2025-02-06, 19:22
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Jag har en känsla av att svenska kvinnliga poliser snarare blir rädda och flyr i sådana krissituationer. Att de blir poliser mest av ”samhällsskäl” och rädda världen komplex men egentligen inte klarar av att riskera sina egna liv i tjänst.

Kan det stämma?

Mycket viktigt och bra inlägg. Din känsla är viktig för tråden och ditt kvinnohat måste bejakas.
Citera
2025-02-06, 19:22
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Läste att man "skyllde"på att det var många polisaspiranter på plats inledningsvis.
Är det ett vanligt förfarande vid en sån här händelse?
Var de med för att se och lära eller vad?

Du är tyvärr dålig på att läsa.

Det handlar om att de första på plats RÅKADE vara aspiranter som RÅKADE vara i närheten. Fler poliser kom snabbt därefter.
Citera
2025-02-06, 19:23
Medlem
Tyvärr så är polisens agerande ett bevis på att känslomässiga individer agerat först på platsen. Man har frångått rutiner av oklar anledning.

Tycker mig se samma mönster i ledningen som har totalt tappat kontrollen över mediahanteringen och lyckas inte kommunicera något rationellt under hela händelseförloppet.

Konsekvens av att anställa icke-binärt idiot folk? Vet ej.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallongrottan
Dagens förskolor har en kod in för enbart vårdnadshavare
Nej långt ifrån alla. Antalet modulförskolor / gamla skolor är vidöppna tyvärr. Kanske ses över nu då.
Citera
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taco-Paco
Har de kommit ut med en namnlista på offren än? Borde ju klara upp allt gällande rasistiska motiveringar och dylikt om alla offren har utländska namn. Om det nu va rasism så är han både feg och dum i huvudet som går på försvarslösa människor som dessutom faktiskt försöker utbilda sig.

Hade han inte kunnat löpt amok mot gängkriminella och knarklangare istället? Han hade ju definitivt ingen rädsla för döden då han tog den enkla vägen ut, så det hade väl inte gjort något om de sköt tillbaka i retur?

Fast det stämmer ju inte heller. Om någon tänker utföra ett liknande dåd utan rasistiska motiv, så blir väl inte motivet rasistiskt om i stort sett alla som råkar komma i vägen har invandrarbakgrund? Eller tvärtom, så är väl ett liknande rasistiskt motiverat dåd väl fortfarande rasistiskt, även om GM i kaoset råkar även skjuta några etniska svenskar? Offrens identitet kommer inte i sig klara upp motivet, även om man tycker att det borde öka eller minska sannolikheten för olika motiv. Är det ett rasistiskt dåd om offren till 80% har invandrarbakgrund, om personerna på plats till 85% hade invandrarbakgrund?

Edit: Jämför det med när en muslim har i ett vansinnesdåd dödat endast icke-muslimer, men bedöms ha agerat så på grund av psykos. Eller muslimska terrorister som under ett terroristdåd även dödar en del muslimer. Offren bestämmer inte i sig motivet.
Senast redigerad av Europe 2025-02-06 kl. 19:27.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
"Bara" tio döda och något fåtal skadade på en timme är väl bra jobbat av polisen med tanke på förutsättningarna? De kom ju till platsen snabbt och verkar ha dragit till sig gärningsmannens uppmärksamhet direkt. Anders Behring Breivik hann t ex med 77 döda och 315 skadade på 72 minuter med ett liknande vapen.

Att det är "bara" 10 döda har ju enbart med GM att göra, han lät ju ett stort antal bara passera, GM hade garanterat en målbild på Soc-häxor o ev lärare, så det hade nog utan vidare kunnat varit minst det dubbla döda.
Citera
Medlem
Ok så han hade fått en diagnos, gått särskola och sedan gått på aktivitetsersättning. Sedan när han passerat 30 är det slut med daltet och han inser att systemet som skulle "hjälpa honom" bara slösat med hans tid och liv och lämnat honom ensam och oanställningsbar.
Det kan man bli bitter på.

Det blev ingen anställning trots otaliga praktiker och lovord. Bara tomma "löften".
Senast redigerad av Statistenidittliv 2025-02-06 kl. 19:29.
Citera
2025-02-06, 19:24
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De79
Allt är relativt. För en stad som Örebro och det antal poliser som finns där hade jag tyckt att 2-3 minuter hade varit mer rimligt.

Inser du hur många poliser som krävs ute och dessutom synkar sin fördelning om man aldrig ska vara mer än 2-3 minuter bort?
Citera
Medlem
solstrålars avatar
Rätt intressant ändå: hade han fått en flickvän och haft lite sex hade han troligt aldrig gjort detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burninator
Jag har snöat in lite på det där TV4-klippet. Jag har lyssnat och lyssnat och testat olika filter i olika mjukvaror. Hör olika saker lite beroende på hur det filtrerats, men jag hör absolut inte Europa någonstans. I så fall är det möjligen med ganska grov utländsk brytning om det är någon som möjligen uttalar Europa på det viset. I mitt senaste försök hör jag "När jag försöker jobba", men kan såklart vara vad som helst, men absolut inget med Europa enligt mig.

https://streamable.com/5l9eyx

Lyssnat många ggr jag med, obegripligt hur de kan få det till Europa.
Vilket jävla skämt av tv4. Sprida falsk skit som eldar på folk och riskerar att det eskalerar.
Jävla idioter.
Om tv4 är så säkra så kan de väl redovisa sina "experter" och presentera metodiken för att få fram sitt Ni ska bort från Europa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Jag har en känsla av att svenska kvinnliga poliser snarare blir rädda och flyr i sådana krissituationer. Att de blir poliser mest av ”samhällsskäl” och rädda världen komplex men egentligen inte klarar av att riskera sina egna liv i tjänst.

Kan det stämma?

Ta kvinnohatet någon annanstans. Är man inte redo att riskera livet blir man väl civil utredare istället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78
De väntade in insatsstyrkan. Första poliserna på plats gick närmare iaf, blev beskjutna och sedan fick ingen polis gå in.

Jag följde båda helikoptrarna från Sthlm på radarn och tidsmässigt kan det mycket väl stämma men vet du att det var så, var du på plats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in