Därav att jag efterfrågade videon. Idag pratades den om och målades upp på ett missvisande vis visade det sig. Hon har agerat precis som hon skulle efter de förutsättningar som fanns vid tillfället.
Det som hade uttryckts idag var att rektorn skulle flytt ut ur skolan själv och lämnat kvar elever ensamma med skytten. Så verkar det inte alls ha varit. De som idag förmedlade den historien vet jag inte riktigt hur de fått för sig det.
Varje arbetsplats har en inrymningsplan. Jag skulle självfallet följa inrymningsplanen om jag skulle haft en lektion. -Inte springa själv ut ur skolan.
Skulle jag inte suttit på mitt kontor eller varit närvarande på en lektion eller möte och blivit varnad som i rektorns fall skulle jag agerat precis som rektorn faktiskt har gjort -inrymma med elever i annan byggnad om det funnits i närheten...
Citat:
Ursprungligen postat av
Poursomesugaronme
Rektorn flydde in till Myrorna (som ligger bredvid skolan) tillsammans med flera andra. Där låste dom in sig med personal som jobbar på Myrorna.
Om det skulle börja skjutas på ditt arbete, hade du då stått kvar och följt katastrofplanen ditt jobb har arbetat fram eller agerat fullt naturligt och flytt för ditt liv?
Finns inget skamligt i rektorns agerande när hon på ren instinkt räddade sig själv många fler.