk och stå upp på sin två ben själv på egen hand bör genomgå den.

Håller med! Lära sig använda en AK-5 eller liknande, dra ett pansarskott som slänga en handgranat eller 2. Sätta upp en truppmina och spränga med sprängdeg/trotyl

Kommer hyfsat långt om du kan detta hjälpligt!
Citera
2025-02-05, 17:41
Medlem
Taokers avatar
Jag tycker det är en väldigt bra frågeställning som TS gör. Om någon ansvarig från Örebro kommun läser detta kan de ju fundera på vem som startade tanken kring övningar för skolskjutningar. Troligtvis är det något lurt.

Det finns flera saker som känns skumma.

Gärningsmannen dog direkt, vet vi att han är gärningsman?

Mycket konstig kultur utvecklas just nu i Sverige och det är definitivt något som hjälper denna utveckling att pågå. För mig är det uppenbart att någon form av stor förändring kommer ske inom kort.
Agenda 2030 osv.
Citera
2025-02-05, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svensson1970
"träna" och just 2 månad innan dådet?
Mycket skumt och besynnerligt!
Förut när de varit planerade massmord har övningen varit samma dag eller dagen före. Kanske tycker de att det blir för uppenbart och övar i god tid innan?
Citera
2025-02-05, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Alla poliser tränar på detta!

Lägg ned alla idiotiska konspirationsteorier!!!!!

Startades en terrorövning i Stockholms innerstad bara en minut innan det riktiga terrordådet skedde, och som han säger ”övningen blev till verklighet”.

https://153news.net/watch_video.php?v=SR7B5YBW8HBD

Du hävdar idiotiska konspirationsteorier utan någon grund. Det här är trots allt den ansvariga för en terrorövning som startade exakt samtidigt som ett riktigt terrordåd inträffade som bekräftar att de övade på scenariot. Inget hysch hysch överhuvudtaget. Vilket sammanträffande, va?
Citera
2025-02-05, 17:54
Medlem
HBTKuks avatar
Detta övas i massor av skolor. Finns en uppsjö med företag som tränar andra företag i hur man agerar vid pågående dödligt våld.
Citera
2025-02-05, 17:54
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Håller med! Lära sig använda en AK-5 eller liknande, dra ett pansarskott som slänga en handgranat eller 2. Sätta upp en truppmina och spränga med sprängdeg/trotyl

Kommer hyfsat långt om du kan detta hjälpligt!

Det låter som att man ska köra en utbildning för att gå i "så blir du en fullvärdig gängmedlem i Jordgubbens brigad" eller liknande..-Vi är inte i Berlin anno 1945, än!
Citera
2025-02-05, 17:58
Medlem
Flaskpostenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Sådär gör man alltid innan man utför. Det gjorde man med covid också , inte polis då men ..

Självklart har det någon slags koppling.

Precis vad jag tänkte, klassiker att förbereda sig innan saker händer.
Citera
2025-02-05, 18:05
Medlem
Brajebrasomfans avatar
Nu tror jag inte det här är en false flag. Men lite märkligt är det, att så fort GM är identifierad så fungerar Flashback som vanligt igen.
Citera
2025-02-05, 18:10
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brajebrasomfan
Nu tror jag inte det här är en false flag. Men lite märkligt är det, att så fort GM är identifierad så fungerar Flashback som vanligt igen.

Det håller jag med om!
Citera
2025-02-05, 18:28
Medlem
Man tränar löpande.
På samma sätt hade polisen i närområdet kring Trollhättan tränat samma scenario strax innan Anton Lundins dåd.
Citera
2025-02-05, 18:33
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDoomsday
Det är inte direkt så att vi har många skolskjutningar i Sverige, så det borde inte vara något man tränar för och förbereder sig på rent allmänt, men i just Örebro av alla ställen, "råkade" de ha precis en sådan övning 2 månader tidigare!

https://www.dn.se/sverige/har-ovar-l...g-mot-skoldad/

Hur kommer det sig? Hade de blivit varnade av Gud? Eller var detta något planerat?

För de som inte tror på Gud, så måste ju detta ändå lukta konspiration långan väg? I sådant fall vill man skrämma upp befolkningen av någon anledning, vad kan denna anledning vara? Ursäkta mer anslag, eller "omfördelning" av resurser till någon korrupt organization som skall "lösa problemet?"

Nu råkar jag tro på Gud, så jag lutar åt den tolkningen, han visste vad som skulle hända så han fick dem att träna strax innan... men vad tror du?

Flera skolor har i samarbete med polisen övat på farliga scenarion, på senare tid. Ingen slump eller konspiration, således.

Det kan ha sparat in många liv denna gång. På ett klipp ser man hur den misstänkte går och drar i ett handtag.
Citera
2025-02-05, 18:41
Medlem
hjaelploskilles avatar
Har sett dessa sinnesrubbade tweets under dagen och förstår verkligen inte konspirationsteorin här. Om det är en false flag, varför skulle polisen öva inför scenariot två månader innan? Mtp att de inte ens stoppade skjutningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in